הסטארטאפ החדש של מייסדי יוטיוב: מגזין דיגיטלי?

שני מייסדי יוטיוב השיקו במהלך סוף השבוע האחרון טיזר אודות הסטארטאפ הבא שלהם: Zeen. האם יצליחו לשחזר את סיפור ההצלחה?

מקור: צילום מסך מאתר החברה

סטארטאפ חדש מבית מקימי יוטיוב הגיח לאוויר במהלך סוף השבוע האחרון. למרות שהאתר הרשמי לא נותן יותר מידי מידע לגבי מה הולך המוצר החדש להציע לגולשים, הצליח להשיג את הבאזז הרצוי – ולו רק בגלל סיפור ההצלחה העומד מאחורי השניים שהקימו אותו. אך האם יצליחו לשחזר אותו?

מדיה דיגיטלית

חברת AVOS נוסדה לפני כשנה על ידי שני מייסדי יוטיוב, צ’אד הארלי (Chad Hurley) וסטיב צ’ן (Steve Chen) ונודעה לציבור בעקבות רכישת שירות Delicious מידיה של יאהו. אך מאז לא נשמע שום דבר נוסף אודות החברה – עד עכשיו.

במהלך סוף השבוע האחרון עלה לאוויר דף המציג את הסטארטאפ החדש מבית AVOS, כשמטרתו היא לעזור למשתמשים לגלות ואף ליצור מגזינים דיגיטליים. הסטארטאפ הקרוי Zeen (שם הלקוח ככל הנראה מהמילה ‘מגזין’), אך עדיין לא שוחרר מידע נוסף כגון כיצד יעבוד או מה בדיוק יציע למשתמשים.

כרגע, כל מה שניתן לראות באתר שעלה הוא דף נחיתה בו המשתמשים יכולים ‘לשריין’ את שם המשתמש שלהם ולקשר אותו אל חשבון האימייל, פייסבוק וטוויטר שלהם – במטרה לשמור על השם הייחודי לכשהאתר אכן יעלה לאוויר. בדף מדיניות הפרטיות מסתמן ששיתוף מולטימדיה יהיה מרכיב עיקרי בשירות החדש, כמו גם שירות סימניות עבור הדפדפן – בדומה לשירות אותו הציעה Delicious.

נכון לעכשיו נדמה שעד שהפרוייקט יראה אור ויגיח לאוויר העולם יקח קצת זמן, שכן החברה עדיין בתהליך גיוס של מעצבי Visual ו-UI כמו גם מהנדסים – לצורך הרמת הפרוייקט.

התפתחות עיצובית

כיום, ממשק המשתמש ועיצוב המוצר לוקחים חלק משמעותי בתהליך הגלישה והגילוי של המשתמשים השונים, כמו גם בתהליך פיתוח אפליקציה והצגת מוצר לקהל הרחב. אין זה פלא שעל מנת למשוך משתמשים אל האתר או המוצר, צריכים היזמים להשקיע לא רק ברעיון שעתיד למכור את עצמו, אלא גם בעיצוב מדהים המתלווה אליו.

נתון זה התעצם בשנית האחרונות, לאור עלייתה של המדיה הסלולרית והעדפתם של המשתמשים לצרוך את מרבית תכניהם דרך המכשירים הסלולריים שלהם, בין אם מדובר בסמארטפונים או בטאבלטים. בהתחשב בעובדה זאת, הרעיון העומד מאחורי Zeen – מגזין דיגיטלי מעוצב עבור ועל ידי הגולשים עתיד להצליח, במידה ואכן יצליחו להציע למשתמשים את האלמנטים אותם מחפשים.

אך האם שם מוכר ועבר מוצלח יספיקו על מנת למשוך את המשתמשים אל הסטארטאפ החדש? נכון לעכשיו, הארלי וצ’ן מצליחים להשיג את הפרסום המתאים עבור העצמת המוצר שיש בידם – למרות שאף אחד עדיין לא יודע מה הוא. אך חשוב לזכור כי כגודל הציפיות, גודל האכזבות – ויהיה עליהם להציע משהו משמעותי ושונה במיוחד, על מנת לקבל את אותה הערכה גם כשהמוצר שלהם אכן יצא לשוק.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: