מחקר: למה אתם מסירים אפליקציות?

במסגרת כנס LeWeb 2011 שנערך שבוע שעבר בפריז, הסביר יובל אריאב מ-Onavo מהן הסיבות העיקריות בגללן משתמשים בוחרים להסיר אפליקציות ממכשירם

מקור: צילומסך מהמצגת המצורפת

כנס LeWeb חתם את היום השני בסשן הרצאות קצרות באורך 5 דקות כל אחת, שהעבירו ראיונות שונים, דעות, או המלצות.

בין המציגים השונים עלה לבמה גם יובל אריאב והציג מספר תובנות מעניינות אודות האפליקציות השונות באנדרואיד מרקט, מדוע המשתמשים מסירים אותן ומהן התגובות הנפוצות ביותר.

זהות אבל שונות

במסגרת כנס Le Web שנערך שבוע שעבר בצרפת, הגיע יובל אריאב להרצות על השאלות שכל מפתח אנדרואיד שואל את עצמו: מה המשתמשים רוצים לראות באפליקציה? מה חשוב להם? ומה הופך אפליקציה לבאמת מוצלחת? בעזרת תוכנה שבנה בעצמו, הצליח אריאב למצוא את התשובות הללו, כמו גם תשובות למספר רב של שאלות נוספות אודות האנדרואיד מרקט – והחליט לשתף את ממצאיו עם העולם.

אריאב מספר כי התחיל לחשוב על הרעיון לאחר שהתעסק מעט עם סביבת הפיתוח של אנדרואיד. אמנם גם במסגרת עבודתו ב-Onavo יצא לו להחשף לעולם האנדרואיד, אך את המחקר עשה דווקא בזמנו הפנוי. לאחר שדיבר עם מספר אנשים שהיה להם ניסיון, הבין שיש הרבה מאוד דעות שונות לגבי מה המשתמשים מחפשים באפליקציות שלהם ובעיקר מה גורם להם לא לאהוב אותן. הוא התחיל לחשוב על דרכים שונות על מנת לנסות וליישב מחלוקות אלה – ואז עלה לו הרעיון להסתכל על הביקורות המופיעות במרקט.

באותו הזמן, בעקבות התבטאותו של יהורם גאון באשר לשירים מזרחיים – אריאב החליט לבדוק את איכויות השירים הישראליים. הוא כתב תוכנה שאספה אלפי שירים של זמרים ישראליים ופיתח שיטה המעניקה ציונים לעושר המילים בשירים השונים, על פי ייחודיות המילים בשיר מסויים וכמות החזרות שלהן במהלך השיר.

אומרים שכשיש לך פטיש ביד דברים מתחילים להראות כמו מסמרים – ואת הפטיש כבר היה לו ביד, אז הוא פשוט התאים אותו לעבוד גם באנדרואיד מרקט. הוא החל להסתכל על התוצאות ומצא מספר תובנות מעניינות ולאחר ששיתף אותן עם אנדרואיסטים אחרים – הבין שיש ברשותו מאגר מידע העונה על כמות גדולה של שאלות, עליהן ניתן לענות בעקבות הנתונים שאסף. הוא הופתע מכמות המידע הלא מנוצל ששוכב לו במרקט, הוא לא האמין שימצא כל כך הרבה תוכן עבור ממשק שאינו מזמין ונוח לשימוש.

בין הממצאים

אריאב מסביר כי יש הבדלים חד משמעים בין אפליקציות לקטגוריות השונות. החל מהדירוג הממוצע – שבקטגוריות מסויימות הוא מאוד גבוה לעומת קטגוריות בהן הוא מאוד נמוך, כמו גם שבקטגוריות מסויימות המשתמשים נוטים לפרט יותר בתגובותיהם. אריאב מניח שההבדלים נובעים מכך שקהל היעד נוטה להיות שונה בין הקטגוריות השונות, לדוגמה הגיל הממוצע של קהל היעד למשחקי מירוצים נמוך יותר מזה של אפליקציות בנקים – מה שמשפיע על כל התבניות של הביקורות.

שלוש הסיבות העיקריות בעקבותם משתמשים בוחרים למחוק אפליקציות הן עקב קריסות – כ-35 אחוזים מהמרקט, איטיות – כ-19 אחוזים מהמרקט והרגשה שהם מרומים על ידי האפליקציה – כ-17 אחוזים.

שלוש הסיבות העיקריות המטרידות ביותר את המשתמשים הן חשד לוירוס – כ-12 אחוזים, ביקוש עבור יותר מידי הרשאות במכשיר – כ-12 אחוזים ומודעות המפריעות לתפעול התקין של האפליקציה – כ-11 אחוזים.

לדעתו, היתרון המרכזי של המחקר עבור מפתחי אפליקציות הוא הפוקוס. הרבה מאוד זמן פיתוח בפלטפורמת האנדרואיד “מבוזבז” על תיקונים והתאמות לכל מיני תכליות – והמחקר שערך יכול לעזור לאותם מפתחים ולכוון אותם היכן עליהם להתמקד, מה חשוב למשתמשים, מה פחות חשוב וכו’. עם זאת חשוב לזכור כי המיקוד אינו אבסולוטי והוא משנה בין אפליקציות בקטגוריות וגילאים שונים.

שקופיות: מתוך ההרצאה

Le Web

הרצאתו בכנס Le Web הגיעה לגמרי במקרה. לאחר שנרשם לכנס, ראה שפרסמו כי יהיה Ignite Session – אירוע גלובלי במסגרתו המשתתפים מקבלים חמש דקות על מנת להרצות על הרעיונות שלהם, תוך כדי הצגת 20 שקופיות במצגת. במסגרת האירוע, השקופיות מתחלפות אוטומטית כל 15 שניות, כך שכל מילה צריכה להיות מתוזמנת ומדוייקת. לאחר ששלח את תמצית ההרצאה שלו, אודות הנתונים השונים שהשיג מהאנדרואיד מרקט – קיבל הודעה כי נבחר, מתוך למעלה מ-50 הצעות שנשלחו – והוא הולך להרצות בכנס.

וידאו: Yuval Ariav – LeWeb 2011

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: