האתרים האלו מפרסמים כותרות ‘טיזר’ שמושכות אתכם לקרוא. לא תאמינו מה היתה התגובה של פייסבוק

לפייסבוק נמאס מכותרות בסגנון הכותרת הזו למעלה, כותרות שלא מספקות לכם הרבה מידע, אבל מושכות אתכם ללחוץ על הלינק ולהיכנס לאתר המפרסם (ולא פעם להתאכזב). הצעדים שהיא נוקטת בתגובה הם פרייסלס

פויה! כותרת טיזר. מקור: Facebook

נו, נו, נו, פויה! כותרת טיזר. מקור: Facebook

קראתם את הכותרת של הפוסט הזה והיא משכה אתכם לקרוא, עובדה שאתם כאן. כותרות מהסוג הזה הן כותרות שנקראות בשפה המקצועיות כותרות טיזר או מלכודת קליקים (Click Bait), שמטרתן אחת: להעביר מינימום של מידע לקורא, כדי שהוא ילחץ על הלינק, יקבל את הסיפור ובעיקר יביא כניסות לאתר. לאחרונה, הרבה מאוד משתמשים רואים כיצד הפיד שלהם מתמלא בכותרות מהסוג הזה ולפייסבוק כנראה נמאס מזה.

נלחמת בטיזרים

סגנון הכותרות הטיזריות, או ה-Click Bait שכיח בלא מעט אתרים (כולל ישראליים), אולם נדמה כי החלוצים בתחום היו אתרים כמו Upworthy ו-BuzzFeed, שמתמחים בכותרות בסגנון: ” 10 השניות הראשונות של הוידאו הזה הן הדבר הכי מדהים שראינו”, “הרגע הזה שהאישה גילתה שבעלה בוגד בה הוא פרייסלס”, “רוכב האופנוע עקף את המונית, אבל אז חיכתה לו הפתעה ענקית” ועוד ועוד. הכותרות האלו הגיעו לכזו רמה של גיחוך, שכבר הוקמו מחוללי כותרות בסגנון Upworthy. עתה, פייסבוק מודיעה כי היא תתחיל לנקות את הפיד שלנו מהכותרות האלו, שמספקות מעט מאוד מידע לקורא ולא פעם מאכזבות אותו.

פייסבוק מגדירה כותרות טיזר או “מלכודת קליקים” כך: “כשאתר תוכן מעלה פוסט עם לינק, שמלווה בכותרת שקוראת לאנשים להקליק, מבלי לתת להם מידע על מה הם עומדים לראות”. על פי בדיקה של הרשת החברתית, הפוסטים האלו אמנם משיגים הרבה קליקים, אבל 80% מהקוראים היו מעדיפים לקבל את המידע כבר בכותרת. כמובן שפוסטים כאלו פוגעים בסיכוי של אתרים אחרים או חברים שלכם להגיע לפיד שלכם. נשאלת השאלה, כיצד פייסבוק תבדיל בין כותרות לגיטימיות לאלו מהזן הטיזרי? ההודעה שלה מספקת 2 כלים: הראשון, הוא בדיקה כמה זמן משתמש, שלחץ על הלינק, באמת נשאר באתר היעד וקרא את התוכן שם. במילים אחרות, האלגוריתם של פייסבוק יבחן האם לחצתם על לינק, הגעתם לאתר החיצוני, התאכזבתם וחזרתם לפיד, או שבאמת השקעתם זמן כדי לקרוא כתבה או לצפות בסרטון; הכלי השני בו יעשה שימוש האלגוריתם של פייסבוק הוא היחס בין האנשים שלחצו על הלינק מול האנשים שמגיבים עליו בפייסבוק ומשתפים אותו. אם הרבה אנשים לוחצים על לינק, אבל רק מעטים מהם עושים לייק או משתפים, זה יאותת לפייסבוק שמדובר בלינק בעייתי.

הכרזה נוספת של פייסבוק עסקה בלינקים שאנו משתפים. מעתה, האלגוריתם שקובע מה יופיע בפיד שלנו “יפנק” פוסטים ייעודיים של לינקים – כלומר, כשאתם עושים קופי-פייסט ללינק בעדכון סטטוס, זאת בניגוד ללינקים שמופיעים בתיאורי תמונה שאתם מעלים. ההגיון שעומד מאחורי העדכון הזה הוא פשוט. כשאתם מעלים תמונה ומצרפים לינק, לקורא אין שום מידע על מהות הלינק. לעומת זאת, אם אתם מעלים לינק דרך עדכון הסטטוס, הרשת “שואבת” פרטים מהלינק המקורי, דוגמת כותרת הכתבה, כותרת המשנה או השורה הראשונה של הטקסט. אגב, עוד לפני השינוי, פייסבוק המליצה על פרסום לינקים בפורמט הייעודי, מכיוון שלטענתה, לינקים בפורמט הייעודי שלהם זוכים לפי-2 יותר הקלקות מלינקים בתוך תמונות.

 תמונה ראשית: cc-by-jenny downing, flickr

רוצים להאזין מידי בוקר למבזק טכנולוגי? עקבו אחרי Geektime ב-HearMeOut

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: