דוטומי הישראלית נמכרה ל-ValueClick ב-295 מיליון דולר [אקזיט]

עוד אקזיט ליאיר גולדפינגר; חברת דוטומי נמכרת לענקית הפרסום האמריקנית, ValueClick, לפי שווי של 295 מיליון דולר. זהו האקזיט השביעי של יאיר גולדפינגר מאז ICQ והשמיני בסך הכל.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

חברת הסטארטאפ הישראלית של יאיר גולדפינגר, דוטומי (Dotomi), נמכרה השבוע לחברת ValueClick, חברה בורסאית הנסחרת לפי שווי של כמעט 2 מיליארד דולרים. עסקת המכירה מייצגת שווי של 295 מיליון דולרים לדוטומי ותתבצע חלקה במזומן וחלקה במניות. לאחר סיום העסקה, תהפוך דוטומי לחטיבה בתוך ValueClick.

דוטומי בשיקגו

למרות שפעלה בעבר ממשרדים ברמת החייל, דוטומי לא מחזיקה כיום במשרדים בישראל ופועלת באמצעות שני משרדים בארצות הברית, בשיקגו ובקליפורניה, בהם עובדים מעל 100 עובדים (חלקם עובדים מהמשרד הישראלי שעברו לארצות הברית). אליהם צפויים להצטרף בקרוב עובדים נוספים, ועמוד גיוס העובדים של החברה כולל מעל ל-20 משרות שממתינות לאיוש.

הפעילות העיקרית של דוטומי סובבת סביב עולם הפרסום האינטרנטי, וספציפית דרך ניתוח המידע הסטטיסטי של הגולשים המגיעים לאתרים שונים המפעילים את הפלטפורמה של החברה. בחברה רוצים לעזור לבעלי אתרים ולמפרסמים להפיק יותר ממה שהם מפיקים כיום מפרסומות באתר, באמצעות ניצול מידע סטטיסטי אנונימי מהגולש והצלבתם עם מידע אנונימי אחר המגיע ממקורות החברה. באמצעות ההצלבות, החברה מסוגלת להתאים את המודעות בצורה טובה יותר עבור קהל הגולשים, וכך להגדיל את היעילות של המודעות.

ערך מוסף בעידן ה-Web

השירות שמציעה החברה נועד לספק ערך מוסף למפרסמים, שתמיד מעוניינים להרוויח יותר מכל פרסומת שעולה באתרים השונים ברשת. כך יוצא שהחברה פועלת בשיתוף פעולה עם 3 מתוך עשרת חברות ה-ecommerce הגדולות בעולם, ומספקת שירות למעל ל-100 לקוחות רשומים.

שירות של חברות כמו דוטומי צפוי להיות נדרש גם בשנים הקרובות ואנו יכולים לראות את אחת ההוכחות לכך לפי מחקר שהתפרסם בקנדה שטוען כי במהלך השנה האחרונה חצתה ההוצאה הלאומית על פרסום ברשת , את הפרסום במדיה המסורתית. מגמה זו של עלייה בפרסום האינטרנטי על חשבון אפיקי פרסום קלאסיים אחרים קיימת מזה מספר שנים, וצפויה להימשך גם בשנים הבאות.

התחזקותה של זירת הסלולר ועליית אחוזי תפוצתם של סמארטפונים ברחבי העולם, מגמה שגם היא צפויה להימשך בשנים הקרובות, מאפשר לחברות המנצלות פרסום אינטרנטי לתועלתן להרוויח עוד יותר, שכן הן יכולות לנצל את הטכנולוגיה שלהן כדי לחדור גם לעולם הסלולר האינטרנטי.

ווליוקליק

החברה הרוכשת, ValueClick, היא חברה בורסאית הנסחרת בנאסד”ק. החברה היא אחת מהחברות הגדולות לפרסום באינטרנט. ב-ValueClick מציעים למפרסמים פתרונות מותאמי-תקציב שיאפשרו להביא כמה שיותר רוכשים פוטנציאליים עבור לקוחות המפרסמים, מה שכמובן ממקסם את פוטנציאל הרווח.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "דוטומי הישראלית נמכרה ל-ValueClick ב-295 מיליון דולר [אקזיט]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסי
Guest

כל הניהול כלל הבורד לא ישראלים, והם פועלים בארצות הברית.
אז המשפט: “חברת הסטארטאפ הישראלית” לא נכון

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל