שיעור בחינוך: התעשייה על-פי אפל

אפל מכתיבה מחדש את הסטנדרטים של עולם הפרסום כאשר עוד ועוד חברות מדיה לחוצות להכניס את התמיכה ב-HTML5 מכיוון שהאייפאד לא יתמוך ב-Flash. אפל בתגובה, תכריז בשבוע הבא על השקת שירות פרסום סלולרי חדש אשר יכניס אותה לתחרות ראש-בראש מול גוגל בשוק נוסף. ואם כל זה לא מספיק, אוניברסיטת סאטון היל שפנסילבניה הכריזה השבוע על תוכנית אייפאד לכל סטודנט. איפה זה התחיל ואיך זה יסתיים?

איך אפל מכתיבה סטנדרטים חדשים לתעשייה?

רוצים להכניס תקן חדש לשימוש בתעשייה? כדאי שתבקשו מאפל שתתמוך בו. פחות משבוע לאחר ש-CBS הודיעו שהם עובדים על אפליקציה משלהם למכשיר האייפאד אשר תעשה שימוש בוידאו בתצורת HTML5 (במקום בתצורת Flash שאינה נתמכת ע”י מכשירי אפל), הודיעו השבוע חברות נוספות כי יתחילו לתמוך בשימוש בוידאו בפורמט HTML5. בין החברות שהודיעו על התמיכה בפורמט החדש, ניתן למצוא את חברת שירותי הוידאו Brightcove אשר הודיעה השבוע כי בין השירותים החדשים של החברה ניתן למצוא וידאו באינטראקטיבי, באיכות גבוהה עם תמיכה במספר מנגנוני פרסומות בפורמט של HTML. שניים מהלקוחות הגדולים של Brightcove הם עיתון הניו-יורק טיימס ומגזין הטיים האמריקאי, עבורם מנהלת Brightcove את כל הקשור לשירותי הוידאו הניתנים באמצעות אתרי האינטרנט שלהם.

Brightcove לא ניסתה להסתיר את העובדה שאחת הסיבות המרכזיות למעבר ל-HTML5 היא השקת מכשיר ה-iPad. החברה גם הודיעה כי בעקבות ההשקה של השירותים החדשים יוכלו כל לקוחות החברה (מעל ל-1000 חברות מדיה שונות בארצות הברית בלבד) להנות מהשירותים החדשים וכי היא ממליצה להם לעבור לפורמט החדש, אשר יאפשר ללקוחותיהם להנות מהתוכן העשיר שלהם גם על-גבי הפלטפורמות השונות של אפל.

כששמות גדולים כמו הניו-יורק טיימס והטיים כבר עלו על הרכבת, נראה כי חברות המדיה הגדולות לא באמת מחכות שאפל ואדובי יחתמו על הסכם שלום.

עדכון: חשוב לציין כי כל החברות שהודיעו על התמיכה בפורמט HTML5, לא יפסיקו לתמוך ב-Flash ו-Silverlight, אלא יספקו את התמיכה כשירות נוסף מעבר לתמיכה בפורמטים הקיימים (תודה לכפיר פרוודה על התיקון).

סטודנטים יקבלו אייפאד מתנה

אוניברסיטת סאטון היל מגרינסבורג, פנסילבניה שבארצות הברית, הודיעה השבוע כי החל מסתיו,2010, כל סטודנט הלומד ב”משרה מלאה” יקבל מכשיר אייפאד כחלק מתכונית ה-Technology Advantage של האוניברסיטה. לפי המידע שפורסם באתר TUAW, הסטודנטים יוכלו להורים גרסאות של ספרי הלימוד שלהם עבור מכשירי האייפאד ישירות מה-iBook Store. כמו כן, יוכלו מכשירי האייפאד לשמש את הסטודנטים כמכשיר טלפון ניידים (כנראה שזה אומר שהם יקבלו את הגרסאות עם התמיכה ב-3G), שימוש לצורך שיתוף תמונות וקבצים נוספים Over-The-Air וכמובן, רישום הערות וסיכומים במהלך השיעור.

לצורך העניין, חשוב שתדעו כי זוהי אינה הפעם הראשונה שהסטודנטים בסאטון היל זוכים לקבל פיסת טכנולוגית של אפל. בסתיו 2009, קיבלו כל הסטונדטים שסיימו את השנה הראשונה, מחשב נייד מסדרת ה-Macbook עם מסך בגודל 13 אינץ’. אחד הסטודנט מסאטון היל סיפר כי האוניברסיטה עצמה היא גן עדן לחובבי אפל ומק: מחלקת ה-IT ימבצעת תיקונים מלאים בציוד ואפילו נותנת לסטודנטים מק חלופי במידה והם צריכים להשאיר את שלהם לתיקון. אני כבר נרשמתי לסמסטר הבא. מה איתכם?

אפל מנסה לכבוש גם את עולם הפרסום הסלולרי

אחת השאלות הגדולות ביותר בנוגע לאייפאד הייתה, האם אפל תממש את תוכניותיה בעולם הפרסום על-גבי הפלטפורמה החדשה. אחרי שקנתה לפני כמה חודשים את חברת הפרסום הסלולרי Quattro Wireless (אחרי שויתרה על Admob לטובת גוגל) ב-300 מיליון דולר, היה זה רק עניין של זמן עד שהחברה תכריז על תוכניתיה החדשות בתחום. לפי מידע שזלג לאינטרנט בחודש האחרון, נראה כי כבר בשבוע הבא (התאריך לפי השמועות הוא ה-7 לאפריל) תחשוף אפל רשת פרסום חדשה תחת המותג (הנראה ברור מאליו) iAd. מספר חברות המפתחות יישומים לאייפאד כבר מוכרות שטחי פרסום במחירים חסרי פרופורציות לחלוטין, אך המפרסמים עדיין דואגים מכיוון שעדיין אין סטדרנט ברור בכל הקשור לגדלים, מחירים ומידת האינטראקטיביות אשר תהיה אפשרית בכך הנוגע לשטחי הפרסום בניידים.  אף על פי כן, נראה כי במסגרת השקת השירות החדש, תשחרר אפל SDK אשר יאפשר למפתחים גישה לשטחי הפרסום – iAds. לפי הפרסומים נראה כי שטחי הפרסום יוכלו להשתמש בכל הסטנדטים הרגילים של ה-Web כגון HTML5, CSS3 ו-Java Script, אך היתרון האמיתי של מערכת הפרסום החדשה תהיה התאמתה למכשירי האייפון אשר גם ככה חוסמים את באנרי הפלאש הנפוצים כסטדנרט לפרסום באתרי האינטרנט השונים. סטיב ג’ובס, מנכ”ל אפל, כינה את השירות החדש “מהפכני” בישיבת בעלי המניות של החברה, אך עקב העובדה שג’ובס משתמש במילה כמעט באותה תדירות שבה הוא מחליף גרביים, נצטרך לחכות ולראות מה בדיוק יוכרז בשבוע הבא.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: