דעה: הענן של סלקום לא ממש מכסה, כמו כל ענן אחר
בלי אינטרנט צבי קצבורג היה משתגע, ובדיוק בגלל זה התקלה של סלקום השבוע חיזקה את דעתו שאסור לנו לשים להמר על מחשוב ענן.
חזרתי אתמול מ-Tech Ed 2010, הכנס רחב ההיקפים של מיקרוסופט (Microsoft) שנערך באילת, שאפשר גם לכנותו כנס הענן הגדול של החברה, וקיבלתי את הדוגמה הטובה ביותר לסכנות בענן. בהתחלה עוד חשבתי שיש תקלה בסלולארי שלי, E52 של נוקיה (Nokia), אבל לא ממש התרגשתי. אני, בביתי הקט, רגיל לתקלות אי קליטה ובסלקום (Cellcom) יש רישום לא קצר של הודעות על תקלות בנושא הקליטה במבצר הביתי שלי (הם גם מצאו בזמנו פתרון זמני שבוטל, ועכשיו מצאו פתרון אחר, אבל בגלל סיבה אישית מאוד אני לא יכול לגשת לתחנת השירות כדי להביא אותו). אחרי זמן מה הבנתי שיש בכל זאת תקלה ולאט לאט גם שמתי לב איך מתחילה הרשת המוכרת לי להתמלא בתלונות.
ואז נזכרתי איך בפעמים לא מעטות, במסיבות עיתונאים שנערכו פה ושם, ולפעמים גם בבתי קפה אנונימיים שבהם WiFi לא מספיק חשוב, בטח שלא כמו הטוסט או הסנדוויץ”‘ עם הקפה, “ננזפתי” כי לא היה לי מודם חיבור לאינטרנט סלולארי. אני תירצתי את העניין בכך שבין כה וכה עובד אנוכי ברוב עתותיי מול המסך הגדול והמחשב שעל הרצפה בבית, וזו הסיבה שאין לי חשק להוציא עוד כסף מיותר בגלל שמדי פעם נערכת לה מסיבת עיתונאים במיקום בו אין חיבור WiFi פעיל וזמין לטובת הכלל.
אז הנה, אתמול כל מה שהיה מצויד במודם של סלקום, והוא אמצעי הקשר היחיד שלו לאינטרנט, לא היה יכול לעשות שום דבר ברשת. כי ככה זה, תקלות מתרחשות בחיים. הן אמנם לא אמורות להיות חמורות כמו ההתרחשות הזו שמחקה למעשה מהאוויר הארץ הישראלי תעבורה של שלושה מיליון טלפונים, אבל תקלות מתרחשות. אז מה עשו אלו שמחזיקים במודמים לאותם רגעים שלא יהיה WiFi פנוי בחינם? לא עשו, או לפחות לא באמצעות הטלפון והסים שלהם, כלומר, אם הם לקוחות של סלקום.
סלקום בינתיים התנצלה ומבטיחה פיצוי כספי לכלל הלקוחות, וטוב שכך, אני רק שמח שלא כמו מספר לא קטן מהאנשים שאני מכיר, לא שמתי את יהבי בכל מה שקשור לאינטרנט על מודם סלולארי בלבד. בלי שיחות ומסרונים אני עוד יכול להסתדר. בלי חיבור לאינטרנט? הייתי משתגע.
אז נכון, הענן שמציעה סלקום, ובעצם שאר חברות הסלולר, אינו הענן שעליו מדברים בדיוק במיקרוסופט ובשאר חברות המחשוב שדנות בנושא וכבר מתפרנסות ממנו, אבל לדעתי האישית, אסור אף פעם לשכוח שתקלות יכולות להתרחש, וכמו במקרה הניתוק הזה, הן יכולות להיות גם ממש גדולות ולפגוע אפילו בעסקים. ובכל זאת, זה יקרה, ובקרוב כולנו נעבוד בענן, לטוב וכנראה גם לפעמים, אבל ממש רק פעמים, לרע.
תגובת סלקום:
לקוחות יקרים,
אנו מצדיעים לכם, לקוחות סלקום, על התמיכה והבעת האמון ומעניקים לכם החזר מלא בגין כל השיחות והודעות ה-SMS בארץ, לשבוע ימים שבין ה-25 בנובמבר ועד ה–1 בדצמבר 2010, כולל.
אנו מתנצלים בפניכם על התקלה החמורה שאירעה ברשת סלקום.
מרגע איתור התקלה, עשינו כל שביכולתנו להביא לסיומה בהקדם האפשרי, תוך שמירה על שקיפות מלאה ועדכונכם באופן שוטף.
הפוסט פורסם במקור בבלוג TGSpot
הגב
5 תגובות על "דעה: הענן של סלקום לא ממש מכסה, כמו כל ענן אחר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
בכותרת הכתבה כתוב פעמיים ענן (???)
“אז נכון, הענן שמציעה סלקום, ובעצם שאר חברות הסלולר, אינו הענן שעליו מדברים בדיוק במיקרוסופט ובשאר חברות המחשוב שדנות בנושא וכבר מתפרנסות ממנו, אבל לדעתי האישית, אסור אף פעם לשכוח שתקלות יכולות להתרחש, וכמו במקרה הניתוק הזה, הן יכולות להיות גם ממש גדולות ולפגוע אפילו בעסקים. ובכל זאת, זה יקרה, ובקרוב כולנו נעבוד בענן, לטוב וכנראה גם לפעמים, אבל ממש רק פעמים, לרע.”
אם זה לא אותו ענן, וזה באמת לא קשור לענן של מיקרוסופט או אמזון, אז מה אתה מבלבל את המוח ומטעה אנשים? מה אתה מחפש כותרת שתכנס לגוגל !?
מישהו חכם אמר פעם, שאם אין לך שום דבר חכם להגיד, אז פשוט תשתוק.
ההשוואה שלו היא פשוטה, במקרה ותקרה תקלה בשירותי הענן של מייקרוסופט, משמעות הדבר תהיה שאתה לא תוכל לגשת למסדי הנתונים שלך, ובפשטות הדבר ישבית לחלוטין את העבודה.
את זאת הוא למד מכך שתקלה ב”ענן” של סלקום, השביתה ליום שלם את כל תעבורת הטלפוניה שלך, ועל זאת הוא ניסח אנלוגיה משובחת.
אני אנסה לא לחזור על מה כבר כתבו כאן.. אבל כאמור, תקלות תמיד יקרו,
השאלה שכדאי לשאול היא איפה היו *יותר* תקלות לאורך זמן.. ?
ברשת הסלולרית של סלקום או בחיבור האינטרנט הביתי שלך למרכיביו (ספק תשתית וכו’.. ) וכמה זמן לקח לתקן את התקלות בכל אחד מהמקרים. אצלי אישית, היו יותר ימים של תקלה בגלל בחיבור הביתי, שלצערי לא זכו לטיפול כה מסור..