בזכות אמזון: בעתיד תשלמו פחות על משלוחים

החברה מנסה לעודד יצרניות לעצב אריזות מוצרים קטנות עד כמה שאפשר

מקור: Pixabay

מאת יאיר מור, NEXTER

כל מי שמשתמש במחשבוני אמזון למיניהם מכיר את הרגע שבו מתברר לכם שמוצר שמצאתם ממש בזול בחו”ל יעלה לכם ביוקר בגלל השילוח לישראל, שמחירו נקבע לפי שילוב של גודל ומשקל החבילה. אבל אמזון עושה לאחרונה מאמצים לחסוך לכם (ולעצמה) הרבה כסף, ויתכן שבעתיד נשלם בזכותה פחות על המשלוח, ואולי אפילו נהנה מחילוץ קל יותר של המוצרים מהקופסאות.

הוול-סטריט ג’ורנל מדווח כי החברה נמצאת בעיצומו של תהליך להקטנת המשלוחים של מוצרים שנרכשו ברשת. לצורך כך, הוקמה בחברה חטיבה בשם “חוויית אריזת לקוח”, שעובדת על דרכים לייעול תהליך המשלוח.

כך, למשל, עד לאחרונה נשלחו מוצרים שהוזמנו מהחברה בקופסאות קרטון בכמה גדלים אחידים, מה שהוביל לכך שמוצרים קטנים הגיעו באריזות ענקיות, שרובן מלא ב”מצופי” אוויר מיותרים כדי למנוע טלטלות. עתה, מיוצרות במחסני החברה מעטפות מרופדות (“פצפצים”) עבור משלוחים קטנים, והחברה אף החלה להשתמש בקרטונים בגדלים מגוונים יותר, כך שכל מוצר מגיע באריזה בגודל קרוב עד כמה שאפשר לקופסת היצרן שלו.

בנוסף, עובדים בחטיבה על אלגוריתמים למניעת מצבים כפי שקרו בעבר, בהם מספר מוצרים שהוזמנו יחד הגיעו ללקוח כל אחד בקרטון נפרד, שלעתים קרובות היה גדול מספיק להכיל את כל ההזמנה. בחברה מנסים לוודא שכל משלוח שהוזמן בתשלום אחד יישלח בקרטון אחד, אם אפשר להכניס אותו לתוך קרטון אחד.

אך זה לא הכל: לפי הג’ורנל, אמזון לא מסתפקת בהקטנת קרטוני השילוח שלה, ונמצאת בשלבים של “ניהול משא ומתן מול יצרניות לייצור קופסאות קטנות יותר למכירות ברשת, לא בחנויות”. במילים אחרות: החברה פונה לספקיות מוצרים ומבקשת שיקטינו את קופסאות המוצרים – לדוגמה על ידי ביטול הצבת המוצר העיקרי בתוך מעין חלון תצוגה, שמאחוריו או סביבו מוחבאים תאים נוספים לכבלי חשמל ומתאמים.

ברנט נלסון, מנהל בכיר בחטיבת חוויית אריזת לקוח, אמר לג’ורנל כי “כמעט בכל העולם, אריזות שמעוצבות לחנויות פיזיות גדולות מדי, עם מאפיינים יקרים ומיותרים עבור משלוח”.

אם תצליח היוזמה של אמזון, מעריכים בחטיבה שאריזות של מוצרים מסוימים יתכווצו בעד 80% – מה שיחסוך הרבה כסף בשילוח.

לאמזון אינטרס משמעותי לייעל את התהליך: ברבעון השלישי של 2017 היא הוציאה 5.4 מיליארד דולר על שילוח – 39% יותר מאשר שנה קודם לכן. משנה לשנה גדל מספר החבילות שהיא שולחת, וככל שתוכל לדחוס יותר חבילות לפחות משאיות/מטוסים/ספינות היא תוכל למכור יותר בלי להגדיל את ההוצאות הלוגיסטיות.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-NEXTER

לקריאה נוספת:

הציבור לא אוהב את החנות העתידית של אפל

אופס: אפשר לפרוץ למחשב שלכם בכמה שניות

NEXTER

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: