לפייסבוק נמאס: אוסרת על פרסומות לביטקוין ולקריפטו בפיד שלכם ובאינסטגרם

פייסבוק טוענת ששירותים רבים בתחום המטבעות הדיגיטליים כוללים רמאויות והטעייה ולכן היא מעדכנת את מדיניות הפרסום שלה. מעכשיו לא תראו יותר בפיד שלכם ובאינסטגרם פרסומות לביטקוין, מטבעות דיגיטליים אחרים או ICO; הבעיה: האיסור גורף וגם עסקים ‘לגיטימיים’ ייפגעו

מתוך ביזנס אינסיידר

הזינוק המטורף של הביטקוין בשנה האחרונה, ביחד עם ההתעוררות הגדולה בתחום הנפקות ה-ICO גרמו לזינוק חד גם בהיצע של החברות והארגונים שמציעים שירותים בתחום. עד עכשיו נעזרו רבות מהחברות בתחום במערכת הפרסום האפקטיבית של פייסבוק, אבל עכשיו אומרת להם פייסבוק “עד כאן” ואוסרת על פרסומות של כל השירותים בתחום הקריפטו, כולל ביטקוין.

איסור גורף גם על הפרסום באינסטגרם

פייסבוק מעדכנת את מדיניות הפרסום שלה והנפגעים העיקריים שלה הם גופים כמו חברות סטארטאפ בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ובורסות מסחר במטבעות. בהודעה שפרסמה פייסבוק היא מסבירה שמעתה תאסור על פרסום של כל שירות שמתבסס על מטבעות דיגיטליים. הסיבה, על פי פייסבוק, היא ש”המוצרים והשירותים הפינננסיים האלו כוללים הרבה פעמים שיטות של הטעייה ורמאות”.

פייסבוק מביאה מספר דוגמאות לפרסומות, שהחל מהיום לא נראה יותר בפיד שלנו: “לחצו כאן כדי ללמוד יותר על המטבע הדיגיטלי שמאפשר לכם לשלם לכל אחד בעולם – בלי סיכונים”; “ICO חדש! קנו טוקנים ב-15 אחוז הנחה!”; “השתמשו בכספי הפנסיה שלכם, כדי לקנות ביטקוין”. בנוסף למטבעות קריפטו ו-ICO מנצלת פייסבוק את ההזדמנות גם לחסום את הפרסומות לאופציות בינאריות.

האיסור על הפרסומות כולל לא רק את פייסבוק אלא גם את חברת הבת אינסטגרם ולמעשה את כל לקוחות Audience Network, רשת הפרסום באפליקציות של פייסבוק, כך שהפגיעה הצפויה למפרסמים הרלוונטיים היא קשה במיוחד. פייסבוק גם ביקשה את עזרת הקהילה בדיווח על פרסומות כאלו שחמקו בצורה זו או אחרת ממנגנוני החסימה שלה.

שופכת את התינוק עם המים

הצעד החדש הוא צעד חשוב שימנע מהרמאים הרבים בתחום חשיפה לקהל לא מקצועי ונאיבי, אולם במקביל, חשוב לזכור שהצעד צפוי לפגוע גם בעסקים ובחברות “הגונים”, שפועלים כבר שנים בתחום ויש להם לקוחות מרוצים. למעשה, שניים מחברי הדירקטוריון של פייסבוק עצמה מעורבים עמוקות בתחום הקריפטו: פיטר ת’יל, אחד ממייסדי פייפאל ואחד מהמשקיעים הראשונים בפייסבוק, השווה את הביטקוין ל”זהב של עידן הסייבר”, ועל פי דיווחים שונים, קרן הון הסיכון שלו Founders Fund, צברה ביטקוינים רבים להשקעות שלה; גם מארק אנדרסן, מקרן Andreessen Horowitz, השקיע בלא מעט חברות בלוקצ’יין וקריפטו, כולל מטבע ה-Basecoin.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

2 תגובות על "לפייסבוק נמאס: אוסרת על פרסומות לביטקוין ולקריפטו בפיד שלכם ובאינסטגרם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורח
Guest

הדיקטטור צוקרברג גם הכריז כמה דקות אחרי שהוא מתכוון השנה להיכנס לתחום הבלוקצ’יין… ממש אבסורד

Asaf Shelly
Guest

צריך להוריד את הערך לפני שהוא נכנס.
ואם אפשר על הדרך גם “לעזור” לחברים, יותר טוב.

המיליארדרים הראשונים של הביטקוין: התאומים שטוענים שהמציאו את פייסבוק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: