ניהול חכם של לקוחות בטוויטר עם Commun.it [גיקספארק]

ניהול קהילות ווירטואליות של המותג שלכם הופך להיות חלק בלתי-נפרד ממאמצי השיווק והמכירות של החברה. כעת יש לכם כלי חדש ויעיל לעשות את זה

מקור: יח”צ

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שם: Commun.it

פיץ’ במשפט: מערכת חכמה לניהול קהילות בטוויטר, עם CRM מובנה.

רעיון גאוני: מערכת שיודעת לזהות את המשתמשים המשפיעים, לנתח את היסטוריית היחסים שלהם איתכם או עם המותג, ולאתר ציוצים חשובים מתוך הזרם הבלתי-פוסק.


חברות שהחלו לנהל נוכחות ווירטואלית באינטרנט לומדות מהר מאוד על בשרן את החשיבות של ניהול חכם של המותג ברשת, ועוד יותר על חשיבות שמירת הקשר עם קהל המשתמשים דרך האינטרנט.

בפועל, ניתן למצוא חברות רבות שבוחרות לנהל בצורה חלקית מספר ערוצים במקביל, כאשר במרבית המקרים החברה לא מצליחה לייצר ערוץ תקשורת יעיל מול הגולשים, וערוצי התקשורת הפתוחים שלה נשארים מיותמים.

מצייצים לכם הצלחה

מבין ערוצי התקשורת היעילים ביותר, אחד הבולטים הוא טוויטר, רשת הציוצים הפופולרית. בעוד שהקהל הישראלי עצמו החל לאמץ את טוויטר באיחור ניכר יחסית למקביליו האמריקניים, הרי שהיום טוויטר מהווה את אחת הפלטפורמות החשובות ביותר, אם לא החשובה מכולן, בניהול האינטראקציה של מותגים ברשת. טוויטר מאפשרת היום לכל צרכן ולכל חברה להעביר מסרים בין אחד לשני, תחת מגבלה של עד 140 תווים לכל הודעה. תחת מגבלה זו מנוהלות שיחות ענפות בין קהל משתמשים של מוצר או שירות לבין החברה שמספקת אותו.

אבל, לטוויטר יש גם חסרון מובנה, שבינתיים החברה לא הצליחה להשתחרר ממנו, והוא שהציוצים מקבלים הקשר אחיד על-בסיס חותמת הזמן שלהם. כך יוצא, למשל, שאם תתחברו לשירות בשעה מאוחרת, יחסית למשתמשים שלכם, אתם לא תראו את הציוצים שלהם בזמן אמת, ולמעשה, אם הם לא תייגו אתכם בציוץ יהיה לכם קשה מאוד למצוא בין מיליוני הציוצים את כל הציוצים שכוונו אליכם.

בעוד שחלק מהמשתמשים מקפידים לתייג כמו שצריך, עבור מנהלי מותג זה לא יכול להספיק. אלה חייבים להיות כל העת עם היד על הדופק, ועליהם לשים לב למשתמשים שיש להם את ההשפעה הרבה ביותר, כאלה ש-retweet שלהם יכול להשפיע על אלפי אנשים.

CRM וניהול קהילה באריזה אחת

אל התחום הזה נכנסה Commun.it, חברת סטארטאפ צעירה, שנוסדה לפני כשנה. החברה פיתחה כלי ניהול מותג ייעודי לטוויטר, שמאפשר ללקוחותיה לנהל את המותג שלהם ואת הנוכחות שלהם ברשת בצורה חכמה. לפני חודש ימים פתחה החברה את שעריה, לראשונה, למשתמשים שמעוניינים להצטרף ל-Public Beta של החברה. במהלך השנה שקדמה להשקת שירות הבטא, שיפרה החברה את כלי הניהול, הוסיפה לו פונקציות ולמדה ממשוב של משתתפי הבטא הסגורה.

כלי הניהול של החברה מאפשר למנהלי המותג לזהות נושאים וציוצים חשובים, מזהה משתמשים דומיננטיים וכאלה שיש להם השפעה רוחבית על מגוון רחב של משתמשים. הכלי מאפשר גם בדיקה רטרוספקטיבית, במגבלות מסוימות, גם על ההיסטוריה של המשתמש מהתקופה שקדמה לשימוש בכלי שלה. חלק מהמידע שואבת המערכת מתוך מערכות היחסים שבין המצייצים לבין העוקבים שלהם, דרגת המעורבות, ועוד. דרך כל המידע הזמין עבורה מצליחה המערכת לדרג את הציוצים שמופנים אל המותג שמנהל המשתמש, ויודעת לתעדף את הפניות השונות אל החברה בהתאם לדחיפות.

תמונת מסך ממשק הניהול של החברה, מקור: יח”צ

לטענת החברה, הפתרון שלה הוא היום הפתרון היחיד שמשלב ניהול קהילה ווירטואלית, מערכת CRM וייצור Leads בחבילה אחת. כבר היום ישנם אלפי משתמשים בכלי שפיתחה, ולמעשה גם החברה עצמה משתמשת בו כדי לנהל את הקשרים שלה עם קהילת המשתמשים והלקוחות שלה. את החברה הקימו שלושה יזמים: שראל עומר, המכהן כמנכ”ל החברה, מייק פולישוק ורן מרגליות. החברה פועלת כיום על-בסיס מימון עצמי (Bootstrapping).

בריאיון לניוזגיק סיפר שראל עומר, כי “קהל היעד שלנו הוא עסקים או מקצועניים שמשתמשים במדיה החברתית כדי לבנות מערכות יחסים. זה יכול להיות כדי למכור או כדי לשמור על קשר עם קהילת המשתמשים. זה גם הכיוון שבו אנחנו הולכים; אנחנו מספקים מערכת שכוללת CRM מובנה, שתוודא שהם לא שכחו אנשים בתהליך של מערכות יחסים, שעושים פולואפ לאנשים הנכונים, ועוד”.

Disruptive Social Media

“אנחנו לוקחים את העולם של המדיה החברתית, שהוא מאוד disruptive. כל engagement שאתה מקבל, אתה חייב לדעת מה החשיבות של האדם הזה ומה היסטוריה שלו איתך. אנחנו עוזרים לאנשים לגשר על הפער הזה. אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מובנית, ולכן אנחנו מתאימים גם לחברות קטנות וסטארטאפים, לצד חברות גדולות ולצד מקצוענים בתחום”.

“זיהינו שנורא קשה לפתח יחסים במדיה החברתית. רצינו לפתח פתרון עבורנו ועבור אחרים שיעזור למשתמשים לשים לב מי מייצר engagement איתם, ומה החשיבות שלו עבורם. ה-passion שלנו הוא לעזור לאנשים לבנות מערכות יחסים טובות יותר דרך מדיה חברתית”. מבחינת חזון, השיב שראל, כי “בשלב הנוכחי, אנחנו שואפים לייצר יותר traction עם לקוחות משלמים, ולקראת סוף השנה לגייס סבב Seed”.

“אנחנו עובדים עם הרבה מאוד סטארטאפים. חשוב לנו כסטארטאפ שמממן את עצמו לעודד סטארטאפים נוספים סביבנו. מערכות יחסים ב-social media מסוגלת להשפיע ובאמת לשנות דברים. אנחנו סטארטאפ קטן עם רעיון גדול, ובעלי תשוקה להפיץ את העזרה שלנו בבניית מערכות יחסים לאנשים וחברות נוספות. אנחנו בעצמנו צמחנו מתוך הקהילה הסטארטאפיסטית הישראלית, ואנחנו נשמח מאוד לעזור לאנשי מקצוע בתחום ולחברות סטארטאפ ישראליות אחרות לבנות מערכות יחסים טובות ומשמעותיות יותר עם קהל המשתמשים שלהם. ניתן לפנות אלינו דרך אתר החברה. ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו”.


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו”ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 Comments on "ניהול חכם של לקוחות בטוויטר עם Commun.it [גיקספארק]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Itamar Rogel
Guest

חזק מאוד. עלו והצליחו חברים!

Sharel Omer
Guest

כתבה נהדרת ! תודה רבה נדב על הכתבה :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: