הסטארטאפ החדש של גולדפינגר: מועדון צרכנות חכם למובייל [סטארטאפ]

האם גולדפינגר יצליח היכן שכולם עדיין מנסים. האנג’ל הסדרתי ואחד ממייסדי ICQ עובד במרץ על פתרון צרכני חדש מבוסס מובייל שמתיימר לאפשר גם לעסקים קטנים להנות ממועדון לקוחות מפולח, מנוהל ופשוט ללא אינטגרציה מיותרת.

צילומסך. אתר AppCard

הנוסחה האולטימטיבית לחיבור בין עולם הצרכנות המקוון והעולם המנותק הוא משהו שסטארטאפים רבים רודפים אחריו כבר שנים. גרופון הייתה בין הראשונות שהצליחו למצוא נוסחה שממש עובדת, אבל כפי שהסתבר אחרי זמן קצר יחסית, להביא כמויות אדירות של לקוחות חדשים שלא הופכים ללקוחות קבועים של העסק, זה לא באמת מספיק.

כאן נכנס הסטארטאפ החדש של יאיר גולדפינגר, האנג’ל הסדרתי ואחד ממייסדי ICQ ועמיחי אורן, לשעבר מנהל התפעול הישראלי של הסטארטאפ הישראלי Jajah. החברה החדשה, שנקראת AppCard, תנסה לחבר את הצרכנים לבתי העסק באמצעות ניהול תוכנית מועדון חברים בצורה פשוטה, נוחה ומרוכזת.

כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, AppCard גייסה בקיץ האחרון סכום מכובד יחסית לסיבוב הראשון שלה, כ-6.5 מיליון, ממשקיעים מכובדים לא פחות. לשני היזמים המנוסים, הצטרפו פיטר ת’יל ושון פרקר אשר השקיעו בחברה באמצעות קרן ההשקעות Founders Fund, אריק שמידט, יו”ר גוגל שהשקיע באמצעות הקרן האישית שלו, Innovation Endeavors וג’רי יאנג, אחד ממייסדי יאהו ולשעבר מנכ”ל החברה.

כריש גדול באוקיינוס אדום

במקביל להתפתחות של עולם הצרכנות במובייל, שוק מועדוני הצרכנות ותוכניות הנאמנות ללקוחות במובייל הפך מאוקיינוס כחול לאדום בתוך שנתיים בלבד. הסמארטפונים שנחים להם בשלווה בידיהם של לא פחות מ-35% מהאוכולוסייה בעולם המערבי, יחד עם טרנד הדיגיטלזציה הובילו לכך שלא מעט חברות מנסות לפתור את בעיות העידן האנלוגי של עולם הצרכנות הכוללות התמודדות עם חשבוניות פיזיות, איסוף קופונים, שימוש במספר גדול של כרטיסי נאמנות ועוד.

חלק מהחברות ניסו לפתור בעיות ספציפיות: QuickReceipts שמספקים פתרון לחשבוניות דיגיטליות, ShopSavvy ו-Yowza! המספקים קופונים למובייל למגוון רחב של רשתות צרכנות ופתרונות כמו זה של Rewardy הישראלית, המתגמלת לקוחות נאמנים על קניות חוזרות.

חברות כמו PunchTab או mLoyalty ניסו לאגד את הפתרון לכמה מהבעיות הללו תחת גג אחד, אך עד היום עדיין לא ראינו חברה שהצליחה לפתור את כל שלוש הבעיות, בעיקר כי רוב החברות נתקעו בבעיית הקופה. החיבור לקופות הרושמות הקיימות בעסקים הוא לא דבר פשוט בכלל ואלא אם אתם מנסים להחליף את הקופה הקיימת בקופה מתקדמת יותר (כמו Square עם האייפד ומכשיר סליקה מיוחד או כמו Storee ו-GetPose הישראליות המאפשרות להפעיל קופה על-בסיס PC רגיל), סביר להניח שתתקלו במחסום בדמות חברות הקופות השונות (ווריפון, ריטליקס או המתחרה האמריקאית שרכשה אותה NCR הן הנפוצות) שלא ממש ישמחו לשתף איתכם פעולה.

לפי הפרסומים באתר החברה, הפתרון של AppCard, אשר נרשם כפטנט (Provisional) בשנה שעברה, מאפשר לכל עסק קטן לחבר את הקופה שלו לשירות של Appcard ללא צורך בציוד מיוחד ובתוך זמן של 20 דקות בלבד. אתמול גם הכריזה החברה על שיתוף פעולה ראשון עם יצרנית המדפסות Epson, במסגרתה תאפשר החברה לעסקים הרוכשים את הקופות החכמות החדשות של Epson להתחבר בצורה אוטומטית לשירותי תוכניות הנאמנות של AppCard.

איך עובד השירות?

מצד המשתמש, אחרי הרשמה קצרה ופשוטה לשירות שנעשית באמצעות אתר האינטרנט של החברה או באמצעות הורדת אפליקציה סלולרית לאייפון או לאנדרואיד, תקבלו כרטיס AppCard משלכם ותוכלו להשתמש בו או באפליקציה (בבתי עסק התומכים בכך) על-מנת לצבור דולרים, אותם תוכלו לממש בהמשך לצורך רכישות עתידיות בבתי העסק המשתמשים במערכת של AppCard. בנוסף, לאחר שתבצעו מספר רכישות בבתי עסק שונים, AppCard תציע לכם קופונים והנחות לעסקאות שונות בהתאם לחנויות ולמוצרים שרכשתם עד כה באמצעות הכרטיס. ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם, AppCard מנסה לפתור גם את בעייה הקבלות על-ידי שליחת עותק דיגיטלי של כל קבלה מבית עסק המשתמש במערכת של החברה, ישירות לסמארטפון שלכם, שם היא תשמר כחלק מחשבון המשתמש שלכם באפליקציה ותוכלו לגשת אליה בכל זמן בעתיד.

מצד העסק, מדובר באינטגרציה פשוטה למדי (עד 20 דקות לדברי החברה) אשר תאפשר לעסק להנות מבסיס משתמשים מנוהל ובאינטילגציה עסקית (BI) מתקדמת אשר תאפשר לו לפלח את הלקוחות הקיימים בעסק ולהציע להם הנחות ומבצעים רלוונטיים לתחומים שמעניינים אותם או הנחות מיוחדות ללקוחות וותיקים.

צילומי מסך. אפליקציית AppCard

בקרוב בחנויות בארצות הברית

Appcard פועלת בחודשים האחרונים במסגרת פיילוט מצומצם עם מספר שותפים בארצות הברית. במהלך 2013, צפויה החברה להרחיב את הפעילות שלה בעקבות העסקה עם אפסון ולהמשיך להרחיב גם את הפתרון העצמאי שלה לבתי עסק וחנויות נוספות בארצות הברית בלבד. במסגרת שיתוף הפעולה עם אפסון הסביר גולדפינגר, המשמש גם כמנכ”ל Appcard, כי החברה רואה במערכת ה-Omnilink (הקופות החכמות של אפסון) כלי משמעותי להפצה של פלטפורמת הנאמנות של AppCard כבר בנקודות המכירה. “השילוב של הפתרונות של AppCard ו-Omnilink מאפשר גם לקמעונאים קטנים כגדולים להנות מתוכנית נאמנות פשוטה, שתשפר את חוויית הקנייה והקשר שלהם עם הלקוחות שלהם, ללא הצורך באינטגרציה מיותרת ועבודה קשה”.

בסופו של יום, כולם אומרים היום שסטארטאפ יקום וייפול על ההון האנושי שלו ועם שני יזמים מנוסים ומקושרים בהגה ועם שובל משקיעים מכובד שכזה, קשה להאמין שהחברה תוכל להיכשל (אף על פי שכבר ראינו לאן הגיע Airtime של שון פרקר ושון פנינג, מייסדי נפסטר). אף על פי כן, את המכשול הגדול ביותר בתחום (ההתממשקות לקופות הרושמות) החברה כבר עברה בהצלחה וכמו שזה נראה לנו מכאן, העתיד של AppCard בהחלט נראה ורוד.

וידאו: מועדון הצרכנות החכם של AppCard

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

4 תגובות על "הסטארטאפ החדש של גולדפינגר: מועדון צרכנות חכם למובייל [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אסף קפון
Guest

קופונים לנייד saleulary אני בלי מימון חיצוני, גיוסים ואבק כוכבים, בניתי פלטפורמה שיווקית ומכירתית עבור עסקים קטנים, הכוללת כרטיסי עסק, פרסום אזורי, חדשות צרכנות וקופונים הנשלחים לנייד של הגולשים, אתם מוזמנים להצטרף לחזק אותי ואת העסקים הקטנים מכל הלב. http://www.saleulary.co.il

מומי
Guest

למה הם חושבים שהם יצליחו היכן שרבים נכשלו? די ברור שגם הם ייכשלו. אין כל חסמי כניסה לתחום שלהם, ולכן הם לא ישיגו מאומה. ממילא השליטה בתחום הזה חסומה בידי הגדולים באמת – חברות האשראי וכרטיסי האשראי והחברות של הקופות לחנויות.

רועי
Guest

עם כל הכבוד, ואין הרבה כבוד המקרה הזה, למה באמת הם חושבים שהם יצליחו היכן שלא רק הרבה נכשלו אלא גם הבינו שהגישה לפתרון היא עוד משהו שכבר קיים. לא ראיתי דבר אחד שמבדל אותם חות מהעובדה שיש מאחריהם משקיעים חזקים שיכולים לפתוח הרבה דלות לרשתו ענק כגון וול-מראט, טארגט, סירס וכד’. אם זו החוכמה – קטונתי…

Evelina Alroy-Brin
Guest

there is another stratup that has implemented it already

wpDiscuz

תגיות לכתבה: