ebay ממתגת מחדש את הישראלית לשעבר: Shopping.com

איביי משנה את ייעודו של אתר Shopping.com ומחליטה להתמקד בעולם הפרסום המקוון. מה צופן עתידו של הסטארטאפ הישראלי לשעבר?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

איביי ממתגת מחדש את אתר Shopping.com, וכעת מייעדת אותו להיות חלק מרשת eBay Commerce Network. כלומר, האתר שעד היום הציע השוואת מחירים למשתמשים ברחבי העולם, יהפוך להיות חלק מזירת המסחר של עולם הפרסום המקוון. כחלק מתפקידו החדש של האתר, איביי תשים דגש הרבה יותר משמעותי על אפשרויות פרסום עבור הסוחרים המשתמשים בשירותיה, ותאפשר להם לקדם את מוצריהם גם מחוץ לכותלי אתרה, במגוון אתרים ברחבי האינטרנט.

מיתוג מחודש

Shopping.com, סטארטאפ ישראלי שהוקם ב-1998 על ידי דוקטור נחום שרפמן ז”ל ואמיר אשכנזי, היה בעל קונספט שונה בתחילת דרכו. המודל המקורי של החברה היה ליצור קליינט, אותו ניתן להוריד למחשב, כאשר מטרתו לנטר מחירים של מוצרים מבוקשים על ידי המשתמש, ולהודיע לו ברגע שמוצרים אלה הגיעו אל מחיר היעד שהמשתמש יכול להרשות לעצמו.

עם השנים, החברה התפתחה והשיקה גם מודל ווב, שאפשר למשתמשים לבצע השוואת מחירים למגוון רחב של מוצרים בזמן אמת, כאשר המידע נשאב מאתרי המסחר המקוונים השונים. קהל היעד בו בחרה החברה להתמקד היה הקהל האמריקאי, כך שלא היה רלוונטי עבור הקהל הישראלי, שבתמורה קיבל מודל דומה על ידי חברה אחרת – זאפ.

ב-2005 נרכשה Shopping.com על ידי איביי בסכום של 21 דולרים למנייה במזומן, בסכום כולל העומד על כ-634 מיליון דולרים. מאז רכישתה החלה איביי בהטמעת הטכנולוגיות של החברה הישראלית באתרה, כאשר אתר ההשוואות המשיך להתקיים בצורה עצמאית וקיבל תעבורה של כ-250 מיליון משתמשים מידי חודש מארצות הברית, צרפת, גרמניה, אוסטרליה ובריטניה.

לצערה של איביי ולמרות החשיפה המשמעותית, Shopping.com לא הצליח להגיע לאותה רמת חשיפה וכתוצאה מכך החליטה ענקית המסחר המקוון להרחיב את מטרתו לתחום מעט שונה אך משמעותי ורווחי לא פחות: עולם הפרסום המקוון. כלומר, מידע אודות חנויות, מוצרים ומחירים יוכלו להופיע בכל רחבי האינטרנט ולא רק באתר איביי, ובכך למעשה לנסות לפנות אל קהל לקוחות פוטנציאלי ורחב משמעותית, מכל רחבי העולם.

רכישות מקוונות בכל מקום

נכון להשקת המיתוג המחודש, איביי מצהירה כי כ-4,000 סוחרים כבר עובדים עם הרשת החדשה במטרה למצוא לקוחות חדשים במגוון אתרי אינטרנט חדשים, כגון CNET ומנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. החברה מבהירה כי למרות השינוי, אתר Shopping.com ימשיך להתקיים כאתר חיצוני ועצמאי, ולא ייסגר לחלוטין כפי שקורה במיזוגים ושינויים מסוג זה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: