הלהיט הבא יגיע מכם: 9 צעדים למייקרים מתחילים

גם אתם רוצים להיות מייקרים? איך מתחילים בכלל? מן הסתם יש לכם כבר רעיון, אבל אתם צריכים להפוך אותו ממילים ותרשימים למוצר שלם שיכניס לכם כסף ויצור לכם מוניטין. אז הנה תשעת הצעדים הראשונים בדרך להצלחה

 

intel

הפוסט נכתב על ידי גיא גרימלנד, דובר אינטל.

שורשיה ההיסטוריים של תנועת המייקרים נעוצים הרחק במגזר האומנויות והמלאכה בתחילת המאה ה-20 ובשוחרי התחביבים שעסקו בפרויקטים שונים, על-פי רוב בזמנם הפנוי.

בעשור האחרון, תנועת המייקרים צברה תנופה במידה כזו עד שנודעת לה השפעה על הצרכנים במרכז השוק. בעוד שבעבר רק מגזיני נישה עסקו ב”מייקינג”, כיום אנו עדים לירידי מייקינג המתרבים ונערכים במקומות שונים בעולם, לתוכניות טלוויזיה ולאתרי אינטרנט העוסקים במייקינג. יריד המייקרים הראשון נערך ב-2006 ובשנים שחלפו מאז עוררו האירועים שבאו בעקבותיו עניין רב ומשכו אליהם אנשים מקבוצות גיל ותחומים שונים.

רעיון ה”מייקינג” מרגש כיום יותר אנשים מתמיד וצופים שהמגמה רק תלך ותתחזק. לדוגמה, ב-Etsy, פלטפורמת המסחר האלקטרוני בין משתמשים שהושקה ב-2005 יש כיום יותר ממיליון אוּמנים פעילים היוצרים ומוכרים מוצרים בעבודת יד באמצעות האינטרנט. חברות אחרות, כגון Quirky (חברת המצאות המסייעת לאנשים לפתח ולבנות רעיונות) ו-Kickstarter (פלטפורמה גלובלית לגיוס מימון המונים) מעניקות למייקרים גישה למשאבים המאפשרים להם להפוך את הרעיון למוצר מסחרי. ירידי המייקרים (Maker Faires) כמו גם “חללי מייקרים המאפשרים שיתוף, ליטוש ושיפור רעיונות קולקטיבי״ (Maker Spaces) עדים לעלייה תלולה במספר המבקרים והמשתמשים.

מה הם יוצרים?

לעתים קרובות, מייקרים מתחילים ליצור דברים ללא קשר לטכנולוגיה מסוימת: הם יוצרים אמנות, מלאכת יד או תכשיטים או מנסים לייעל תהליך הלקוח מחיי היומיום. השימוש בטכנולוגיה נובע כתוצאה ממציאת הדרך הטובה ביותר להשגת היעד. הלהט שלהם לטכנולוגיה צומח מהלהט ליצור ולעשות. מייקינג היא דרך מצוינת לילדים ומבוגרים ללמוד לאהוב את לימודי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM) ובטיפוח התחום ברחבי העולם.

להפוך למייקר בתשעה צעדים

צעד מס’ 1: סקרנות והפרת הכללים

במובנים מסוימים, סקרנות היא המהות והתנאי ההכרחי להפוך למייקר. היא משתלבת עם הצעד הרביעי ברשימה שמדבר על האופן שבו עבודה תיראה בעתיד. מייקרים הם בני אדם שניחנו בסקרנות לגבי עולמנו וכל מה שסובב אותם. הוא רוצים לגרום לדברים לעבור טוב יותר, מהר יותר או ביעילות רבה יותר. מייקרים לא פועלים לפי מתכונת קבועה אלא מחפשים דרכים חדשות לעשות דברים. סקרנות היא תכונה קשה למדידה משום שהיא כרוכה בפחד מהלא נודע והכיוון שאליו תתגלגלו. אם אתם רוצים להיות מייקרים, אתם חייבים להפסיק לצפות למצוא את כל התשובות מיד משום שחלק מהמסע הוא למצוא את התשובות בדרך.

צעד מס’ 2: ללמוד ולהתפתח

עם זאת, כדי להיות מייקרים אתם חייבים לשלוט בכישורים מסוימים. את זה אפשר להשיג אם משתמשים בערכות הרבות של הוראות ועצות שזמינות באינטרנט. יש גם שפע של פורומים להתייעצות עם מייקרים אחרים ואפשרות לפנות ל-spaces ו-communities של מייקרים שיאפשרו לכם להתמחות בתחום שבחרתם. יש גם מגזינים שלמים המוקדשים לתנועת המייקרים.

intel

 

צעד מס’ 3: לקבל ולתת או במלים אחרות: לשתף

ה-Makers club אינו מועדון במובן הרשמי של המילה אלא אוסף של אנשים מרחבי האינטרנט המתאפיינים בחשיבה דומה ומתקבצים בפורומים וקהילות במטרה אחת: ליצור דברים; היות מייקרים. כל מי שחבר במועדון רוצה לעזור לו לצמוח והדרך לעשות זאת היא עם עזרה הדדית. אתה צריך מכשיר או שירות מסוים ומישהו במועדון כבר ביררה את התשובה לשאלה שלך. בקיצור, אל תנסו לעשות הכל לבד. ה-Makers Club והקהילות השונות שמרכיבות אותו יכולים לספק לכם את התשובה. צריך רק לשאול.

צעד מס’ 4: כיצד תיראה העבודה בעתיד

משימתו של המייקר היא לקחת את כישורי העבר וליישם אותם על העתיד. המייקרים משמרים את כישורי העבר ומונעים מהם להיעלם בכך שהם מקנים להם תפקיד מרכזי בעתיד.

DodoCase היא דוגמה מצוינת לכך. הם משתמשים בכישורים מסורתיים של כריכת ספרים, שכמעט נעלמו מן העולם, ומפיחים בהם חיים חדשים בכך שהם מיישמים את הכישורים ליצירת כיסויים לאייפד. התוצאה היא מוצר יפהפה ושימושי ביותר שנהנה מביקוש עצום. מציאת הדרך לשלב בין כישורים מיושנים לכאורה לשימוש חדשני היא מה שיותר ויותר חברות יעשו בכדי להצליח.

צעד מס’ 5: יצירת האב-טיפוס

מדובר ביצירת דגם עובד של היצירה ושכפול המודל במספר רב של גרסאות שכל אחת מהן משופרת מקודמתה. את השלב הזה מבצעים באמצעות digital toolsets שלוקחים את הרעיון מעמודי המחברת לעולם האמיתי. בוודאי שמעתם את הביטוי “חסין כשלים” (“fail fast”): ובכן, לא מדובר בכישלון מהיר אלא ביכולת ללמוד מהשגיאות הקטנות שאתם עושים בדרך ליצירת דבר שעובד. כישלון היא מילה בעלת קונוטציה שלילית הנתפסת כאות של חולשה. אבל בעולם של המייקרים, היכולת להיכשל היא תכונה חיונית המאפשרת לכם להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ הכי מהר שאפשר באמצעות שפע של כלים וטכנולוגיות העומדים כיום לרשות המייקרים.

צעד מס’ 6: התכנות

כאשר אתם מרוצים ממה שיצרתם, חשוב להרחיב את הפונקציונליות של אב-הטיפוס באמצעות חיבורו לאינטרנט ויצירת מוצר דינמי בעל יכולת אינטראקציה עם אנשים, פלטפורמות ודברים אחרים. שני כלים חשובים העומדים לרשות קהילת המייקרים הם תוכנת קוד פתוח ומימון המון המסייעים למייקרים לתכנת את המוצר ולהשיג לו משקיעים. שני כלים אלה חשובים לטיפוח והגברת החדשנות בשוק מוצרי הצריכה, ובמיוחד באינטרנט של הדברים שהיא רשת של חפצים יומיומיים המקושרים לאינטרנט וזה לזה ומאפשרים ביצוע אוטומטי או בקרה מרחוק של משימות.

צעד מס’ 7: התרחבות

ניצול המשאבים הנכונים, החל ממימון וכלה בייצור והסתייעות במומחים שיביאו את המוצר המוכן שלכם לשוק הגדול. חברות סטארטאפ כגון Quirky או Kickstarter מציידות את המייקרים במשאבים שעוזרים להם להפוך רעיון למוצר מוחשי.

צעד מס’ 8: להיות הכי טובים, אך לא רק הכי טובים

העובדה שאתם הכי טובים אינה מבטיחה לכם נצחונות. יכול להיות שיצרתם את המוצר הכי טוב שיש בשוק או שיש לכם תכונה אחת שמייחדת אתכם מההמון, אבל תמיד יהיו כמה בשוק כמה מוצרים דומים ומי יודע כמה תכונות חשובות אחרות.

בשביל לנצח צריך רעיונות שמערערים על מצב העניינים הקיים בתעשייה. הרעיונות שלכם הם באופן שבו אתם בונים את החברה ומקדמים אותה.

צעד מס’ 9: למכור

הגיע השלב לשווק את המוצר שלכם למשתמשים באמצעות פלטפורמות המסחר החדשות ושותפויות עם מותגים ובכך להעניק ליצירה שלכם את אור הזרקורים שמגיע לה. אתר Etsy מכר מוצרים בשווי של 1.35 מיליארד דולר ב-2013, וחברת Atmel חוזה ששוק המוצרים המיוצרים בהדפסת תלת-ממד ושירותים שונים למייקרים יגיעו ל-8.5 מיליארד דולר עד 2020. שוק המייקרים לא רק מתמלא במייקרים חדשים אלא גם בהתמחויות חדשות ולא מוכרות. אתרי מסחר קמעוניים באינטרנט מוכרים היום הכל, החל ממוצרים שהודפסו בתלת-ממד וכלה בחומרי “עשה זאת בעצמך”. גם חנויות פיזיות מצטרפות לחגיגה. ענקית האלקטרוניקה RadioShack פיתחה רצפת מסחר למוצרי מייקרים ובכך המחישה לקמעונאים המסורתיים יותר את הפוטנציאל הטמון בשוק הזה שימשיך ויגדל באופן ניכר בשנים הבאות.

הכתבה בחסות Intel

מאיץ הסטארטאפים החדש של אינטל בישראל - Intel Ingenuity Partner Program - פתח את שעריו כדי לקדם ולסייע לחברות טכנולוגיה צעירות ובוגרות במגוון תחומים. במסגרת תוכנית המאיץ יקבלו החברות ליווי מקצועי מאנשי אינטל ישראל במשך חצי שנה, גישה למשאבים טכנולוגיים מתקדמים של אינטל, קשר עם תוכניות מאיץ של אינטל ברחבי העולם וכן סיוע בפיתוח עסקי וחיבור לרשת הקשרים הענפה של אינטל באמצעות קרן הון הסיכון "אינטל קפיטל".

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "הלהיט הבא יגיע מכם: 9 צעדים למייקרים מתחילים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לירז
Guest

מדריך מצוין, כתוב טוב
תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: