מחקר: בינג יעיל בחיפוש מגוגל

מחקר בארה”ב שבדק שאילתות חיפוש באנגלית מגלה שביולי 2011, מנועי חיפוש מבוססי בינג החזירו תוצאות טובות מגוגל

לוגו של בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט

האם יכול להיות שבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, יעיל יותר מגוגל? לפי מחקר שנערך לאחרונה, נראה שהתשובה לכך היא חיובית, כאשר בינג עוקף את גוגל בדירוג יעילות החיפוש בקרב שאילתות שונות.

רלוונטי יותר

לפני הכל, יש להדגיש שאין מדובר בתפוצה או בשכיחות של חיפושים בגוגל לעומת מנועי החיפוש האחרים, אלא השוואה בין יעילות מנוע החיפש למצוא ולהציג תוצאות חיפוש רלוונטיות לשאילתא, וכאלה שיענו על הדרישות החיפוש של הגולש. למעשה, אחד מממצאי המחקר עולה כי גוגל שלטה בכ-66% מהחיפושים באינטרנט במהלך חודש יולי האחרון.

אבל, לעומת השכיחות, הרי שדווקא מנועי חיפוש מבוססי בינג, ובראשם מנוע החיפוש של יאהו (יאהו מזה מספר שנים משתפת פעולה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש) מחזירים תוצאות רלוונטיות יותר מאשר גוגל. יאהו עצמה הצליחה עם כ-81% של חיפושים אצלה, אשר הסתיימו בביקור באתר אינטרנט. לעומתה, גוגל הצליחה ב-68% מהמקרים.

אחד הדברים הבולטים שתוצאות המחקר מוכיחות, היא שלפחות בכל מה שקשור לשוק החיפוש בשפה האנגלית, יש עדיין מקום לתחרות בין מנועי החיפוש, ובהחלט יש מקום לשחקניות חדשות בתחום, לנסות ולספק לצרכנים את תוצאות החיפושה רלוונטיות. אמנם, חברה צעירה שתנסה להיכנס לתחום ותתחיל לצבור הצלחות, עשויה למצוא את עצמה מהר מאוד עם הצעות רכישה מצד השחקניות הגדולות, שישמחו למזג לתוכן טכנולוגיות חדשות שישפרו את מנוע החיפוש.

בינג עולה

ההצלחה של בינג לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר מגוגל היא בהחלט מכה לתדמית של גוגל, אם כי לבינג יש עדיין הרבה מה לשפר. גם אם התוצאות בבינג רלוונטיות יותר, אם בבינג שואפים באמת להתגבר על ההצלחה של מנוע החיפוש של גוגל (שהאלגוריתם שלו יכול להשתפר בכל רגע נתון), הם יצטרכו להשקיע במספר אפיקים במקביל; שינוי עיצוב ממשק המשתמש במסך החיפוש ובמסך תצוגת תוצאות החיפוש, שינוי סדר התוצאות כך שמי שמחפש בבינג לא ירגיש שהוא מחפש במנוע שיודע רק אנגלית ואינו מצליח להתמודד עם עברית, ולבסוף שיווק המותג.

למשל, מי שמנסה לגלוש אל כתובת בינג בישראל (bing.co.il) מופנה אוטומטית לאתר הבינלאומי של בינג, באנגלית. עבור חלק ניכר מהמשתמשים הישראליים דוברי העברית, מדובר במהלך שידיר את רגליהם מלבצע חיפושים בבינג, גם אם באותו אתר ניתן לבצע שאילתות חיפוש עם מילות חיפוש בעברית.

את המחקר המלא, ותוצואתיו, תוכלו לקרוא באתר של Experian Hitwise.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "מחקר: בינג יעיל בחיפוש מגוגל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

ואז למטה בטח רשום “מומן ע”י מיקרוסופט”

גפן מלכי
Guest

בינג בחיים לא יגיעו לנקודה שהם באותו מצב כמו גוגל כי כמו בישראל גם בארצות הברית לא שמים על בינג בכלל…

user
Guest

לפי התגובות האחרונות שדה עיוות המציאות חל לא רק על מעריצי אפל ;)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: