מחקר: מכירות ה-Apple Watch צנחו ב-90 אחוזים מאז ההשקה

מחקר חדש קובע שמכירות השעון החכם של אפל צנחו ב-90 אחוזים מאז ההשקה; חדשות רעות לקופרטינו? לא בטוח

הצרכנים לא מראים אהבה לשעון של אפל? מקור: Apple

הצרכנים לא מראים אהבה לשעון של אפל? מקור: Apple

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


השעון החכם של אפל יצר הייפ וציפייה חודשים רבים לפני שהוא הוכרז. אולם מי שחשב שהעניין בשעון יידעך לאחר ההכרזה, התבדה, והעניין הרב והספקולציות נמשכו עד לרגע ההשקה ממש ואפילו אחרי. אולם, האם יכול להיות שלאחר כל הרעש והצלצולים, המכירות של אביזר המיחשוב הלביש הראשון של אפל צונחות? על פי מחקר חדש שהתפרסם בארצות הברית התשובה היא כן.

מ-200 אלף שעונים ביום לפחות מעשרת אלפים

חברת חקר השוק האמריקאית Slice Intelligence נעזרת לצורך המחקרים שלה בניתוח חשבוניות דיגיטליות שנשלחות למייל של יותר מ-2.5 מיליון קונים. על פי החברה, בימים הראשונים של המכירה נהנתה אפל ממכירות של עד 200 אלף שעונים ביום. אולם מאז צנחו המכירות והחל מאמצע אפריל התייצבו על כ-20 אלף שעונים ביום. למרות זאת, לקראת סוף מאי החלה דעיכה משמעותית נוספת בקצב המכירות שירדו לקצב של עשרת אלפים שעונים ביום. מגמת הירידה במכירות לא נעצרה, וקצב המכירות בתחילת יולי עומד על פחות מ-10,000 שעונים ביום. בסך הכל, מעריכה Slice Intelligence כי אפל מכרה כ-2.8 מיליון יחידות מהשעון.

כזכור אפל השיקה 3 דגמים של השעון ברמות גימור ומחירים שונות. על פי הניתוח של החברה, כשני שליש מהשעונים שנמכרו הם מסוג ה-Apple Watch Sport, הדגם הזול ביותר של החברה, ו-2,000 שעונים הם מסוג ה-Apple Watch Edition היוקרתיים שעשויים זהב 18 קאראט ועולים כ-10,000 דולר ליחידה.

דעה: אל תספידו את השעון של אפל. חכו קצת.

אז האם ניתן להספיד את השעון של אפל? האם ניתן לקבוע שלמרות כל ההייפ והתדמית המצליחה של אפל, הפעם היא כשלה? לא כל-כך מהר. למרות שאי אפשר להאשים אותי שאני פאנבוי של אפל, חשוב לזכור כמה עובדות חשובות: ראשית, את המספרים המדוייקים של המכירות נוכל לדעת רק עוד 12 יום בדיוק, ב-21 ביולי, כאשר אפל תפרסם את תוצאות הרבעון השני של 2015. אמנם Slice Intelligence היא חברת מחקר מכובדת עם פאנל שמורכב ממיליוני משתמשים, אבל עדיין לא מדובר במספרים הרשמיים; שנית, באופן טבעי הדרישה והמכירות של כל מוצר חדש שמושק דועכת לאחר הימים הראשונים, והשעון של אפל התחיל מאוד גבוה. על פי דיווחים קודמים, מכרה אפל בשבועות הראשונים כמיליון יחידות. לשם השוואה, כל השעונים החכמים של סמסונג, LG, מוטורולה ועוד יצרניות שמתבססות על אנדרואיד מכרו בשנה אחת שלמה פחות ממיליון מכשירים.

למרות זאת, נדמה שאפל סובלת מהבעיה שממנה סובלות כל שאר יצרניות השעונים החכמים. יש להן את הטכנולוגיה, יש להן את העיצוב ויש להן מוצר טוב בידיים. הדבר היחיד שחסר להן זה סיבה אמיתית לרכוש את המוצר. אנשים פשוט לא מבינים מדוע עליהם לשלם מאות דולרים עבור מוצר שלא עונה על שום צורך אמיתי.

[interaction id=”559e193f9831cbaa214f9abb”]

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "מחקר: מכירות ה-Apple Watch צנחו ב-90 אחוזים מאז ההשקה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

אני שומע קול נפיחה דקה. וכמובן שמחה לאיד. סוף סוף אנשים מוכיחים שיש להם מוח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: