מריצים רק פעם אחת

אם 26% מאנשים ממצים את העניין שלהם באפליקציה אחרי ההפעלה הראשונה, כמה חשוב הרושם הראשוני שצריך בונה האפליקציה לעשות על המשתמש?

הפוסט פורסם בחסות תחרות החדשנות של מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל. פרסמו גם אתם קישור לחידושים טכנולוגיים על ה-Wall של עמוד Microsoft ILDC ואולי תזכו בערכת קינקט.

סקר חדש שפורסם בארצות הברית מגלה כי כ-26% מהמשתמשים מריצים את האפליקציות שהורידו למכשיר הסלולרי שלהם רק פעם אחת. הנתונים שחושף הסקר מלמדים למעשה כי לפחות רבע מכלל המשתמשים מייחסים חשיבות גדולה במיוחד לרושם הראשוני שמעניקה האפליקציה, רושם שגם מכריע כך נראה על המשך או אי המשך השימוש בה על גבי המכשיר הסלולרי.

מבוסטון באהבה

את הסקר ערכה חברה בשם Localytics, שמקורה בבוסטון, ארה”ב. מתוך קרוב ל-400,000 אפליקציות לאייפון וכ-200,000 אפליקציות בשוק האנדרויד, סקרה החברה כמה אלפי אפליקציות ובדקה את סטטיסטיקות השימוש בהן. את הבדיקה עשתה חברה באמצעות מערכת האנליטיקס שהיא מציעה לקהל הרחב. המערכת אוספת מידע על השימוש שנעשה באפליקציה ומסוגלת לספק למפתח מידע קריטי לגבי השימוש באפליקציות, אי-השימוש בהן, לבצע חתכים לפי זמן וסוג הפעולה באפליקציה, ועוד.

על בסיס המידע שאספה החברה היא הגיעה למסקנה כי במהלך שנת 2010 המגמה היתה שבין 26% ל-30% מהאפליקציות הופעלו פעם אחת, בנוסף להתקנת האפליקציה. כלומר, אנשים ניסו את האפליקציה לאחר סוף תהליך ההתקנה, ואז לא הפעילו אותה שוב. המגמה שנבדקה הראתה גם עלייה באחוזים הללו ככל שמתקרבים לסוף שנת 2010, אם כי יש לקחת בחשבון כי ייתכן ואפליקציות שהותקנו בסוף 2010 יופעלו פעם ראשונה רק במהלך הרבעון הראשון של 2011, ולכן ייתכן שהמידע לגבי סוף השנה ישנה במעט כשכל המידע יגיע. ייתכן אף שמגמת העלייה באחוזים שנתגלתה תתבטל אם יביאו בחשבון את תוצאות הרבעון הראשון של 2011.

חצי הכוס המלאה

ברמה הסטטיסטית, ניתן גם להסתכל על חצי כוס המלאה, לפיה כ-75% מהאפליקציות זוכות להפעלות מרובות, דבר המעיד על כך שמרבית האפליקציות כן יודעות לעבור את מבחן הרושם הראשוני.

על רקע נתונים אלה יש לזכור כי קהל היעד של שוק האפליקציות הולך וגדל. מספר הסמארטפונים המשווקים גדל מידי שנה, ולא מזמן דיווחנו לכם כי התחזית לשנת 2012 היא כי מספר הסמארטפונים שיימכרו בארצות הברית במהלך השנה הבאה יהיה מעל למחצית מכמות המכשירים הסלולריים שיימכרו. מגמה זו צפויה להיות דומה, ברמה כזאת או אחרת, במקומות נוספים בעולם, ומגדילה משמעותית את הקהל הפוטנציאלי של האפליקציות הסלולריות.

הפוסט פורסם בחסות תחרות החדשנות של מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל. פרסמו גם אתם קישור לחידושים טכנולוגיים על ה-Wall של עמוד Microsoft ILDC ואולי תזכו בערכת קינקט.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "מריצים רק פעם אחת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חבוב
Guest

…למה אני רואה התחלה של תגית IFRAME בסוף הפוסט?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: