בלוגיק – נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [08-02-13]

איך לייצר קמפיין Crowdfunding מצליח, טיפים לרכישת מכשיר סלולרי מיד שנייה וכיצד לגייס את העובד הנכון לסטארטאפ שלכם. כל זאת ועוד בפינת הבלוגיק השבועית שלנו המביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

כולנו מכירים איזה בלוג או שניים הדנים בטכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותנו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אינטרנט ומדיה חברתית

אסי אייס מסביר השבוע איך לעשות קמפיין Crowd Funding כמו בוס. בפוסט הוא מביא את עיקרי הדברים מהרצאתו של ארי גוטסמן, יזם סדרתי, איש שיווק מוכשר ויועץ אסטרטגי שגם הספיק לעשות אקזיט. ארי פתח את ההרצאה בניפוץ המיתוס ועימות עם המציאות – התפיסה המוטעית הרווחת היא שבשביל לגייס כסף בשיטה זו יש להעלות את הפרוייקט ולראות את הכסף נכנס והמשקיעים צובאים על הפרוייקט. זו כמובן לא המציאות. המציאות היא שבשביל לגייס כסף בשיטת הקראוד פאנדינג יש לעבוד קשה.

גאדג’טים וסלולר

זהר אוריין מנסה להבחין השבוע בין דרכי דרכי השימוש של הגולשים בטאבלטים מול הגולשים בסמארטפונים. מהם המאפיינים שבבירור מבדילים את האחד ממשנהו, ומה נוכל לקחת מכך אל ארגז כלי העבודה שלנו. על פי נתוני המחקרים מטעם ABI Research עולה כי משתמשי טאבלט נוהגים לרכוש באתרי סחר באמצעות הטאבלט הרבה יותר מאשר בעלי סמארטפונים. הראשונים ניגשים למכשיר שלהם במטרה להוציא כסף, ומתברר כי 22 אחוז מתוכם רוכשים ישירות מהטאבלט. ההוצאות שמשתמשים מוכנים להשקיע דרך טאבלטים הינן הרבה יותר גבוהות – מהסכומים בסמארטפונים.

עידן גנוט פרסם השבוע את המדריך המלא להבדלים בין מצלמות והפעם הוא מתמקד בדגמים השונים של חברת ניקון. המדריך הנוכחי נולד מתוך אין ספור בקשות ושאלות של גולשים בנוגע לרכישה של מצלמה רפלקסית. הצורך להבין מה ההבדלים בין דגמים שונים של מצלמות בעידן בו המבחר כה גדול משותף לרבים והוביל אותנו לכתיבת מדריך מקיף אשר אמור לסייע לאלו הרוכשים מצלמה ראשונה או צלמים המעוניינים לשדרג למצלמה חדשה או מתקדמת יותר לבחור את המוצר המתאים להם ביותר.

ליאור קורן כותב השבוע על טללויזיות ה-OLED, הדור הבא של מסכי הטלוויזיה. ראינו אותן בתערוכות וחיכינו להן כמה שנים – טלוויזיות ה- OLED מתחילות סוף סוף לרדת מפסי הייצור ומתחילות להשלח אל בתי הצרכנים, כמה זה יעלה לנו? מי השחקנים הראשיים בשוק והאם הבשורה הטכנולוגית תמומש? טכנולוגיית ה- OLED נתפשת בשנים האחרונות כדבר הבא שהולך להגיע בעולם הטלוויזיות. אבל, מסתבר כי הבשלת הטכנולוגיה מתארכת וגם המשבר הכלכלי בעולם גורם ליצרניות להדק את השמירה על הטכנולוגיות הקיימות, המוכרות והרווחיות יחסית ולהסס יותר לפני שהן מוציאות סכומי עתק על הדבר הגדול הבא.

גיא לוי ומישל דור סיפקו לנו השבוע כמה טיפים לאלו מכם שמתכננים לקנות מכשיר סלולארי מיד שניה. רבים מאיתנו חוו או שמעו על אנשים שקנו מכשירים בשוק המשומשים (יד שנייה) ו”אכלו אותה”. דור ולוי מסבירים לכם בשפה פשוטה איך נזהרים, לאילו דברים צריך לשים לב ומה צריך לבדוק על מנת לא ליפול בעסקת הרכישה העתידית שלכם.

עיצוב וחוויית משתמש

עילי שריג כתב השבוע על Application Posture בעידן ה”אפליקציות”. ב-1964 קבע מרשל מקלוהן את המושג ״המדיום הוא המסר״ (The medium is the message). מקלוהן התכוון שלז’אנר האמנותי דרכו מועבר התוכן חלק מרכזי בעיצוב המסר שלו, בין אם זה סרט קולנוע, ציור על קנבס או פואמה. בדומה לכך, לפלטפורמה שעליה מוגשת תוכנה יש חלק מרכזי בעיצוב חווית המשתמש שלה. הבחירה לפתח מוצר על סמארטפון, טאבלט או מחשב שולחני מעצבת במידה רבה את אופי השימוש שלו עוד לפני שמסך אחד שורטט, אולם לבחירה במדיום השולחני יש מורכבויות נוספות שלא באות לידי ביטוי במדיומים האחרים. בניגוד לטאבלט ולסמארטפון בהן כל תוכנה מוגשת כ”אפליקצייה”, עולם תוכן סגור שמנותק מהשכנים והסביבה שלו, בסביבה השולחנית יש אופציות נוספות שמהוות מדיומים בפני עצמן.

סטארטאפים

רועי פוברצ’יק מסביר השבוע איך לגייס את העובד הנכון לסטארטאפ שלכם. סטארט אפ טוב מתחיל קודם כל בצוות. זה נכון עבור מוצרים מעולים זה נכון עבור משקיעים. הצוות ממנו מורכב הסטארט-אפ שלכם הוא כנראה זה ש”יעשה או ישבור” את החברה שאתם בונים. הנושא הזה חשוב בכל חברה, גדולה או קטנה, אבל כשמדובר בסטארט-אפ, יש הרבה יותר על הפרק. הצוות שלכם הוא נושא שייבחן בקפידה כאשר תבואו לגייס כספים, הצוות שלכם, האווירה והמוכנות שהוא משדר היא זו שתעזור לכם לנווט ולבלוט מעל הרעש.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: