וייבר במגעים לרכישה; הסכום המוערך: 400 מיליון דולר

וייבר הישראלית נמצאת במגעים לקראת רכישתה תמורת 400 מיליון דולרים, ככל הנראה על ידי חברה אסייתית המעוניינת להכנס לשוק הצ’אט הפופולארי ביבשת. בוייבר מכחישים את הדברים.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

אפליקציית הצ’אט הישראלית וייבר (Viber) נמצאת במגעים לקראת רכישתה תמורת סכום המוערך בכ-400 מיליון דולרים. על אף שבשלב זה זהותה של החברה המנהלת את המגעים אינה ידועה, יש מי שמעריך שלסמסונג עניין רב להציע את שירותיה בתחום זה הצובר פופולאריות באסיה.

נכנסת לאסיה בכל הכוח

על פי הדיווח שפורסם הבוקר בכלכליסט, מסתמן כי החברה המעוניינת לרכוש את וייבר היא דווקא חברה מאסיה, יבשת הנחשבת לאחד מהשווקים התחרותיים והמעניינים ביותר עבור האפליקציה המקומית. למעשה, שנת 2013 הייתה השנה בה החליטה החברה להתמקד בכניסה לשוק האסייתי, וככל הנראה מהלך זה הולך להשתלם עבורה ובגדול.

הרכישה של וייבר, במידה ואכן תצא לפועל, תהיה מאתגרת במיוחד עבור החברה הרוכשת. כיום קיימות מספר מתחרות חזקות בשוק האסייתי, הכוללות שמות כגון KakaoTalk, LINE ו-WeChat לצד חברות הפרסום הגדולות בשוק, GREE ו-DeNA שהחליטו גם הן לשחרר את הגרסאות שלהן לאפליקציות הצ’אט הפופולארית. התחרות הזו מגיעה לצד התחרות הגלובלית מצד Whatsapp ופייסבוק, כך ששתי החברות יצטרכו לעבוד קשה מאוד על מנת לבסס את מעמדן בשוק.

עם זאת, מסתמן כי טלמון מרקו, מייסד ומנכ”ל וייבר, מודע ליתרונות שמציע מול מתחרותיו. למעשה, כשהודיע על האסטרטגיה של החברה להכנס לשוק האסייתי, הבהיר כי האפליקציה שלו היא אחת מהמובילות בתחום ההודעות והשיחות הקוליות ולמעשה מציעה את הפתרון המקיף ביותר לשני הפיצ’רים הללו, בניגוד לשאר המתחרות.

וייבר נוסדה ב-2010 לא כחברה ישראלית, אך על ידי היזם הישראלי טלמון מרקו, ביחד עם מספר שותפים נוספים הכוללים את איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה. הייחוד של החברה הוא שעד היום לא גייסה השקעות מקרנות הון סיכון, אלא התקיימה בזכות ההון העצמי של מייסדיה כמו גם השקעה כספית ממספר משקיעים אמריקאיים.

מדובר בעוף מעט מוזר בנוף המקומי, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהחברה החלה לעבוד על מודל רווח רק במהלך החודשים האחרונים, כשהשיקה את שוק ה-Stickers שלה ואת שירות Viber Out, המאפשר למשתמשים לבצע שיחות גם למספרים נייחים.

בנוסף, מדובר באחת מאפליקציות הצ’אט היחידות המציעה אפשרות להמשיך לשוחח עם אנשי הקשר גם באמצעות המחשב האישי, באמצעות אפליקציית הדסקטופ שהשיקה בחודש מאי האחרון. על פי מגוון הפיצ’רים שמציעה אין זה מפתיע שהינה מטרה מעניינת לרכישה, במיוחד על ידי חברה אסייתית.

נכון להיום, האפליקציה מונה כ-200 מיליון משתמשים המפוזרים על גבי 193 מדינות ברחבי העולם. למעלה מ-10 מיליון שיחות מתבצעות באמצעות האפליקציה מידי יום, הכוללות יותר מ-2 מיליארד דקות שיחה. גם בתחום ההודעות מציגה נתונים מרשימים, שכן למעלה מ-6 מיליארד הודעות נשלחות מידי חודש למגוון המשתמשים בפלטפורמות השונות בהן תומכת החברה, הכוללות את אנדרואיד, Windows Phone, סימביאן S40, בלאקברי, iOS וכמובן חלונות, OS X ולינוקס.

מטלמון מרקו, מייסד ומנכ״ל וייבר נמסר לגיקטיים: ״אין לי מושג מאיפה זה מגיע, אני לא יודע מה הם רוצים מאיתנו״.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: