לחיים: בירה טובה לבריאות, גם לאחר פעילות גופנית

המיתוס נשבר: המחקרים האחרונים מראים כי שתיית בירה ומשקאות אלכוהוליים אחרים בכמות מתונה הינה בריאה וטובה, גם אם הרגע סיימתם ריצה של 10 קילומטרים

מקור: Flickr, cc-by Greencolander

מקור: Flickr, cc-by Greencolander

אין כמו בירה לאחר אימון כושר? חוקרים באוניברסיטת גרנאדה שבספרד גילו כי בירה יכולה לעזור בהשבת נוזלים לגוף לאחר אימון גופני, יותר מאשר מים.

אחד החוקרים, פרופסור Manuel Garzon, טען כי הפחמן בבירה עוזר להרוות את הצמא וכי תכולת הפחמימות בבירה עוזרת להחליף קלוריות אותן הגוף מאבד במהלך האימון הגופני. על פי מחקרים נוספים, שתיית בירה אף יכולה להוריד את הסיכון למחלות לב.

כרס? לא בגלל הבירה, אלא בגללכם

בעוד שההשפעה הבריאותית החיובית של משקאות אלכוהוליים מסויימים כגון יין אינה חדשה בנוף הספורטאי והתזונתי, הבאזז סביב שתיית בירה צפוי להיות גדול הרבה יותר, בעיקר לאור הקונוטציות השליליות המוזכרות בדרך כלל בהקשר של שתיית בירה.

מסתבר, כי בבקבוק של שליש ליטר בירה ניתן למצוא גרם של סיבים מסיסים, אשר צריכתם יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בדם. כמו כן, צמח הכשות והלתת המצויים בבירה מספקים פוליפנולים, אשר משמשים כנוגדי חמצון הבריאים ללב ולמערכות אחרות בגוף. בנוסף, כל מקור של אלכוהול, אם מיין, מבירה או ממשקאות חריפים אחרים מעלים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) בדם.

דואגים מכרס בירה? לדברי ד”ר ג’ורג’ פיליסקירק מהמכון לבישול וזיקוק בירה, האשמה בפיתוח כרס עגלגלה אינה צריכה להיות מוטלת על המשקה הפופולרי. לדבריו: “אם נשווה כוס בירה לכוס יין, בבירה יש פחות קלוריות. סגנון החיים הנלווה לשתייה מרובה של בירה הוא האחראי לבטן הגדולה של השותים ולא המשקה עצמו.”. בממוצע, ליטר בירה מכיל כ-320 קלוריות, בעוד שכוס יין אדום מכילה כ-160 קלוריות ויין לבן – 150 קלוריות.

שתיית בירה בכמות מתונה – טובה לאחר פעילות גופנית

יתרה מכך, ד”ר חואן אנטוניו קורבלאן, קרדיולוג קבוצת ריאל מדריד בכדורגל, סיפר כי הוא ממליץ לספורטאים מקצועיים לשתות משקאות המבוססים על שעורה לאחר מיצוי הפעילות הגופנית. “לבירה יש תדמית רעה – לעתים קרובות היא מזוהה עם אוהדי כדורגל שיכורים וסטריאוטיפים רעים נוספים, אך כאשר שותים במתינות, הבירה בהחלט יכולה לספק מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, גם יותר מיין.” סיפר ד”ר פילסקירק.

כמובן, חשוב לציין שצריכת אלכוהול בכמות מוגזמת, ללא תלות במקור הצריכה, יכולה להחליש את העצמות, לגרום לנזקים בכבד ולאיברים נוספים בגוף. צריכה מתונה של בירה נמדדת אצל גברים בלא יותר מליטר ביום של המשקה הנערץ, וחצי ליטר אצל נשים, תלוי בחוזק הבירה כמובן. צריכה מתונה של משקאות אלכוהוליים נוספים נמדדת בכ-300 מ”ל של יין ו-80 מ”ל של משקאות חריפים אצל גברים, כאשר הכמות הממומלצת לנשים היא חצי מהכמות, 150 מ”ל יין ו-40 מ”ל שתייה חריפה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

4 תגובות על "לחיים: בירה טובה לבריאות, גם לאחר פעילות גופנית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יותם מור
Guest

180 קלוריות לליטר בירה?? איזה קשקוש.
בבקבוק גולדסטאר יש 44 קלוריות ב-100 מ”ל, כלומר – 440 קלוריות בליטר.

משה
Guest

בירה זה תמיד טוב

דודו
Guest

נראה לי שאחרי אימון אמשיך להעדיף את מי העדן, ואשאיר את הבירה לערב, בפאב :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: