ג’ימבורי? אספרסו-בר? חדר כושר? הכל אפשרי במטוס המודולרי של איירבאס

יצרנית המטוסים האירופאית חושפת קונספט מודולרי לעיצוב פנים המטוס, שיאפשר לחברות התעופה לשנות את פנים המטוס כמו עם אבני לגו; בכיר בחברה: נוכל לראות מטוסים כאלו תוך כמה שנים

נפגשים על הבר? מקור: Airbus

תכנון חלל הפנים של המטוס הוא מלאכה סבוכה ומורכבת. לא פלא לכן שמרגע שמטוס נכנס לשירות של חברת תעופה – יכולות לעבור שנים ארוכות עד שהיא תעשה שינוי בתצורת המושבים או במערכות הבידור שבו. אבל מה אם החברה היתה יכולה לשנות את חלל הפנים של המטוס – בקלות ובמהירות – ולהתאים אותו לכל טיסה במיוחד?

מאספרסו-בר ועד חדר כושר

חברת Airbus (איירבאס) האירופאית הציגה פרויקט חדש בשם Transpose, שמציג קונספט חדש לעיצוב ולתכנון חלל הפנים של המטוס. מדובר למעשה במערכת מודולרית שתאפשר להרכיב מודולים שונים, שכל אחד מהם מציע יכולות ופיצ’רים שונים. התאים המודולריים האלו יורכבו בצורה אוטומטית ופשוטה יחסית על גבי המעמדים והמסילות המיוחדות שבבטן המטוס.

ב-Airbus מציגים מספר תאים מודולריים אפשריים, שצפויים לדברי החברה “להציג קטגוריות חדשות של חוויות לנוסעים”. בין היתר הציגה החברה תא חדר כושר, שכולל אופני אימון, ויאפשר לנוסעים להתאמן קצת בגובה 30 אלף רגל; אספרסו-בר של “רשת מרכזית”, שיציע מאפים ומשקאות ויאפשר פגישות עסקיות שונות ממה שאנחנו מכירים כיום; אזור משחקים לילדים – מעין ג’ימבורי – שיאפשר לילדים קצת לפרוק אנרגיות – ולנוסעים האחרים לישון; ולבסוף, תא שינה שכולל מספר מיטות.

מקור: Airbus

כמובן שאחד מהחששות הראשונים שעולים בראש הוא המחיר שייגבו החברות עבור השירותים הללו. אולם באיירבאס מרגיעים שלפי החישובים שלהם, המחיר בשמיים יהיה דומה מאוד ולעיתים זהה למחיר הרגיל שאנחנו משלמים עבור השירותים הללו על הקרקע. בנוסף, באיירבאס מסבירים כי התכנון המודולרי יאפשר אפיקי הכנסה חדשים לחברות התעופה, כדי שהעלויות לא יגולגלו לנוסעים. יתרון נוסף בתכנון המודולרי הוא בקיצור זמן הכניסה של מטוס לשירות מבצעי. במקום להתחיל את העבודה על פנים המטוס בשלבי הייצור האחרונים שלו, יוכלו חברות התעופה לייצר את פנים המטוס במקביל לתהליך הבנייה.

זמן הגעה לשוק? תוך כמה שנים

כמובן שפרויקט כזה אינו חף מקשיים. בין היתר, צריך הצוות להתגבר על מערכות אלקטרוניות שונות, סוגיות של טמפרטורה שונה בין חלקי המטוס השונים, בטיחות בטיסה ועוד. אחד החסרונות הגדולים ביותר של הרעיון הוא שמטוסים עם תא נוסעים מודולרי יכללו מעט מאוד חלונות, בדומה למטוסי מטען כיום.

עם זאת, ב-A3, חטיבת החדשנות של החברה, שפועלת מהסיליקון ואלי לא מוטרדים יותר מדי מהקשיים האלו. לדברי ג’ייסון צ’ואה, בכיר באיירבאס, נוכל לראות מטוסים בעלי תא נוסעים מודולרי “תוך כמה שנים”. צ’ואה מודע לכך שמדובר ביעד שאפתני למדי, אבל לדבריו, “אם נמשיך בקצב הנוכחי, היעד הזה לגמרי ניתן להשגה”.

צפו: כך מחליפים את פנים המטוס כמו לגו

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 Comments on "ג’ימבורי? אספרסו-בר? חדר כושר? הכל אפשרי במטוס המודולרי של איירבאס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אידית
Guest

קונה!

עוד אחד
Guest

אתה גדול! פשוט מדהים. תודה על הכנות והפתיחות.

יוני כץ
Guest

הקונספט פשוט מעולה – יש מלא טיסות שהחברת תעופה יודעת שהיא מלאה רק 60-75 אחוז מהטיסה אז למה לא לנצל את זה ולצ’מפר את הנוסעים בתוספת כמו בר או ג’מבורי ועוד – אני רק רואה איך זה יגרום לנוסעים לחזור לחברת תעופה שתאמץ את השיטה ותנצל בחוכמה לטובת כולם

kkkkkk
Guest

אולי במקום להוסיף פיצ’רים ושטויות תגדילו את כמות הטסים ותורידו מחירים?
מתי טיסה תהיה מוצר צריכה בסיסי כמו נסיעה באוטובוס…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: