האח הגדול של ה-Like – פייסבוק משיקה כפתור “Send”

פייסבוק משחררת לאוויר העולם כפתור חדש. לייק, זוז הצידה, עכשיו סנד הוא המלך החדש. במקביל משדרגת פייסבוק את אפליקצית הקבוצות ומוסיפה יכולות ניהול חדשות.

עיבוד תמונה

פייסבוק, הרשת החברתית שהביאה לנו את כפתור ה-“Like”, עושה זאת שוב, ומוסיפה לו את אחיו הגדול מן העבר – כפתור “Send”. בצעד שנראה כחלק טבעי מהמשך האבולוציה של הרשת החברתית של מארק צוקרברג, בפייסבוק רוצים לשפר את השיתופיות והשליטה שיש לנו במסגרת קבוצות. הכפתור החדש יעניק פונקציונליות חדשה, שתשלים את פעולתו של ה-Like הוותיק.

לשלוח לקבוצת נמענים

הכפתור החדש במסגרת שדרוג כללי שהפייסבוק עושה לשליטה ב”קבוצות” בתוך הרשת החברתית, וכשדרוג לאפשרות של שליחת מייל לחברים. למשל, בתמונה המצורפת לכתבה אתם יכולים לראות תמונת מסך מאתר האינטרנט של חברת פרחים בכתבות 1-800-flowers.com. בתחתית התיאור של זר הפרחים, לצד כפתור הלייק שכולם מכירים, מופיע כפתור ה”שלח” החדש. כאשר לוחצים עליו, נפתחת חלונית ובה אפשרויות שליחה, כאילו אנחנו שולחים מייל פנימי רגיל בתוך פייסבוק.

מקור: תמונת מסך מאתר 1-800-flower.com

אם בשלב הזה אתם ברקע, בחלון אחר, כבר מחוברים לפייסבוק, לחיצה על שדה ה-“TO” תציג לכם את רשימת החברים שלכם, כהמלצה למי מהם לשלוח. תוכלו לבחור נמען אחד או מספר נמענים, ולשלוח לכולם את ההודעה, בצירוף הקישור.

לשלוח מייל מהחלון

אחד החידושים שתשימו לב אליהם מיד כשתתחילו להשתמש בכפתור ה-“Send” הוא שאפשר גם לשלוח את הקישור לא רק לחברים שלכם בפייסבוק, אלא גם לכל כתובת דואר אלקטרוני תקנית שתרצו.

המערכת שפייסבוק בנתה תומכת בשליחת ההודעה הן לנמענים בתוך פייסבוק, והן לנמנעי דואר אלקטרוני מחוץ לרשת. תוכלו לכתוב את כל הנמענים בבאת אחת כאשר חלקם מפייסבוק, וחלקם כתובת דואר אלקטרוני. המשמעות היא שלא תצטרכו יותר להתחבר לג’ימייל כדי לשלוח לחברים את הקישור. פייסבוק תעזור לכם לשלוח את המיילים הללו בעצמה.

מקור: תמונת מסך מאתר 1-800-flower.com

שימו לב שהמייל שיצא, ייצא תחת השם שלכם. מקבל ההודעה יראה את השם שלכם בשדה הנמען, לצד כתובת בשם המתחם “facebookmail.com”. אל תדאגו, זו עדיין לא כתובת ייחודית עבורכם עם השם שלכם, אלא כתובת להודעה הספציפית ששלכם, ומורכבת מאותיות ומספרים ומהמילה “notification”. אולי בעתיד פייסבוק יציעו לנו גם מייל במתחם הזה שלהם.

כיצד לשלב את הכפתור החדש

מי שמתעניין בקוד הנדרש כדי לשלב את הכפתור החדש באתר שלו, כדאי שייגש לדף למפתחים שיצרו בפייסבוק לכפתור החדש. שם, מעבר לאספקת הקוד הנדרש, מסביר צוות הפיתוח של פייסבוק את ההבדלים בין כפתור הלייק הוותיק לבין כפתור ה”שלח” החדש.

בין היתר, הם מציינים כי הלייק ימשיך להיות דרך לשלוח עדכון לכל החברים שלנו לגבי דברים שאנחנו אוהבים. אם יש משהו שאנחנו רוצים שיופיע על הקיר שלנו בפייסבוק ושכולם יראו אותו, למשל שעשיתם לייק לדף של להקה מסוימת, נמשיך להשתמש בלייק. אך אם אתם רוצים לשתף מספר מצומצם או ספציפי של חברים בקישור מגניב שנתקלתם בו, אתם תוכלו לעשות את זה מעכשיו דרך כפתור ה”שלח” החדש. ההודעות שהוא שולח לא יופיעו על הקיר שלכם, ורק הנמענים שתציינו בשדה המתאים יהיו אלה שיקבלו את ההודעה.

מקור: תמונת מסך מאתר 1-800-flowers.com

עוד מציינים בפייסבוק כי לצד האפשרות לשלוח הודעה פרטית למי מהחברים שלכם שתרצו, תוכלו גם לשלוח מייל לכל כתובת מייל תקינה באשר היא. כלומר, למי שהיה ספק, פייסבוק מעכשיו הופכת בפועל לעוד חברה שמספקת שירותי משלוח דואר אלקטרוני באינטרנט. האם בשלב הבא היא תציע ממשק חדש להפוך את זה לשירות דואר אלקטרוני מלא, כתחליף אפשרי להוטמייל, ג’ימייל, ודומיהן? יהיה מעניין לראות כיצד זה יתפתח.

שדרוג קבוצתי

על רקע דברים אלה, בפייסבוק שדרגו גם את יישומי הקבוצות, ה-Facebook Groups. בין השדרוגים החדשים בקבוצות, שודרגה אפשרות העלאת תמונות קבוצתיות. אם בעבר היה צורך להעלות לאלבום הקבוצה את התמונות אחת-אחת, בעקבות השדרוג אנחנו אמורים להיות מסוגלים להעלות סטים שלמים של תמונות. חשוב לציין כי מדובר בהעלאת תמונות לתוך אלבום קבוצתי כך שרק חברי הקבוצה יוכלו לראות אותן.

שני שדרוגים נוספים כוללים אפשרויות ניהול קבוצה, שיאפשרו למנהלי הקבוצה לאשר מראש כל משתתף חדש, וכך לאפשר יותר בקרה על מי נכנס לקבוצה. שדרוג נוסף משלב את כלי הסקרים החדש של פייסבוק, ה-Facebook Questions.

שדרוגים אלה למערך הקבוצות של פייסבוק עשויים לשפר משמעותית את הפונקציונליות עבור מי שמשתמש היום באפשרות של ניהול קבוצות בפייסבוק. השדרוג האחרון, יחד עם שדרוגים נוספים המתוכננים בעתיד הלא-רחוק, מראים כי פייסבוק מבינה את המשמעות של עבודה ושימוש ביישום הקבוצות כחלק מרכיבי התקשורת של הרשת החברתית ועקב הפופולאריות הגוברת של נושא התקשורת בקבוצות, סביר להניח שנראה מהלכים דומים גם בהמשך.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

4 תגובות על "האח הגדול של ה-Like – פייסבוק משיקה כפתור “Send”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיל
Guest

עוד פיצ’ר מצוין מבית פייסבוק.
תיקון קטן: למי שיש את ממשק ההודעות החדש של פייסבוק, יש גם כתובת מייל תחת הדומיין facebook.com ולכן מייל שנשלח דרך הכפתור החדש יראה כאילו נשלח מ- user@facebook.com

ניתן לראות את כפתור ה-send מוטמע בכל עמודי החברות בשירות.נט (http://www.sherut.net)

מורד שטרן
Guest

כתבה חשובה, תודה! :)

מורן
Guest

פיצ’ר מצויין אם אני רוצה להתקין האם צריך להסיר מהאתר את כפתור לייק ולשתול קוד חדש לשני הכפתורים?

Shay Davidoff
Guest

בנוסף ניתן גם לקבל מיילים לתיבת הדואר בFB אך (כרגע לפחות) זה ללא קבצים מצורפים…
המייל נראה כאילו הגיע מהמשתמש שנרשם תחת אותה כתובת…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: