בינג עובר להמלצות עורכים

בינג חוזרת אחורה בזמן, ומחזירה לחיים את הקטלוג הידני של אתרים. כנראה שזה קל יותר מאשר לשפר את אלגוריתם החיפוש.

מקור: תמונת מסך

בינג, מנוע החיפוש מבית מיקרוסופט, מתחיל לאסוף המלצות עורכים על תכנים מומלצים עבור הגולשים, לפי נושאים. השירות, שהחל לפעול בארצות-הברית אמש (שני), יאפשר לכם במקביל לצפייה בתוצאות החיפוש הרגילות שהייתם מצפים ממנוע חיפוש מודרני, לקבל גם המלצות מצוות עורכי המנוע. לנו בינתיים יש דה-ג’ה-וו מ-1993 וחברת יאהו!.

קישורים מומלצים

קישורים מומלצים היו הרעיון המרכזי מאחורי הקמתו של מנוע החיפוש הגדול של שנות ה-1990. המנוע התחיל בתור אינדקס של אתרים ‘מגניבים’ שיצא לעורכיו למצוא ברשת, וסיווגם לפי קטגוריות שונות. מי שחיפש אז יכול היה למצוא את האתרים לפי שמם, או לפי הנושאים שתחתיו הם סווגו. אתרים מומלצים במיוחד אפילו זכו לסמליל של משקפי שמש אדומות ליד הקישור אליהם, לציין שהעורכים בחרו אותם כמומלצים במיוחד.

מאז, בחלוף השנים, המודל שונה ובמקום גלישה אנושית נכנסו הזחלנים לעסק, והחלו לקטלג ולסווג מיליוני אתרים בקצב מהיר כל כך שלא היה סיכוי לעין אנושית לבצע קטלוג של כמויות כאלו של אתרים בזמן שישאיר אותם רלוונטים בתוצאות חיפוש. למעשה, מנועי החיפוש של היום מבוססים רובם ככולם על היכולות של הספיידרים לאתר את התכנים הטקסטואליים והאחרים של האתרים השונים, ולדעת לסווג אותם אוטומטית, לפי הקטגוריות ולפי מילות חיפוש רלוונטיות. במועד מאוחר יותר, כאשר אנחנו מחפשים אתר בנושא מסוים, המערכת יודעת לשלוף את האתרים הללו מתוך האינדקס המעודכן.

וכך, הפרקטיקה של סימון ידני של אתרים מומלצים, כמעט עבר מן העולם בתחום מנועי החיפוש. או לפחות ככה היה נדמה, עד להכרזה אמש של בינג.

לחפש כדי למצוא לעומת לחפש כדי לגלוש

בהכרזה מציין הצוות שמאחורי בינג, כי המטרה שלו היא לעזור לגולשים לאתר את המידע שהם מחפשים. אם באמצעות ספיידרים או סימון ידני של עורכים, או גישה משולבת, חשוב להם שבסופו של דבר נוכל למצוא את מה שאנחנו מחפשים, מהר יותר מבעבר. לפי החברה, אחת הסיבות להחייאה של הטכניקה הזאת על-ידי מיקרוסופט, היא לעזור לגולשים להבחין בין מיליוני תוצאות חיפוש אפשריות לנושא נדרש, ולהצליח לאתר את התוצאות מתוכן שרלוונטיות למחפש. האם סינון אנושי לקטגוריות ולאתרים הוא הפתרון האידיאלי? לא בהכרח.

הפתרון של מיקרוסופט, בשלב הזה, נועד רשמית רק לתושבי ארצות הברית. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשמנסים לגלוש לאתר של העורכים בצורה ישירה, ל-“http://www.bing.com/editors-picks“, מגיעים לדף שגיאה שמודיע לנו שהדף לא קיים. אבל אל דאגה, מצאנו עבורכם קישור שכן עובד, באדיבות גוגל. בתוך הדף החדש של עורכי התוכן של בינג, ניתן לראות שהם חילקו את האתרים לקטגוריות שונות, שאמורות להקל על הניווט. תוכלו לבחור בקטגוריה, ומשם לתת-קטגוריה, וכולי. אחת האפשרויות הנחמדות המופיעות שם היא שאתם, הגולשים, יכולים להמליץ לעורכים להוסיף אתרים נוספים באותה תת-קטגוריה, באמצעות קישור למייל.

נכנסתם? ראיתם? מה אתם חושבים?

וידאו: סרטון פרסומת לבינג

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: