דיפ אופטיקס מגייסת 4 מיליון דולר כדי לפתח משקפיים שמשתנים לפי המרשם

בסטארטאפ הישראלי Deep Optics מפתחים משקפיים עם עדשות שמשתנות בזמן אמת לפי הצרכים שלנו באותה שנייה; גם שוק המציאות המדומה על הכוונת

מקור: עיבוד תמונה, Deep Optics

מקור: עיבוד תמונה, Deep Optics

משקפיים עם עדשות מולטיפוקל מאפשרים ראיה למרחקים קרובים, בינוניים ורחוקים, ללא צורך החליף את המשקפיים או להסירם. הסטארטאפ הישראלי Deep Optics (דיפ אופטיקס) מפתח עדשות מיוחדות שנעזרות בחיישנים מיוחדים ומעבד כדי לייצר פוקוס דינמי שמשתנה בזמן אמת על פי הצרכים של המשתמש. היום (ב’) הודיעה החברה על גיוס של 4 מיליון דולר לשם כך.

שילוב של עדשה חדשנית ומעקב אחר תנועות העיניים

המוצר המרכזי אותו מפתחת Deep Optics היא עדשה ייחודית, שמשתנה למעשה בזמן אמת על פי צורכי העין של המשתמש. אמנם הרעיון של עדשות liquid crystal אינו חדש ואפילו כבר מייושם במספר מכשירים כמו מערכות פוקוס של מצלמות סלולריות, אבל עד היום לא הייתה טכנולוגיה שאפשרה ייצור של עדשות שהן גדולות ואיכותיות מספיק לשימוש במשקפיים. בשנים האחרונות פיתחה Deep Optics מספר דורות של העדשה, כשהדור האחרון כולל עדשה בגודל הדומה לעדשת היעד ובאיכות גבוהה במיוחד. התוצאה היא משקפיים שיכולים לשנות את המרשם שלהם באופן אוטומטי, לפי הצורך באותו רגע.

חלק נוסף ומעניין במערכת שפיתחה Deep Optics הוא מנגנון מעקב אחר תנועת העיניים, שמעריך את מרחק העניין של המשתמש ופוקד על העדשה לשנות את הכוח האופטי שלה בהתאם. במילים אחרות, המשקפיים יזהו כאשר אנחנו מסתכלים על עצם קרוב, ‘פוזלים פנימה’ והאישונים מתקרבים, או כשאנחנו מסתכלים לרחוק והאישונים מתרחקים. העדשות ישתנו בהתאם.

משקפי הקונספט של Deep Optics. מקור: יח"צ

משקפי הקונספט של Deep Optics. מקור: יח”צ

Deep Optics הוקמה ב-2011 על ידי יריב חדד, שמכהן כמנכ”ל החברה, דוקטור יואב ידין, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה ואלכס אלון, שלושתם יוצאי חברת Dblur, שפיתחה טכנולוגיות אופטיקה ועיבוד תמונה לשוק מצלמות הסלולר. השלושה חברו לסער וילף, היזם הסדרתי והאנג’ל, שמשמש כיו”ר החברה והמשקיע הראשון בה.

עתה כאמור משלימה החברה סבב גיוס של 4 מיליון דולר בהובלת המשקיעה האסטרטגית החדשה, חברת Essilor הצרפתית, שנחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של עדשות אופטלמיות, קרן Atomic14 Ventures הטאיוונית וקבוצת משקיעים פרטיים ביניהם וילף וקבוצת משקיעים מחו”ל עם רקע קמעונאי באופטיקה. סכום זה מתווסף על כ-2 מיליון דולר שגייסה החברה בעבר. החברה מתכננת להשתמש בהון שגייסה כדי להמשיך את פיתוח העדשה, כדי שתעמוד במפרט המסחרי שהוגדר וכדי לשלב אותה עם חיישני המעקב במשקפיים, כך שיעבדו יחד בצורה חלקה ומלאה.

יריב חדד, שותף-מייסד ומנכ"ל Deep Optics. מקור: יח"צ

יריב חדד, שותף-מייסד ומנכ”ל Deep Optics. מקור: יח”צ

לקראת שילוב הטכנולוגיה במשקפי מציאות מדומה

בשיחה עם גיקטיים מספר יריב חדד, מנכ”ל החברה כי המטרה של החברה היא לייצר את המשקפיים כמוצר שלם, ולהציע אותם, דרך מפיצים בינלאומיים ורשתות אופטיקה גדולות, לקהל הרחב. למרות זאת הוא לא פוסל שיתוף פעולה עתידי עם יצרניות אחרות. לדבריו, “ייתכן שבהמשך, אחרי שהמשקפיים יימכרו היטב בשוק, נשתף פעולה גם עם ייצרני משקפיים ועדשות קיימים, ונשלב את הטכנולוגיה שלנו במוצרים של חברות אחרות, תחת המותגים שלהן”.

מה לגבי המחיר? האם הוא יהיה נגיש?

חדד: “בסופו של דבר, אנחנו צופים שהמשקפיים שלנו יימכרו במחיר דומה למשקפי מולטיפוקל היום”.

אחד המשקיעות האסטרטגיות שלכם היא הקרן הטאיוונית Atomic14, שהקים פיל צ’ן, סמנכ”ל ב-HTC ומי שהוביל את ה-HTC Vive, קונסולת המציאות המדומה של החברה. האם יש לכם תוכניות לשלב את הטכנולוגיה גם במכשירי VR או AR (מציאות רבודה)?

חדד: “בשוק ה-AR וה-VR יש לשמחתנו פעילות מואצת שמעוררת סקרנות רבה. האתגר העיקרי של כל המערכות האלו הוא לשכנע את המשתמש שהמידע הסינתטי, אם הוא המידע היחיד – ב-VR, או אם הוא מוקרן על גבי המציאות – ב-AR, הוא בעצם מציאותי. כשאנחנו מסתכלים על משהו במציאות, העין שלנו מתמקדת בו. בתוך העין, יש לנו עדשה פנימית שמתפקסת, כמו במצלמה, למרחק הנכון. כשמקרינים אובייקט וירטואלי, במערכת כזו, העין מנסה להתמקד בו, כלומר להתמקד במרחק הדמיוני שלו. הבעיה היא שהמערכות האלו היום משדרות את כל המידע במרחק אחיד, ולכן, לא מסוגלות לדמות את הפוקוס של המרחק הזה. התוצאה היא תמונה פחות אמינה לעין וחוויה פחות אותנטית באופן כללי. על מנת להתמודד עם הבעיה הזו, חייבים להכניס רכיב שמשנה את הפוקוס באופן דינמי, ביחד עם השינוי בתוכן, וזה בדיוק המקום שבו שהעדשה שלנו משתלבת.”

לחדד גם יש בשורות טובות לבעלי המשקפיים שנתקלים לא פעם בבעיות, כאשר הם רוצים להשתמש במשקפי מציאות מדומה: “אתגר נוסף של תכנון מערכות כאלו הוא התאמה שלהם למרכיבי משקפיים, שמקשה על המזעור שלהן. פתרון אפשרי לבעיה הזו, יכול להיות שילוב של עדשות הניתנות לתכנות במכשיר. עיצוב כזה יאפשר לאנשים פשוט לתכנת את המרשם שלהם בקסדת ה-VR או משקפי ה-VR במקום להרכיב אותם על גבי המשקפיים שלו. בתחומים האלו, אנחנו נמצאים עם חברות בקשר לגבי שיתוף פעולה”.

צפו בעדשות האומני-פוקאליות של Deep Optics

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: