השקה דיגיטאלית – Canon 7D

מצלמות סטילס שמצלמות וידאו HD זה כבר לא חדש, אך ה7D החדשה של קנון הביאה את קרט, היבואנית הרשמית, לקיים ארוע השקה יוצא דופן. אורי הראל הרחיק עד לפארק הסחלבים “אוטופיה” בקיבוץ בחן, כדי להתרשם ממגוון עדשות ומצלמות, בינהן גם ה7D החדשה וחזר עם תובנות על עולם הצילום הדיגיטלי.

ה-Canon 7D. צלם: מאט ביוקאנן, Gizmodo

ה-Canon 7D. צלם: מאט ביוקאנן, Gizmodo

עולם הצילום הדיגיטלי עובר שינויים רבים – לפני כשנה הוצגה ה- 5D-II. מעבר לכך שמצלמת ה-5D המקורית היתה מצלמה שהרשימה במיוחד כותב שורות אלו, צלם ניקון שעדיין דבק בפילם, הדור השני הפליא בצילום וידאו HD. על פניו נראה שזהו גימיק – הצילום מוגבל ל-8 דקות רצופות, הוא גם כן דחוס ומתאים לשיטת שידור אמריקאית בלבד. אומנם כל פוינט אנד שוט מצויה מסוגלת לצלם וידאו כיום, אך במצלמת DSLR אין הדבר פשוט כלל וכלל, בין השאר בזכות המראה המצויה בתוך המצלמה (זו גם הסיבה שמרבית הרפלקסיות הדיגיטליות עד לאחרונה לא אפשרו Liveview). צילום וידאו במצלמה רפלקסית פתח אופקים חדשים עבור יוצרים מכל הסוגים – שימוש בעדשות בעלות אורכי מוקד וצמצמים מגוונים, שליטה מרשימה על עומק שדה, משחקי פוקוס, איכות תמונה מרשימה ו”לוק” פילמי. כל אלו היו שמורים או למצלמות קולנוע פילמיות, או למצלמות מסוגה של RED – יקרות להחריד, מסובכות לתפעול ובכל מקרה מחוץ להישג ידם של רוב היוצרים והצלמים.

מתוך הדוגמאות הרבות שיש ברשת, דווקא ה- 5D-II מציעה יכולות מרשימות למדי. פתאום סרט חתונה נראה כמו טריילר הוליוודי. אבל- ה5D-II היא מצלמת פול פריים, זה אומר שצריך שלא כל עדשה ששמים עליה תיתן את התוצאה הטובה ביותר. מאז המעבר לדיגיטלי, כלומר לחיישנים קטנים יותר מגודל של סרט צילום, נוצר צורך ליצר עדשות בעלות אורכי מוקד שונים, שאפילו לא מתברגות לתוך גופים של פילם או פול פריים (במקרה של קנון – עדשות EF בלבד, ולא EF-S). קן רוקוול, כנראה הצלם החשוב ביותר באינטרנט, טוען כי למצלמה הזו צריך עדשות יוצאות דופן באיכותן על מנת להוציא את המירב מה- 5D-II.

בנוסף, ה-5D-II כמצלמת וידאו היא די מסורסת  – הצילום הוא כמעט אוטומטי לחלוטין, בלי אפשרות לשלוט בעת הצילום על הרגישות, הצמצם או מהירות התריס. כפי שציינתי מקודם, היא מצלמת אך ורק ב30 פריימים לשניה, ואין לה אפשרות לצלם ב24 או 25 פריימים לשניה, שלא לדבר על 60 פריימים לשניה כמו במצלמות וידאו HD יעודיות. קשה לערוך את הוידאו שלה ישר מהמצלמה, וצריך להעביר אותו דרך ישומי דחיסה ויצוא, כמו Compressor שמגיע עם חבילת ה – Final Cut Studio של אפל.

למרות הכל, צלמים עושים שימוש יצירתי בוידאו של המצלמה, כמו החבר’ה האלה מקנדה הם גם מסבירים יפה איך הם מתגברים על המגבלות של ה5D-II.
למרות הכל, כנראה שקנון קראו את השוק והוציאו את ה7D, שלכל הדעות מיועדת להיות מצלמת וידאו HD. לעשות את כל מה שה5D-II לא יודעת לעשות. הצעד עצבן לא מעט אנשים, אבל מסתמן שה7D לוקחת את ה5D-II בגדול בכל הקשור לצילום וידאו. שלל הדוגמאות ברשת מראות שאף על פי שיש ל7D חיישן APS-C, בדר”כ אינדיקציה לרעש דיגיטלי בISO גבוה, הצילומים יוצאים חלקים ונעימים. גם השליטה בעומק השדה איננה נחותה מזו של ה5D-II. ה7D מציעה מגוון של פורמטי צילום – 24,25 ו30 פריימים לשניה, וגם 60 פריימים לשניה. היא גם יודעת לקבל את כל העדשות המודרניות של קנון, ומתגברת על מגבלת ה-8 דקות ע”י יצירת קובץ חדש.

לדבריו של גיא בן נון, מנהל השיווק של קרט, זהו הארוע השני שהוא מקיים למועדון הלקוחות. בעידן של eBay, B&H ויבוא אפור, לצרכן הישראלי לא חסרות אלטרנטיבות רכישה, הזולות יותר מקניה דרך היבואן הרשמי, קרט. מנהל פורום צילום בכיר שנכח בכנס וביקש להישאר בעילום שם, ציין כי זול לו יותר לקנות ציוד של קנון בארה”ב, אחרי תשלום המע”מ והמשלוח, ולהוסיף אחריות MACK – המאפשרת תיקון, מאשר לקנות את אותו הציוד דרך קרט או המשווקים המורשים שלה. בן נון תולה את הנאמנות של הלקוחות בשירות שהיבוא האלטרנטיבי לא יכול להציע – שלוש שנות אחריות, מצלמה חליפית, כנסים והרצאות ואפשרות לשכור עדשות יקרות במחירים נוחים, הופכים לטענתו את הקניה המקומית לכדאית יותר.

כמו תמיד, הטיעונים לכאן ולכאן מתאזנים. כביכול, ככל שיש יותר תחרות, אנו הצרכנים מרוויחים יותר. פריחת הקולנוע והטלויזיה הישראלים יכולים להוות עבור קרט נקודת זינוק מצוינת לדומיננטיות בשוק הצילום הישראלי, במיוחד לנוכח השקתה של ה7D. הנוכחות שלהם בפורומי הצילום השונים מעידה על רצון טוב וגם על ראיה שיווקית נכונה ועדכנית. יחד עם זאת, נראה כי התמחור עדיין גבוה מדי, והטיעון של כפיפות לשוק האירופי, המכתיב תמחור ביורו היקר יותר מהדולר, לא משכנע מספיק. בוגר או בוגרת חוג לקולנוע, או צלמי ארועים מתחילים שצריכים לממן לא רק את המצלמה והעדשה, אלא גם מחשב עריכה חזק, מכשיר להקלטת סאונד, מכתוף או מנשא מתאים, יגיעו במהרה למסקנה שעדיף להם לחסוך עכשיו, ולקחת את הסיכון בקניה אלטרנטיבית.

אורי הראל

מחזיק מצלמה בידיים מאז גיל 8 בערך, אבל באופן מסודר, מצלם בערך 7 שנים. בוגר בית הספר לצילום של מסע אחר, והחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. צלם ועורך וידאו, ללא כל הכשרה פורמלית, ומדריך בני נוער לתקשורת מעשית – צילום, עריכה, הפקה ותחקיר.

הגב

9 Comments on "השקה דיגיטאלית – Canon 7D"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מאיר
Guest

אז את הצילום של גיא בן-נון לא עשית עם הD7…
צריכים לתת לך אותה לניסוי כלים אמיתי, כדי שתהיה אינפורמציה יותר טובה

אורי
Guest

זה בתהליכים מאיר. אני גם מאוד מאוד רוצה לשחק איתה יותר.

לורה
Guest

כתבה נורא מעניינת :)
(רואה ,אורי…לא שכחתי)

אורי
Guest

תודה לורה – נהנית? ספרי לחבריך. לא נהנית? חסר לך! אני מכיר את המורים שלך :)

ראובן חיון
Guest

רכשתי את ה 7D לאחרונה ואני חייב להמליץ אותה לכל חובב צילום באשר הוא,
במיוחד הוידאו, כל צילום פשוט נראה קולנועי ומרהיב.

אורי
Guest

היי ראובן, תודה על התגובה. אני אשמח אם תשתף אותנו קצת בעריכה של קטעי הוידאו.

ע. קפון
Guest

איפה עושים פה לייק לפוסטים? :)
גם הפעם היה מלמד וכיף לקרוא אותך.

אורי
Guest

תודה מר קפון. אנו שוקדים על עוד כתבות בנושא.

אייזיק
Guest

רכשתי השבוע את מצלמת canon 7d ןחבל על הזמן תמונות משגעות..
מומלץ בחום,,
משהו יודע איפה אפשר לשתף תמונות ברשת
תודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: