שדרוג עולם התוכן עם Cent2Cent [גיקספארק]

אם יש לכם תכנים שאתם מעוניינים להרוויח מהם כסף, אבל מתבלטים איך, כדאי לכם להכיר את הפתרון הראשון בעולם של “הכל-כלול” תוצרת הארץ

מקור: יח"צ

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שם: Cent2Cent

פיץ’ במשפט: פתרון All-in-one Content eCommerce Solution.

רעיון גאוני: פתרון כולל ליצרני תוכן, המאפשר להם למסחר את התכנים ודואג לכל מה שצריך, כולל סליקה ודו”חות סטטיסטיים, תוך התאמה אישית של המערכת עבור כל לקוח.


קשת האפשרויות למסחור תכנים ברשת הולך ומתרחב, ואחת המובילות בתחום היא חברת סטארטאפ ישראלית שנוסדה רק לפני 3 שנים, בשם Cent2Cent. החברה מציעה היום לכל יוצר תוכן תוכנית מותאמת אישית למסחור התוכן שלו, אשר תשיא את מירב הרווחים עבור ההשקעה.

שדרוג מתבקש

במהלך השנים האחרונות חברות תוכן קלאסיות, המייצרות תכנים מחוץ לרשת, חוות ירידה דרסטית בהכנסותיהן. אנשים רבים עוברים לצריכת תכנים דיגיטלית. עוד לפני שהיו לנו טאבלטים וסמארטפונים, אנשים רבים החלו לקרוא את החדשות שלהם באתרי האינטרנט של גופי החדשות הגדולים. תהליך זה, שהחל עוד במהלך שנות ה-90, התגבר עוד יותר במהלך העשור האחרון, ובשנים האחרונות, עם עליית קרנם של הסמארטפונים, לכמעט כל אחד יש בכיס אפשרות חיבור לאינטרנט ולקריאה של תכנים ברשת.

עבור יצרני תכנים, שהשכילו לבצע את המעבר לרשת, המעבר עצמו מאפשר להם להמשיך להיות בקשר עם הקוראים שנוח להם יותר לקרוא את התכנים בפורמט דיגיטלי, וממשיך את החשיפה לה זכה יוצר התוכן בעבר, ובמקרים מסוימים אפילו מגדיל אותה.

הבעיה שנוצרה בשנים האחרונות היא שבעוד שישנה ירידה חדה בכמות ההכנסות מפרסומים במדיות הוותיקות, פרסום מקוון נמצא אמנם בעלייה, אבל עדיין שומר על פער משמעותי מההכנסות שיצרני התוכן היו רגילים אליהם. הפער הזה יוצר בעיה, מאחר ומצד אחד מעבר למדיה הדיגיטלית מאפשר ליצרני התוכן להגדיל את החשיפה שלהם לקהל קוראים גדול יותר, ולעיתים גם בעלויות נמוכות מאשר פרינט. מצד שני, כאשר ההכנסות מהמדיה הדיגיטלית לא מכפרות על ההפסדים במדיות הקלאסיות, נוצר פער שיכול להביא לקריסה של יצרני תוכן. לראיה, כמות גדולה של מערכות עיתונים בארצות הברית סגרו את שעריהן במהלך השנים האחרונות.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

אפשרויות מימון

כדי לענות על הצורך בצמצום הפער, ב-Cent2Cent, חברת סטארטאפ המתמחה במכירת תוכן, פיתחו פלטפורמה שמאפשרת ליצרני התכנים למסחר את התכנים שלהם באינטרנט, ללא תלות במכשיר ממנו גולש הלקוח הסופי (טאבלט, סלולרי, מחשב). מדובר בפתרון ה-Content eCommerce הראשון מסוגו בעולם. עם הפלטפורמה של החברה, יכולים הלקוחות לבחור מודלים המתאימים להם למסחור התכנים. היות והפלטפורמה גמישה, ניתן ליישם אותה לגבי כל סוג של תוכן, כולל טקסט, מוזיקה ותכני וידאו.

השירות של החברה פועל כ-SaaS על גבי פלטפורמת ה-Azure של מיקרוסופט והחברה דואגת להתאים עבור כל לקוח חבילה מותאמת אישית לצרכים שלו. לאחר ההתאמה, ההתקנה והחיבור של השירות אל מערכות ניהול התוכן הגדולות, כגון דרופל, נמשכת מספר דקות, ובמקרה של אתרים הפועלים ללא מערכת CMS, מדובר במספר ימים בודדים. לאחר ההתקנה, יכול כל לקוח להחליט על מה הוא מעדיף לחייב, האם לבחור במודל של single sign in, one click purchase או כל מודל אחר המתאים לצרכיו. הפלטפורמה מייצרת עובר לקוח בכל גודל דו”חות, המעבירים את המידע הסטטיסטי מהמערכת, על רכישות שבוצעו באמצעות הפלטפורמה, שכן היא כוללת פתרונות סליקה מלאים בתוכה.

מסך ניהול לדוגמא. מקור: יח"צ

קהל היעד העיקרי לפלטפורמה הוא יצרני תוכן מכל הסוגים ובכל הגדלים. אמנם, עבור שחקנים גדולים יותר יש פוטנציאל גדול יותר לרווח, אך גם שחקנים בינוניים וקטנים עשויים להרוויח ממנה.

את החברה ייסדו מאיר שטרן, המכהן כמנכ”ל, רענן רז, המכהן כ-CTO של החברה, רובי ברוך, המכהן כסמנכ”ל מוצרים ואריק מייזלר, המכהן כסמנכ”ל תפעול.

בראיון לניוזגיק, סיפר שטרן, כי החברה זוכה להתעניינות רבה, וכבר היום מספקת את הפלטפורמה לחברות גדולות בתחום התוכן, כגון Mako ו-NBC. אל אלה צפויים להצטרף בקרוב גורמים נוספים, אשר זיהו את פוטנציאל הפלטפורמה של החברה למיסחור התכנים שלהם.

בישראל, העניקה החברה זיכיון לחברת יוניסל, ובשאר העולם פועלת החברה במישרין מול הלקוחות השונים. במסגרת השירותים שהחברה מציעה ללקוחותיה, היא תומכת בסליקה ממגוון אמצעי תשלום, בינלאומיים ומקומיים. כך יכולה חברה לבחור שלא להתעסק עם סליקה כלל, ולהשאיר את הטיפול ל-Cent2Cent. מדובר בפלטפורמה הראשונה בעולם של All-In-One Content eCommerce Solution.


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: