נחיתה סוערת [סרטון יומי מומלץ]

שבוע סוער במיוחד הציב שורה של מטוסי נוסעים בעיר דיסלדורף שבגרמניה מול אתגר לא פשוט בזמן הנחיתה. וידאו שתיעד את הנחיתות והסופה מציג מטוסים שבעקבות הרוח העזה נוחתים כמעט כמו מסוקים

תמונה: צילומסך

בזמן שאנחנו חותמים סוף שבוע סוער ונערכים לימים הסוערים שבדרך, סרטון וידאו קצר שתיעד נחיתות בשדה התעופה בדיסלדורף בעת סופה עוצמתית במיוחד, הציב את הטייסים בפני משימה מאתגרת ומסוכנת במיוחד.

דיסלדורף (Düsseldorf) שבגרמניה היא העיר התשיעית בגודלה במדינה ושוכנת לצד נהר הריין וסמוך לעיר בון ששימשה כעיר הבירה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה ולפני איחודה של ברלין. במהלך שבוע סוער במיוחד נאלצו לאחרונה טייסים ממגוון מדינות להתמודד מול רוחות חזקות במיוחד בעת נחיתות מטוסי הנוסעים שהגיעו לשדה התעופה בעיר. סרטון המתעד את נחיתות המטוסים מציג אותם מתמודדים בקושי מול הרוחות החזקות שביטלו כמעט לחלוטין את הצורך במשטח נחיתה ארוך שכן התנגדות הרוח גרמה למטוסים לנחות כמעט כמו מסוקים.

ובכל זאת, אזהרה אחת לפני הצפייה, במידה ואתם לקראת טיסה בימים הקרובים, אולי כדאי פשוט לוותר על הסרטון הפעם.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

7 תגובות על "נחיתה סוערת [סרטון יומי מומלץ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיכאל
Guest

לא קשור לניוזגיק אבל אחלה סרטון :)

חנן לב
Guest

אם יש טייסים בין הקוראים
תסבירו לי למה
למה בכלל מאשרים לנחות בכאלה מצבים, אני מניח שיש שדות תעופה חליפיים כמה דקות טיסה משדה התעופה הזה

מתן
Guest

לא טייס מקצועי אבל מתעניין בתעופה. נחיתה עם רוח נגדית היא לא כל כך קשה, ולא נראה שמאוד קשה להם בעיני.

נחיתה עם רוח צידית בזווית קרובה ל 90 מעלות – זה קשה, ונחיתה עם רוח גבית – כמובן לא עושים.

אלון
Guest

הטייס האוטומטי של המטוס יודע להנחית מטוסים במהירות רוח צד גבוהה ..

טייס באל על
Guest
יש מגבלות חד משמעיות לנחיתה ברוח צולבת (שמגחעה 90 מעלות מכוון המסלול) ולרוב סוגי המטוסים היא 35K (כ-60קמ”ש) למסלול יבש. רוב המטוסים בסרטון מבצעים נחיתות מאוד יפות ומקצועניות וגם ה”קונדור” שהולך סביב (לא נוחת ומנסה שוב) במבצע נחיתה בטוחה. הרעיון הוא להגיע עם אף לתוך הרוח כך שתנועת המטוס בפועל היא ישרה עם ציר המסלול ורק כשנמצעים כ-10-30 מטר מעל המסלול, מישרים את המטוס בעזרת הרגליים ומטים ממש מעט את הכנף אל תוף הרוח. הסרט מדגים זאת יפה. גם אם לא מצליחים לישר את המטוס עם המסלול, עדיין אפשר לגעת בהחלקה והמטוס יתישר מעצמו עם כיוון המסלול. זה מאוד לא… Read more »
אריק
Guest

אם כבר זה רק נתן לי ביטחון שהטייסים האלה מסוגלים להנחית מטוס. לא איכפת לי כמה זה רועד וכמה זה מרעיש. העיקר שזה נוחת בשלום ומביא אותי הביתה.

טייסוס
Guest

זוית הצילום מאד מטעה!
שימו לב למהירות המטוס מיד לאחר הנגיעה במסלול.
אורך המסלול הוא 3 ק”מ, והמטוס עובר בערך שני שליש מסלול מרגע הנגיעה ועד לפינוי.
קיימות מגבלות רוח מאד ברורות לכל שדה (בעיקר מגבלות רוח צולבת, כלומר בניצב לכוון המסלול).
מבחינת רוח אף יש פחות בעיה מכיוון שהמהירות הקרקעית תהיה אמנם נמוכה יותר (המהירות האוירית לא משתנה כתלות ברוח), אבל כל עוד זה בכוון המסלול אז אין חשש להיזרק הצידה או לגמור מסלול (במקרה של רוח גב פשוט הופכים את כוון הנחיתה).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: