פייסבוק מעדכנת את תנאי השימוש, צועדת לקראת העסקים ומתרחקת מהמשתמשים

הרשת החברתית תאפשר לעמודים מסחריים להשתמש בתמונות הראשיות שלהם כפרסומות. המדיניות החדשה היא חזרה למדיניות ששונתה רק לפני שלושה וחצי חודשים.

תמונה: צילומסך

תמונה: צילומסך

החל מתחילת החודש שונו תנאי השימוש של פייסבוק בעמודים המסחריים, ועתה הם מאפשרים למנהלי העמודים לכלול בהם תמונות “קאבר” המכילות כמות בלתי מוגבלת של טקסט, כך חשף אתר TabSite.

לפי האתר, העוסק ביצירת עמודים עסקיים בפייסבוק, שלשום עדכנה החברה את מסמך תנאי השימוש בדפים העסקיים שלה, והסירה מהם משפט שהגביל את כמות הטקסט בתמונות הראשיות של עמודים (“קאבר”) לעד 20% משטח התמונה. במקום זאת, עתה התנאי היחיד לתמונות אלה הוא שלא תפרנה זכויות יוצרים. לפי מייק גינגריץ’, שעלה על השינוי, מדובר בפניית פרסה של פייסבוק, שרק במרץ האחרון הוסיפה אותו למסמך התנאים כדי למנוע מגופים מסחריים להשתמש בתמונות הגדולות לפרסום.

מהגבלה להמלצה

בעקבות השינוי, התעניינו משווקים רבים הפעילים בפייסבוק האם הרשת החברתית אכן מתכוונת לאפשר להם לדחוף פרסומות למשבצת מבוקשת נוספת באתר. רבי שוקלה, אחד מאותם משווקים, פרסם היום בדף המסחרי שלו תגובה שקיבל מפייסבוק כאשר ביקש לוודא כי הוא מבין נכון את משמעות השינוי:

“מעתה והלאה לא נאכוף את כלל ה-20% לתמונות קאבר בעמודים. (עם זאת,) מאחר ואנו עדיין מאמינים בשימוש בכלל ה-20% כהמלצה, וכדי למנוע שימוש במוצר העמודים שלנו למודעות ענק, נדרוש רק עמידה במדיניות זו לגבי תמונות פרסומת. (כלומר:) אם תבחר להעלות מודעה מסוג המשתמש בתמונת קאבר (מודעת לייק או סיפור ממומן), תעמוד בפני שתי אפשרויות: או שתשתמש בתמונת קאבר בה פחות מ-20% טקסט, או שתעלה תמונה אחרת לצורך המודעה, ובה פחות מ-20% טקסט”.

משמעות המהלך היא שאם עד היום היה על מפעילי עמודים להעלות תמונות ראשיות המסתפקות בסמלילים, ציורים הקשורים למותג או תמונות כלליות יותר, הרי שעתה, בכל כניסה לעמוד של בעל עסק עשויים הגולשים להיתקל במודעת ענק על רוב שטח החלון, המציעה להם מבצעים, מפרסמת מוצרים ושירותים או משחדת אותם בהנחות תמורת “לייק”.

מתקרבת לעסקים, מתרחקת מהמשתמשים

בכך, מתקדמת פייסבוק צעד נוסף לקראת עסקים ומתרחקת יותר מהמשתמשים הפרטיים. כמות הפרסומות באתר הולכת ועולה בהתמדה כמעט מיום השקתו, ובמיוחד מאז ההנפקה הכושלת שלה בבורסת נסדא”ק בניו-יורק לפני מעט יותר משנה. יותר ויותר גולשים מתלוננים על השתלטות הפרסומות על כל פינה ברשת החברתית – אם תחילה הוגבלו עסקים לפרסום בסרגל הצידי של האתר, הרי שהיום הם יכולים לנעוץ מודעות בפיד של כל אלו שלחצו “לייק” בעמוד שלהן, ואף לכל חבריהם. השנה אף החלה החברה לשלב פרסומות בממשק המובייל שלה, לאחר שבשנה שעברה השיקה כלי שאפשר לחברות לרכוש הופעות בפיד כ”סיפורים ממומנים” – צורה מעט מעודנת יותר של פרסומות.

לפי פרסומים רבים, הדבר עולה לפייסבוק בנאמנות המשתמשים, שכבר אינם מרגישים שהאתר מיועד לחבר אותם לחבריהם אלא בחשיפתם לכמה שיותר חברות, מה שמביא לנטישה, בעיקר של הקהל הצעיר, המוצא פורטלים אחרים לתקשר דרכם, כולל אינסטגרם שבבעלות פייסבוק, פינטרסט ואחרים. אמנם, לפי נתוני פייסבוק היא עדיין מחזיקה בלמעלה ממיליארד משתמשים פעילים – אך אם היא חפצה לשמור על המספר הזה, נראה שהיא תצטרך לשקול בזהירות את צעדיה הבאים בתחום הפרסום.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק מעדכנת את תנאי השימוש, צועדת לקראת העסקים ומתרחקת מהמשתמשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דור
Guest

פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: