הסטארטאפ הישראלי Atomation מגייס 900 אלף דולר, כדי להפוך כל צעצוע לחכם [גיוס]

הילדים מעדיפים לשחק בסמארטפון במקום בלגו? Atomation הוא סטארטאפ ישראלי צעיר שמתכנן להפוך כל צעצוע לצעצוע חכם. עכשיו הוא מודיע על גיוס של 900 אלף דולר

מקור: cc-by-Dan Goodwin, flickr

מקור: cc-by-Dan Goodwin, flickr

חברת הסטארטאפ הצעירה Atomation הודיעה על גיוס של 900 אלף דולר בהובלת חממת Explore, המדען הראשי ומשקיעים פרטיים. החברה מפתחת פלטפורמה שתוכל להפוך כל צעצוע לצעצוע חכם שמסוגל לתקשר עם צעצועים אחרים ועם אפליקציה תואמת בסמארטפון. הסטארטאפ שממוקם כרגע בחממת Explore שביקנעם, כולל 3 עובדים.

בדרך לייצר את ה-Internet Of Toys

Atomation הוקם על ידי גיא ויצמן ששימש כמנהל ההשקעות של Mail.ru (שרכשה לפני 4 שנים את icq), שעבר צד והפך להיות יזם; וערן קשת – מתמטיקאי המתמחה בשילוב של רובוטיקה ואינטרנט. בעזרת Atomation הם מתכננים להביא את תחום ה-IOT לעולם הצעצועים. לצורך כך בונה החברה מעין אקוסיסטם שמורכב מ”אטומים”, כלומר יחידת חומרה בעלת קישוריות Bluetooth 4 BLE.

כל “אטום” שכזה מעניק לצעצוע יכולות מתקדמות, כפי שייקבעו על ידי המפתחים. אולם הפיתוח של החברה מאפשר גם לשלב מספר “אטומים” במספר צעצועים שונים ולקבוע מה תהיה תוצאת האינטראקציה ביניהם במספר מקרים. למשל, מפתח יוכל להתקין יחידה שכזו על גבי גלגל של מכונית מרוץ רגילה, להתקין יחידה נוספת על גבי בובה ולהגדיר שאם המכונית תעבור מהירות מסויימת, הבובה תגיב בצורה כלשהי. מה שמעניין הוא שאותם “אטומים” הם מודולריים וניתנים להרכבה על צעצועים שונים, וליהנות משימושים יצירתיים חדשים. מי שאמור לספק את הפתרונות היצירתיים הללו הם קהל היעד של החברה, שמורכב ממפתחי מובייל, “מייקרים” ויצרני צעצועים.

פיצ’ר נוסף שיקרוץ למפתחי צעצועים למשל הוא יכולת איסוף הנתונים של ההתקנים; על פי החברה, המערכת שפיתחה תאפשר איסוף נתונים ואנליטיקות חכמות על הדרך שבה הילדים משחקים בצעצועים וכך תאפשר למנהלי המוצרים בחברות המשחקים ללמוד מהן הפונקציות העדיפות במשחק בקרב ילדים, ובכך לשפר ולייצר משחקים מתאימים באופן מדויק יותר לקהלי יעד, על פי פילוחים של גיל, מגדר, אזור גיאוגרפי ועוד. כלומר, אם המפתחים יראו שהילדים לא משתמשים בפיצ’ר מסויים של צעצוע, הם יוכלו להפסיק לבזבז עליו משאבים ולהתמקד בפיתוח אחר שימשוך את הילדים. לשאלת גיקטיים האם אין כאן פגיעה בפרטיות, נמסר מהחברה שכל האיסוף נעשה בשקיפות, תוך יידוע ההורים ותך שמירה על אנונימיות גמורה, ללא מסירה של שום פרט מזהה.

בתגובה לגיוס מסר מסר גיא ויצמן, מנכ”ל Atomation לגיקטיים: “היישום של הטכנולוגיה שלנו מתאים למספר רחב של תחומים, אך בחרנו לפתח את המוצר הראשון לעולם הצעצועים מכיוון שהוא קרוב לליבנו וגם כי הוא תחום שבו פיתוחים אינטראקטיביים, המחברים בין תוכנה לחומרה, נמצא עדיין בחיתוליו. מבחינתנו המהפכה הבאה היא בתחום המשחקים ולא ירחק היום בו ברבי תוכל לדבר עם סמי הכבאי והרכבת המסורתית מעץ תדע לטייל לבד ברחבי הבית והכל דרך שימוש במערכת שלנו”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 Comments on "הסטארטאפ הישראלי Atomation מגייס 900 אלף דולר, כדי להפוך כל צעצוע לחכם [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוס
Guest

מעניין למה mail.ru לא שמו כסף

סשה גורן
Guest

יזמים חזקים עם רעיון מעולה בתעשייה שהולכת להתפוצץ בשנים הקרובות.

בובס
Guest

תותחים!!! כל הכבוד

עמרי
Guest

נשמע מגניב, יש דמו או משהו?

הורה מודאג
Guest
אאאההההה!!!! תגידו השתגעתם!!! זה הרעיון הכי מחריד ששמעתי מזה זמן רב. אני מצטט: “פיצ’ר נוסף שיקרוץ למפתחי צעצועים למשל הוא יכולת איסוף הנתונים של ההתקנים; על פי החברה, המערכת שפיתחה תאפשר איסוף נתונים ואנליטיקות חכמות על הדרך שבה הילדים משחקים בצעצועים וכך תאפשר למנהלי המוצרים בחברות המשחקים ללמוד מהן הפונקציות העדיפות במשחק בקרב ילדים, ובכך לשפר ולייצר משחקים מתאימים באופן מדויק יותר לקהלי יעד, על פי פילוחים של גיל, מגדר, אזור גיאוגרפי ועוד.” נניח שבאמת המעקב הוא אנונימי, הרעיון הזה ייצר דור של רובוטים. לא תהיה להם שום הזדמנות לפתח מקוריות, חשיבה יצירתיים, אופי אינדיבידואלי. אני מניח שלא צפיתם בילדים… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: