דירוג המותגים 2012: אפל מובילה, סמסונג משתרכת מאחור

סקר דירוג המותגים השנתי שעורך מכון המחקר Millward Brown, מציג את תוצאות 2012 המציגות דומיננטיות ברורה לחברות מתחום הטכנולוגיה

מקור: צילום מסך

בסקר האחרון שערך מכון המחקר Millward Brown, לדירוג המותגים לשנת 2012, מסתמן כי המהפכה הטכנולוגית כבר כאן. מתוך עשר החברות הראשונות בטבלה, חברות הטכנולוגיה בולטות במיוחד – כאשר במקום הראשון מופיעה זו השנה השנייה ברציפות חברת אפל.

שומרת על המקום הראשון

למרות שהמהפכה הטכנולוגית התחילה לפני תקופה ארוכה, נדמה שמידי פעם מכוני מחקר זקוקים לאשש זאת גם באופן אמפירי. במסגרת הסקר האחרון לדירוג המותגים, שערך מכון המחקר Millward Brown, מסתמנת מגמת עלייה ברורה במותגי הטכנולוגיה, לעומת מותגים אחרים ומוכרים שחווים ירידה משמעותית בדירוגם.

בראש הטבלה עומדת זו השנה השנייה ברציפות אפל, כאשר ערך המותג שלה עלה ב-19 אחוזים משנה שעברה והוא עומד היום על 183 מיליארד דולרים. במקום השני אחריה, מופיעה חברת IBM, עם עליה של 15 אחוזים ושווי של 116 מיליון דולרים. אחריהן מופיעות גוגל במקום השלישי עם ירידה של 3 אחוזים ו-108 מיליון דולרים, מקדונלדס במקום הרביעי עם עלייה מרשימה של 17 אחוזים ו-95 מיליון דולרים ומיקרוסופט במקום החמישי עם ירידה של 2 אחוזים ו-77 מיליון דולרים.

בסך הכל, מלבד מקדונלדס, קוקה קולה (6) ומרלבורו (7) – כל החברות המופיעות בעשירייה הפותחת הן חברות טכנולוגיה ידועות. סמסונג, בצורה מפתיעה למדיי, אמנם עלתה ב-16 אחוזים מאז שנה שעברה, אך נמצאת רק במקום ה-55 בטבלה. המותג שחווה את העלייה המשמעותית ביותר של 74 אחוזים, הוא לא אחר מאשר פייסבוק. המותג הצליח לקפוץ 16 מקומות ונמצא בטבלת 2012 במקום ה-19, כשערך המותג עומד על כ-33 מיליון דולרים.

השנה, הטבלה מתחלקת בצורה ברורה עד מאוד – כאשר מותגי הטכנולוגיה תופסים את המקומות הראשונים בטבלה ורשתות התקשורת, השליחויות ומותגים מתחומים אחרים נדחקים לתחתית הרשימה. את הרשימה המלאה, תוכלו למצוא באתר הרשמי של Millward Brown, או בקישור הבא.

מקור: צילום מסך

האם המדדים מדוייקים?

אין ספק שאת ערכו האמיתי של מותג קשה מאוד למדוד, שכן לא מדובר בשווי החברה או הכסף שהיא מרוויחה בלבד. מכון המחקר Millward Brown בודק את ערך המותג על פי שילוב של גורמים אלו – ביחד עם הנאמנות והזיקה שמצליחים המותגים ליצור בקרב הלקוחות.

כך למעשה, הסקר שעורך מכון המחקר מידי שנה – Brandz Top 100, הופך להיות אחד המדדים המדוייקים יותר, שכן בודק בכל פעם את אותם הפרמטרים, על ידי מגוון רחב של לקוחות ולא רק את מעריצי או שונאי המותג.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: