חברת BioCatch מגייסת 30 מיליון דולר כדי לבטל את הצורך בסיסמאות

הסטארטאפ הישראלי מציע דרך לאימות המשתמש באמצעות איסוף וניתוח של למעלה מ-2,000 פרמטרים

BioCatch

צוות המנהלים ב-BioCatch

חברת אבטחת המידע הישראלית BioCatch (ביו קטץ’) מפתחת טכנולוגיה לזיהוי משתמשים בהתבסס על דפוסי ההתנהגות שלהם, על מנת להגן מפני חדירה לחשבונות האינטרנט והמובייל שלהם. כלומר, ברגע שגורם לא מורשה יכנס לחשבונות של לקוחות קצה בארגון שעושה שימוש במוצר, ישלחו התראות על התנהגות לא מוכרת, וכך יהיה ניתן לעצור את הפעילות בחשבון בזמן אמת.

היום (ב’) הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 30 מיליון דולר בהובלת קרן Maverick Ventures ובהשתתפות American Express Ventures, JANVEST Capital, OurCrowd CreditEase, Kreos Capital ו-NexStar Partners. ההשקעה תשמש את BioCatch להמשך צמיחה והתרחבות גיאוגרפית.

“מי אתה בעצם?”

“בעולם המקוון שבו האקרים מנצלים הרשאות לגיטימיות של משתמשים ומקשים על האבחנה בינם לבין משתמשים מורשים, ובמקביל מסוגלים לפתוח חשבונות חדשים תוך עקיפת כל מנגונני אימות הזהות הידועים, BioCatch עוזרת לענות על השאלה הפשוטה – מי אתה בעצם?” מסביר הווארד אדלסטין, מנכ”ל BioCatch. “אנו גאים בתפקיד שאנו ממלאים כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הזהות של לקוחותינו. אסטרטגיה זו רלוונטית לכל חלקי האקו-סיסטם הדיגיטלי, החל מבלימת הונאות בזמן אמת וכלה במניעת פתיחה של חשבונות מזויפים. כל זאת תוך הענקת חוויית משתמש חלקה.”

הדרך של BioCatch להתמודד עם איומי הסייבר היא באמצעות התמקדות בהתנהגות המשתמש והנוכל במקום בהוספת שכבות אבטחה נוספות בנקודת הקצה. הטכנולוגיה שלה אוספת ומנתחת למעלה מ-2,000 פרמטרים מהם היא מפיקה פרופיל של התנהגות המשתמש ומודלים לסוגים שונים של התנהגות מורשית וזדונית, פעילות רובוטית, הנדסה חברתית (גניבת זהות – פישינג, וכו’) ואיומי סייבר אחרים. כך למשל, המערכת עוקבת אחרי אחיזת המשתמש של המכשיר או גודל היד שלו על מנת לאמת את זהותו. מדי חודש עוקבת החברה אחר יותר מ-5 מיליארד טרנסקציות ומספקת התראות בזמן אמת לכל אנומליה התנהגותית שמזוהה ברשת. בדרך זו החברה בולמת את התרמית בנקודת המוצא ומצמצמת את העלויות התפעוליות המשמעותיות הכרוכות בניהול תרמיות.

BioCatch נוסדה ב-2011 על ידי אבי תורג’מן ובני רוזנבאום ז”ל. כיום מועסקים בה כ-65 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב, לונדון ובמטה בארה”ב. מאז הקמתה גייסה החברה כ-47 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה הושלם ב-2014, אז גייסה 10 מיליון דולר.

וידאו: הפתרון של BioCatch

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

להגיב

4 תגובות

  1. נועם הגיב:

    טיפשי מהסיבה הפשוטה שלהאקרים יהיה הרבה יותר קל לגנוב דפוס התנהגות מאשר לגנוב סיסמה.

תגיות לכתבה: