פועל גם באוהל: לוח חברתי וירטואלי [סטארטאפ]

מכירים את הקבוצות של ”דירות מפה לאוזן”?, אז עכשיו יש אתר שלם. ”סיטיוול” נועד לאפשר למשתמשים לייצר חוויית מכירות שונה: לא ממש מודעה, קצת יותר רשת חברתית

CityWall“, סטארטאפ ישראלי צעיר שקם רק לפני שנה, הוא למעשה אתר המשלב בתוכו לוח קניות ומכירות בצירוף רשת חברתית. הרעיון הוא למעשה פשוט: אם זירת ההתרחשות המרכזית בתחום הקניות היא ברשת, ואם ממילא אנשים מרגישים נוח יותר לרכוש מוצרים ממי שהם מכירים, אפילו לכאורה, למה לא לשלב בין השניים?

תמונת יח”צ

המשתמשים באתר יכולים להגיב על המודעות השונות, לשאול שאלות על המוצרים המוצעים למכירה, לחוות דעה על המוצרים, לדרג אותם, וכמו בכל רשת חברתית רגילה, לכתוב על הקיר ולנהל ביניהם דיונים שונים לבחירתם.

חוויית קנייה שונה

למעשה, מדובר באתר הישראלי הראשון שיוצר אינטרקציה מלאה בין המוכר לקונה, תוך ניצול “חוכמת ההמונים” ופלטפורמת הרשת החברתית אליה התרגלנו כולנו. לשם כך, היא מסונכרנת כמובן עם פרופיל המשתמשים הן בפייסבוק והן ברשתות חברתיות אחרות.

היזמים, גלעד אילון ומיכל כהן, מתעקשים כי האתר מקפיד מאוד על פרטיות המשתמשים, והפרטים אותם יוכלו הגולשים בו לראות מבוססים למעשה על הגדרות הפרטיות שמוגדרות בפייסבוק.

אילון, המשמש כמנכ”ל החברה, צבר בעברו ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום לוחות הקניות והאינטרנט. יחד הוא חבר לסמנכ”לית כהן, חיית רשת ואדריכלית במקצועה, על מנת לפתח את החברה שמתקיימת כרגע מהשקעות פרטיות. בראיון לניוזגיק סיפר אילון כי הרעיון להקמת המיזם נבע מכך שהוא נמצא שנים רבות בתחום הלוחות, ובמהלך מסעותיו השונים מצא את מיכל, שמנהלת קבוצות של “דירות מפה לאוזן” בפייסבוק במשך כשש שנים. מאז זה הלך ותפס תאוצה, עד שהיום יש בקבוצות האלה אלפי חברים, כולל תיווך, השכרה, סאבלט ועוד.

לדבריו, “זה הראה לנו שהזירה הזו עוברת יותר ויותר לפייסבוק, ואז עלה לנו הרעיון לעשות דבר שעוד לא עשו, וזה מתוך האמונה שככל שהזמן יעבור יהיו יותר ויותר מותגים שייוצגו בפייסבוק. רצינו לקחת את הדברים ולהעביר אותם לפלטפורמה אינטרנטית, ועדיין לשמר את תחושת החברתיות.

“יש פה סוג של אבולוציה, כי אם בהתחלה היו מחפשים רכב ואז קונים עיתון ומסתכלים על המודעות, בשלב השני כל מני אתרים העבירו את הלוחות לעולם האינטרנט העשיר יותר, אנחנו מאמינים כי הדור הבא של אותה תעשיה הוא לא המדיום, המודעה, אלא הגולש. אנחנו מוסיפים שכבה נוספת לכל נושא המודעות. אם בעבר היית יודע מה הטלפון, ואולי גם תמונה, כיום אתה יכול לקבל מידע נוסף ואפשרויות נוספות לתקשורת.

“לדוגמה, אשתי החליטה למכור פופים לסלון, היא פרסמה מודעה בסיטיוול, שפורסמה דרך הממשק גם בפייסבוק, ולבסוף מי שקנתה את הפוף הייתה המורה של הבת שלנו, שלולא המדיום הזה לא הייתה יודעת כלל שאשתי מוכרת”.

ובאמת, מה המודעות הכי מיוחדות שראית?

“עולים המון סיפורים אישיים. יש כמה מודעות של אנשים שמחפשים שכירות ועושים את זה בצורה מאוד יצירתית, למשל מישהי שפרסמה תמונה שלה ושל בעלה מנקים את הבית, או שתי שותפות שמפרסמות קריאה חברותית לשותף שלישי. האתר באוויר כחודש וחצי והשיווק שלנו הוא בעיקר דרך השיווק בפייסבוק, וכרגע יש לנו כבר יותר מ-700 מודעות, וכניסות של יותר מ-25 אלף יוניקים, בלי שום פרסום מלבד זה הוויראלי.

מי המתחרים שלכם? מה מייחד אתכם מולם?

זו שאלה שעולה לנו כל הזמן. כרגע, ברמה המקומית, אני לא רואה ממש מתחרים. יש את הלוחות המסורתיים, אבל אנחנו מציגים פתרון אחר, משלים, חברתי. יכול להיות שיש אנשים שזה לא מתאים להם, אבל בעולם החברתי זה נראה לי כמעט הכרח. מבחינת המוצר אנחנו פונים יותר לאנשים באוריינטציה של שיתוף ורשתות חברתיות, ואין לי ספק שבעתיד זה יתפשט עוד”.

איפה אתה רואה אתכם בעוד חמש שנים מהיום?

“הצלחנו להגשים את החזון שלנו ואנשים יעשו יותר עסקים בין אחד לשני. לחזור יותר לרמה האישית. לא חשוב רק מה אתה מוכר, אלא גם למי. נשמח אם אנחנו נהיה אלה שישנו את הדרך בה אנשים עושים עסקים, שתהיה אינטרקציה טובה יותר בין אנשים”.


בחסות StartTWS – כנס הסטארטאפים הגדול בישראל


בחודש אוקטובר הקרוב ייערך אירוע הסטארטאפים הבינלאומי הגדול ביותר בישראל, StartTWS שיכלול הרצאות ופאנלים בנושא סטארטאפים והון סיכון ואת ה-Startup Arena, תחרות הסטאטראפים הבינלאומית הראשונה שנערכת בישראל. השנה, בנוסף לאירוע עצמו, תערך מסיבה מיוחדת וסגורה למוזמנים בלבד בערב שלאחר הכנס. 100 הראשונים שירכשו כרטיסים במסגרת מבצע ה-Early Bird, יקבלו גם כרטיס כניסה למסיבה, יחד עם הכרטיס לכנס, ללא תוספת מחיר!

יש לכם סטארטאפ ואתם לפני השקה רשמית של המוצר? אולי תוכלו לחשוף אותו על הבמה ב-Startup Arena ולזכות לחשיפה למדיה הטכנולוגית בכל העולם. ההרשמה ל-Startup Arena נסגרת בסוף חודש אוגוסט כך שיש לכם קצת פחות מ-3 שבועות להגיש את המועמדות שלכם בעמוד ההרשמה באתר האירוע

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג’אדג’טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

12 Comments on "פועל גם באוהל: לוח חברתי וירטואלי [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ליאון
Guest

קשה לי להאמין שהאתר יצליח.
היום הכל לפי מותגים, נכנסים ליד2, WINWIN וכו’.
מזכיר לי אתר שמחינת ממשק משתמש היתה הצלחה מדהימה (zvz.co.il), האתר ריכז את כל לוחות המודעות של אתרי יד 2 מכל האתרים, במקום אחד. הם השקיעו בפרסום אדיר של האתר וכיום כאשר בודקים ב google trends for websites רואים שאין להם יותר מדיי כניסות.
כי לרוב האנשים בארץ חקוק בארץ שהם מחפשים דירה, חפץ או מה שזה לא יהיה ביד 2. יהיה מאוד קשה לשנות את ההרגל הזה.
אני אישית לא סובל את אתר יד 2, הממשק שם נוראי, פרסומות בכל פינה וכמה שיותר..אבל אין מה לעשות..ככה זה שאתה בטופ…

Gilad Ayalon
Guest

חוק מרפי כנראה עובד גם במקרה הזה, בעיות בחווה של בזק ולכן האתר נפל…. :) ישוב בקרוב.

Gilad Ayalon
Guest

חזרנו! …כולם מוזמנים…

עודד
Guest

מצטער, אבל ממש לא הבנתי מה היתרון של האתר הזה מול אתרי לוחות אחרים.
אם אני מחפש לקנות ספה יד שניה אז כל מה שאכפת לי זה המחיר והמוצר עצמו.

ואם באמת הייתי מחפש משהו חברתי יותר מאשר אתרי לוחות אחרים אז הייתי פונה לאתרים הגדולים שיש בעולם ומוכרים (הפלא ופלא) גם בארץ.
כמו כן, העיצוב צעקני מדי, לא נוח (יותר מדי קליקים כדי להגיע לתוכן שאני רוצה) ומבולבל.

הלוואי ואני טועה ותצליחו עם האתר הזה, אבל אני לא נותן לו יותר מכמה חודשים לפני שהוא ייסגר בקול חלוש.

מיכל
Guest
שלום רב למגיבים הקודמים :) לאחר ניהול של 7 שנים של לוח שמבוסס בפייסבוק, אני דווקא יותר ממאמינה ומבינה למה יש צורך במשהו חדש, משהו אינטימי ואמיתי יותר המונע ונבנה מהערכים והמקומות הנכונים. רוב הפונקציות שקיימות באתר הן תשובות ישירות לבקשות גולשים המשתמשים בפלטפורמה כבר שנים – הפלטפורמה, כאמור צמחה וגדלה – היא לא צריכה להוכיח את עצמה – היא קיימת ובגדול, רק מאפשרת אופציות נרחבות יותר. תודה על איחולי ההצלחה – יש הצלחה ואפילו כניסות ברמה שלא חשבנו שתהייה באתר חדש, וכמו אתר חדש, תמיד יש מקום לשיפורים ותיקונים אני אשמח אם תשתמשו, תחוו את האתר, תכתבו לנו מה… Read more »
מיכל
Guest

בדיקה

Michal Cohen
Guest
ליאון ועודד היקרים :) כתבתי לכם תגובה אבל היא עדיין לא עלתה ואני חייבת – אז ככה ,עודד- מה שונה? והאם המוצר מתבקש?… אחרי שבע שנים של ניהול קבוצות בפייסבוק שרק הולכות ,גדלות ומתעצמות, גם מול ענקי הלוחות הקיימים,כן, נוצר מצב שצריך משהו שונה. האתר נבנה בעזרת 7 שנים של בקשות והמלצות הגולשים ובא בדיוק כדי לתת להם תשובה לצרכים שלהם. אני מאמינה שאם יש משהו ש 70 אלף איש מעוניינים בו, וחושבים שיש בו צורך,אז כך גם רוב האוכלוסיה. שנית, אם חיפשת רכב, כמו שאתה אומר… זה נחמד לראות את המחיר וזהו, אבל יותר נחמד להעלות תגובה,לראות תגובות של… Read more »
Oded Shif
Guest

זה לא אני העודד הזה.

Michal Cohen
Guest

:)

Roy Rothschild
Guest
חבר'ה, הכי קל זה לבוא ולהתנפל על משהו חדש שאני לא יודע כמה באמת בדקתם אותו. ההבדל נמצא בפרטים הקטנים. גם אם יש כמה אנשים בעולם שלא אוהבים רקע של עננים יש פה רעיון גדול שאף אחד אחר בארץ לא מיישם אותו באמת ושבין היתר יכול לחסוך לאנשים המון זמן וכסף, לא עדיף לקרוא תגובות על דירה מאנשים שאולי היו שם לפניך והתרשמו לרעה? (כמובן שזה הרבה יותר מזה) הפרוייקט הזה בחיתולים ותופס תאוצה בקצב מטורף. גם יד2, גם פייסבוק וגם רומא לא נבנו ביום אחד (ולא שיד2 הוא איזה אתר עילית). מהיכרות עם מיכל מהקבוצות שלה אני יכול להגיד… Read more »
עודד
Guest

מיכל,
מצטער עם התגובה הקודמת שלי נשמעה תוקפנית אני פשוט לא רואה את היתרון הגדול על אתרי לוחות אחרים (לכם יש תגובות ותמונות פרופיל ולהם אין. נו, שויין) אבל בתור אחד שגם מנסה את מזלו בבניית סטארטאפים אינטרנטים אני יכול לאחל לכם רק המון הצלחה.

ברמה האישית, אני אוהב עיצוב מינימליסטיי ומובן. חוויית המשתמש אצלכם באתר היא מבולגנת לטעמי האישי.
דבר שמאוד חסר לי הוא איזשהוא מנגנון שיסביר לגולש איך האתר עובד, איזה אפשרויות יש לו בכל עמוד ועוד.

שיהיה בהצלחה…

ליאון
Guest
מיכל, בהצלחה גם ממני! אני אחדד את דבריי שנכתבו לפני כן.. יש הרבה אתרים חדשניים כמו האתר שלכם שעושים עבודה בהרבה יותר טובה מאתרי ישנים ומוכרים, אבל מה, אין סיכוי להתגבר על אותם אתרים ישנים מאחר והם מותג. אחת הדוגמאות שנתתי היתה אתר zvz. אתר נוסף שעולה לי לראש כרגע זה easy.co.il שמציג בתי עסק בצורה יותר טובה מבזק ודפי זהב. אבל מה, הגולשים עדיין נכנסים לאתרים שהם מותג ולא לEASY כאשר הם רוצים מידע על עסק. אפשר לראות את זה גם בפרסומות הרבות שאתר EASY משקיע בשביל שיכנסו אליו, הרבה ערכים שאני מכניס, אני רואה פרסומת שלהם. בכל מקרה,… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: