המכונית האוטונומית של BMW מצליחה להדהים בוגאס [CES 2014]

יצרנית המכוניות הגרמנית הופכת את טוקיו דריפט למציאות אוטומטית, ומציגה ב-CES את ה-M235i, המסוגלת, ככל הנראה, לנהוג הרבה יותר טוב מכם.

ה-M235i באמצע דריפט. מקור: צילום מסך

אל תפריעו לה: ה-M235i באמצע דריפט. מקור: צילום מסך

אחד מהדוכנים העמוסים ביותר השנה בתערוכת האלקטרוניקה CES 2014 המתקיימת בימים אלו בלאס וגאס, הוא הדוכן של חברת BMW. יצרנית המכוניות הגרמנית חשפה בכנס את אב-הטיפוס של דגם ה-M235i, מכונית שיודעת לנהוג בכוחות עצמה, אבל גם הרבה מעבר לכך: היא יודעת לעשות דריפטים, ובאופן כללי מדובר במפלצת כביש אוטומטית שמראה יותר מכל כי הרכב הבא שלכם, ככל הנראה, ינהג יותר טוב מכם.

מהיר ועצבני

כלי הרכב מגיע עם מספר תכונות מיוחדות המאפשרות לו לבצע את הפעלולים שאנו רואים בעיקר בסרטים כמו Fast & Furious, ומשלב טכנולוגיות כמו מערכות GPS מתקדמות, מערכות LIDAR, חיישנים אולטרה-קוליים, רדאר, ומספר מצלמות בפעולה בכדי לאסוף את כל הנתונים על מיקומו של הרכב ולאפשר לו לנהוג בכוחות עצמו, ללא כל הקלט המתקבל מצידו של הנהג.

מלבד ביצוע דריפטים מרשימים, ה-M235i מסוגל לעקוף כלי רכב איטיים ממנו, להחליף נתיבים באופן אוטומטי ולהאט שוב לאחר שגמר לעשות את הפעולה. אב הטיפוס מסוגל גם כן לנהוג דרך סלאלום במהירות גבוהה, לבצע שינויי נתיבים באופן מדוייק, ולפנות פניות חדות מעבר לאי תנועה.

קודם כל, אנו ממליצים לכם לצפות בסרטון הוידאו הבא, המראה כיצד המכונית עוברת ממצב נהיגה רגיל למצב נהיגה אוטומטי ומתחילה לקרוע את הכביש כמו בטוקיו דריפט. ההגה מסתובב בכוחות עצמו (ככל הנראה, פעולת הדריפט מתבצעת על ידי קוד המוגדר מראש ונשלח למכונית מאחורי הקלעים). בכל מקרה, אנחנו לא נשארנו אדישים לסרטון הבא, וכנראה שגם אתם לא. אז קודם כל תצפו בו, ואחר כך נמשיך לבלבל לכם את המוח:

צפו בוידאו: כיצד מכונית ה- BMW M235i עושה דריפטים בעצמה

המכונית פותחה על ידי Technik, חטיבת הטכנולוגיה של BMW הממוקמת במינכן, כחלק מתכנית עתידית שמטרתה להפוך מכוניות לאוטונומיות לחלוטין עד סוף העשור, כאשר שינויים טכנולוגיים חיוניים בכדי להתאים את המכונית לחוקים השונים בכביש בכל העולם צפויים לאפשר לחברה לייצר מכוניות רגילות שעושות שימוש דומה בטכנולוגיה. בעוד בדגם הנוכחי, הנהג עדיין מסייע לתהליך ההחלטות במהלך הנהיגה, הפעלת דוושת הגז, הבלמים ופעולות ההיגוי עצמאיות לחלוטין.

השאלה הגדולה היא, מתי נוכל להתחיל את יום העבודה שלנו שעה אחת מוקדם יותר, כאשר כל כאב הראש של הנהיגה והפקקים של הבוקר יהיו נחלתן של המכוניות עצמן, בזמן שאנחנו נוכל לשבת בנחת ולבדוק את פיד הפייסבוק שלנו או לענות למיילים חשובים? חלק מהאנשים בסביבה שלנו חושבים שזה ייקח לפחות עוד 20 שנים, אבל נראה כי ל-BMW זה ממש לא אכפת.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: