הסטארטאפ הישראלי alooma של יוצאי תלפיות מגייס 11.2 מיליון דולר

הסטארטאפ מפתח טכנולוגיה לארגון מהיר של מידע ממספר רב של מקורות לצורך ניתוח שלו בארגון

מקור: alooma

מקור: alooma

רוב חברות הסטארטאפ מוקמות לאחר שרעיון מסויים עולה בראשו של היזם, אולם הרעיון של alooma הגיע לאחר מחקר שוק מקיף וחיפוש אחר בעיות ללא פתרון. עתה מודיע הסטארטאפ, שמפתח טכנולוגיה לסידור וניתוח של ביג דאטה, על גיוס של 11.2 מיליון דולר מקרן Lightspeed Venture Partners וקרן Sequoia Capital.

מקשרת בין כל מקורות המידע של הארגון

בכל ארגון כיום קיימים מקורות מידע רבים שמציפים מידע רב ערך. בין היתר נאסף מידע מתוכנות פנים-ארגוניות, אפליקציות מובייל של הארגון ואפליקציות של המשתמשים השונים, פלטפורמות הענן השונות, כלים שונים של ביג דאטה ועוד. הבעיה היא שכיום הכלים והמקורות השונים אינם מתקשרים אחד עם השני. הטכנולוגיה שפיתחה alooma מאפשרת לחברות ולארגונים להתחבר לכל ערוצי המידע השונים שקיימים בארגון ולפעול על פי המידע והתובנות שמתקבלים מהם. החברה פונה למדעני דאטה בארגונים בחברות מובייל ואינטרנט, שיכולים בעזרתם לשפר תהליכים בארגון. החברה מציעה את הטכנולוגיה שלה במודל SaaS (תוכנה כשירות) במחירים שמתחילים ב-499 דולר לחודש עבור השירות הבסיסי. כרגע השירות זמין ללקוחות AWS, פלטפורמת מיחשוב הענן של אמזון, אך החברה תעשה שימוש בהון שגייסה כדי לפתח את הפלטפורמה שלה גם לפלטפורמות ענן נוספות. המוצרים של החברה מתחרים במוצרים של חברות כמו IBM, מיקרוסופט או מוצרים ייעודיים שנמצאים בשימוש של הארגונים השונים.

alooma הוקמה ב-2013 על ידי שלושה יזמים, בוגרי תוכנית ‘תלפיות’ היוקרתית של צה”ל: יוני ברוידא, שמכהן כמנכ”ל החברה, הוא הפיזיקאי שבחבורה, ועבד קודם לכן במשרד ראש הממשלה; רמי עמר, מהנדס בוגר מדעי-המחשב ששירת ביחידה טכנולוגית של חיל המודיעין; ויאיר וינברגר, ששימש כסמנכ”ל מחקר ופיתוח ב-ConvertMedia (לשעבר Contextin). מאז הקמתה גייסה החברה סבב Seed בגובה 3.8 מיליון דולר ועתה, סבב A בגובה 11.2 מיליון דולר שהובל על ידי Lightspeed Venture Partners ו-Sequoia Capital. בין המשקיעים בחברה ניתן למנות את אריאל מייסלוס, היזם שמכר את Anobit לאפל והקים מאז את Stratoscale. החברה גם תשקיע בהרחבת מאמצי השיווק לשוק האמריקאי, ולשם כך עוברים כעת 2 מהמייסדים לסיליקון וואלי.

ברוידא אמר: “הבעיה העיקרית אינה דרך ההצגה או הניתוח של המידע, אלא האיסוף של כל המידע מהמקורות השונים וריכוזו במקום אחד”. ברוידא הוסיף: “היו כבר פתרונות לניתוח ולהצגה של המידע, אולם לא היו הרבה פתרונות לעיבוד של המידע הזה במהירות עבור אנשים שאינם מתכנתים”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה on "הסטארטאפ הישראלי alooma של יוצאי תלפיות מגייס 11.2 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Nadav
Guest

That’s basically what Datorama is doing (pretty well, I might add), only their focus is marketing data rather than just any data.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: