Amazon נגד eBay – קרב הענקים

בתקופה האחרונה הפך להיות Amzon.com לשחקן המוביל בזירת הקמעונאות המקוונת. בשנים האחרונות הצליח האתר לצמצם את הפער בינו לבין eBay , וכעת הוא אפילו תפס את ההובלה. מסתמן שבמרוץ הזה, Amazon הוא סוס מנצח.

בתקופה האחרונה הפך להיות  Amzon.com לשחקן המוביל בזירת הקמעונאות המקוונת. בשנים האחרונות הצליח האתר לצמצם את הפער בינו לבין eBay , וכעת הוא אפילו תפס את ההובלה. מסתמן שבמרוץ הזה, Amazon הוא סוס מנצח.

כיצד אנו יודעים זאת?

בארבעה השנים האחרונות שומר Amazon על צמיחה ממוצעת של 29% בשנה. נתוני צמיחה אלו מרשימים לכשעצמם, ומרשימים פי כמה כאשר משווים אותם לנתוני הצמיחה, הנמוכים בהרבה, של eBay, אשר נחשב לאתר המוביל בתחום.
למעשה, שיעור הצמיחה הממוצע של  Amazon הוא 27% יותר מאשר eBay. זאת בעוד eBay נאבק לשמור על שיעור צמיחה חיובי. אתר Amazon כאמור, שומר על קצב גדילה חיובי ומראה צמיחה של 28% בממוצע ב-12 החודשים האחרונים. ובהתחשב באקלים הכלכלי הנוכחי, הנתון הזה מרשים. אפילו יותר

בגרף הבא (לקוח מGoogle Insight Comparisons), ניתן לראות בבירור כיצד Amazon  מצמצם את הפער בינו לבין eBay. (Q4 הוא הרבעון שממנו מתחילה Amazon לצמצם את הפער)

בגרף השני ניתן לראות קרב צמוד (עד כדי שוויון ) על ההובלה במהלך שנה שעברה, כאשר ברבעון האחרון של 2009 , Amazon  עוקף את eBAY  כאשר בוחנים את מספר המבקרים הייחודיים באתר.
(מקור: Compete.com, google insight)

השאלה הנותרת היא כיצד נראים הביצועים של Amazon בהשוואה ל- eCommerce והשוק הקמעונאי? ובכן, מאז הרבעון השלישי של 2006, צומחת Amazon בקצב מהיר יותר מאשר שוק ה-eCommerce, והאחרונים גדלים מהר יותר מהמסחר הקימעונאי. הנתון הזה כמעט בלתי נתפס, כך שאני מרגיש צורך לחזור עליו שוב: שוק ה-eCommerce גדל בקצב מהיר יותר מהשוק הקמעונאי, ו-Amazon צומח בקצב מהיר יותר משוק ה-eCommerce!

הרווחים של eCommerce ו-Amazon, כפי שמצטיירים בגרף מס’ 3, משקפים מגמה זו בבירור.

מדוע Amazon?

לפי סקוט וינגו, מ- Channeladvision, ישנן שתי סיבות עיקריות לצמיחה המדהימה של Amazon:

1. השוק העקיף (שוק ה-3rd party): האסטרטגיה של Amazon  נשענת ברובה על סוחרים לא ישירים המעוניינים למכור את מרכולתם בAmazon.
לאחרונה, מאפשרת Amazon  ליותר מוכרים להציע את סחורתם באתר. זוהי אסטרטגיה נבונה המאפשרת להימנע מעודפי סחורה בתקופת האטה במשק העולמי. כעת, כאשר האקלים הכלכלי משתפר, Amazon  יכולה להרשות לעצמה לחזור ולהגדיל את נתח הסחורה העצמית המשווקת (33% ממכירותיה Amazon שייכות לסוחרים עקיפים).

2.משלוחי PRIME: שיטת המשלוח חינם של Amazon הוכיחה את עצמה.
Amazon מציעה משלוח חינם תוך יומיים של המוצרים הזכאים למשלוח Amazon Prime כאשר רוב המוצרים באזור הסחר הם של Amazon ועל כן זכאים למשלוח מסוג זה.

מה אני, בתור בעל עסק קמעונאי מקוון, יכול לעשות עם המידע הזה?
ניתן לומר בביטחון שבשנת 2012 ישתווה נתח השוק של Amazon לזה של eBay, ועל כן עצתנו היא להשתלב בשוק של Amazon במהירות האפשרית. כמובן כי יש לשלב כניסה זו עם אסטרטגיית השיווק הקמעונאי המקוון שלכם.

אם אתם כבר מוכרים ב-Amazon, אנו מציעים לכם  לנסות את מנגנון ה-Win the Buy Box– מכיוון שזהו מנגנון מרכזי המאפשר לכם להגדיל את הפרופיל שלכם בAmazon וכך להגביר את תנועת הקונים אליכם.

total searchs- eBay- amazon.
Avatar

אריה שפנייה

המנכ"ל והבעלים של חברת אי.אמ.אונליין המספקת פתרון כולל הנועד לעזור לחברות להגדיל את היקף המכירות במגוון ערוצי מכירה בארץ ובעולם

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: