הפקת סרטון תדמית לסטארטאפ: 7 טיפים מומלצים

החלטתם ליצור סרטון לחברה, אבל במאים הוליוודים אתם לא? יניב טרוס קרוב קצת יותר להגדרה הזו ויספר לכם אילו דברים חשובים להכניס לסרטון שלכם ואילו כדאי להשאיר הרחק מאחור

רוצים להפיק סרטון לסטארטאפ שלכם? חסכו מעצמכם הרבה כאב ראש ובזבוז משאבים – קראו את זה.

לפני מספר ימים נפגשתי עם מייסדים של סטארטאפ שטענו שהם מעוניינים בסרטון אנימציה למוצר שלהם. כששאלתי למה, הם ענו שהם “חייבים וידאו מגניב כזה”. בעוד שזאת סיבה לגיטימית לרצות שיהיה לך סרטון, ישנן גם סיבות לוגיות. להלן כמה נתונים מ-eMarketer: כ-80% מהמשתמשים יצפו בוידאו לפני שיקראו את הטקסט שבאותו העמוד, 52% מהמשתמשים העידו שוידאו מחזק בהם את תחושת הביטחון לגבי המוצר, והנתון החשוב ביותר – סרטון מעלה את כמות הרכישות / ההתקנות של המוצר בשיעור של בין 20% ל-250%, תלוי את מי שואלים. אבל כן, זה גם ממש “מגניב כזה”.

לייצר סרטון זה לא סיפור זול כשהחברה שלך חיה על תקציב מוגבל, אך זה בהחלט יכול להשתלם אם עושים את זה נכון. תנו לי בבקשה לחסוך לכם כאב ראש ובזבוז משאבים.

כדי להתחיל ממקום מוכר, חשבו על נאום הפיצ’ינג הקבוע שלכם. נו, אתם יודעים, זה שאתם מדקלמים 127 פעמים בחודש בממוצע עם התאמות על פי הצורך, כמו, משקיע/ חבר מהלימודים/ סבתא. זאת נקודת פתיחה טובה ליצירת הסרטון, כל עוד אתם מבינים את ההבדלים. ואלו הם ההבדלים

לצופה יש הפרעת קשב וריכוז

כשאתם נואמים, אף אחד לא ישתיק אתכם אחרי 7 שניות ויעבור לשחק songpop (אני מקווה). בסרטון לעומת זאת, המצב שונה. המטרה הראשונה של הסרטון היא להשאיר את הצופה מרותק. זה לא קשור לרעיון בכלל, הסרטון יכול וצריך להיות מעניין גם אם הוא מתאר טכנולוגיה להשבחת מי-פה. לא במקרה זה הדבר הראשון שנכתב פה, מדובר בצוואר בקבוק – אם רמת העניין הכללי נמוכה, המסר פשוט לא יעבור. יש כל מיני דרכים לעורר עניין כמו הומור, עלילה, ריגוש, ויזואליות מרשימה, הזדהות ועוד. הנקודה היא שאם לא אכפת להם, אין סיכוי שהם ישתכנעו.

וידאו טוב נמדד באחוזים

אל תצפו שסרטון טוב יגרום לאנשים להשתמש במוצר שלכם – הוא לא. אנשים ישתמשו במוצר שלכם אם הוא מוצר טוב. המטרה של סרטון היא להביא אותם להתנסות במוצר. ארגונים שונים יוצרים סרטונים מסיבות מגוונות. במקרה של סטארטאפים, הסיבה השכיחה צריכה להיות conversion rate. בגדול: אם 100 איש נכנסו לאתר/ אפליקציה שלכם וכרבע מהם התנסו במוצר, עם וידאו מוצלח תוכלו להגיע לכמחצית מהם. יש סיבות נוספות לייצר סרטון ועבור כל אחת מהן ההישגים נמדדים באופן שונה, אבל זאת המדידה ביותר.

cc by flickr, AnryRobertPhotos

אתם לא תשיגו את כל המטרות

החליטו מה אתם רוצים להשיג. יחסי ציבור? עניין מצד משקיעים? הסבר טכני? חשיפה? אחוזי המרה? כן, את כולם, ברור. רק שזה לא עובד ככה – אם לא תחליטו מהי המטרה הראשית, אתם מסתכנים בלא להשיג דבר.

טעות נפוצה היא המחשבה שוידאו יכול להיות גם תדמיתי וגם ויראלי. זה קורה לעיתים, אם כי זה לא שכיח. פשוט, בוידאו ויראלי מתמקדים בתוכן טוב ובוידאו תדמיתי במסרים טובים. וידאו ויראלי משיג מטרות מסוג acquisition, שאסטרטגית צריכות לבוא אחרי שעשיתם אופטימיזציה ל-conversion rates. לכן, כאמור, המטרה היא קודם כל העלאת אחוזי ההמרה וזאת גם בדרך כלל המטרה שמשרתת את שאר המטרות באופן המאוזן ביותר.

סרטון הסבר לממשק הוא נורה אדומה

קורה לא מעט שסטארטאפים פונים אלינו בבקשה לייצר סרטון הסבר לאופן השימוש במוצר שלהם. זה קצת כמו לתת אקמול למישהו שצריך השתלה. למעט מקרים מיוחדים, אם אתם מכוונים לשוק רחב וזקוקים לסרטון על מנת להסביר איך משתמשים במוצר שלכם סימן שיש לכם בעיה ב-UI. במקרה זה, קחו את הכסף והשקיעו אותו במעצב טוב יותר. אם כוללים מסכים מהמוצר בסרטון זה יהיה רק על מנת להוכיח עד כמה המוצר פשוט.

זה עסק חד-כווני

סרטון לא יכול להשתנות בהתאם לצופה. הוא יראה בדיוק אותו הדבר מול משקיע, בלוגר, יוזר מתקדם ויוזר מצוי. אם לצופה יש שאלה או סתם מבט אדיוטי של חוסר הבנה על הפנים, אתם לא תדעו את זה. לכן סרטון צריך להיות מותאם לקהל היעד. אני יודע, כולם קהל היעד שלכם, ברור… אבל אם אתם רוצים להשיג מטרות, תאלצו להתמקד בקהל מסויים בעת היצירה שלו. אם מדובר במשקיעים עדיף שתתמקדו בשוק של המוצר וביתרונות שלכם על המתחרים; אם מדובר בPR עדיף שתבליטו את “הסיפור” שלכם או את פריצת הדרך הטכנולוגית; אם מדובר בקהל הרחב תצטרכו להדגיש את היתרונות למשתמש. לאחר ההחלטה על קהל היעד ובניית המסרים העיקריים ניתן להוסיף קריצה לקהל נוסף, אבל זה בד”כ לא מומלץ.

רוב המסרים שלכם מיותרים

יש לכם הרבה דברים חשובים להגיד, המון. הנאום הזה שאתם עושים 127 פעמים בחודש הוא נאום שאורכו איפשהו בין 10 דקות למחזור החיים של צב-ים. ככלל אצבע, נסו לצמצם את מה שיש לכם להגיד על המוצר לדבר אחד עיקרי ושני יתרונות משניים. סרטון טוב צריך להיות באורך של עד 90 שניות שמתוכן רק כחצי מזמן יעסוק בכך. ודאי תשאלו כעת מה עושים בזמן שנותר? שומרים על העירנות של הצופה. יותר מזה, לפעמים עדיף להגיד רק דבר אחד במשך דקה וחצי ולחזור עליו שוב ושוב בניסוחים שונים. היי, זה עובד נהדר לאמא שלכם.

אווירה חשובה לא פחות ממילים

בסופו של דבר, הצופה לא יישאר עם מילים מ-90 השניות האלה אלא הוא יישאר עם תחושה; רושם ראשוני. אתם בוודאי מאוד רוצים לקבוע בעצמכם מה תהיה אותה תחושה. אל תגידו לו שהמוצר פשוט לשימוש, תגרמו לו להרגיש את זה. מכוונים לקהל הרחב? דברו בגובה העיניים, תהיו שנונים, מגניבים, אל תזלזלו באינטליגנציה של הצופה. מכוונים לעסקים? תהיו נחמדים אך ענייניים, קולים אך מתלהבים במידה. יצירת התחושות האלו הן קריטיות.

וזאת הנקודה החשובה ביותר. אם הצופה חושב שאתם מבינים אותו, הוא שלכם. כי אם אתם מבינים אותו, אתם כנראה יכולים לפתור לו את הבעיות, לעזור לו או לעשות משהו עבורו. ככה הצופה יראה את המוצר שלכם, ככה הוא ידמיין שהשירות שלכם היה מדבר איתו אם הוא היה שירות מדבר. את התחושה הזאת, לא המילים, שמשכנעת משתמש להעמיק אתכם את הקשר, אתם באמת רוצים. ועכשיו, בוא נתחיל לדבר על הסרטון שלכם.


הפוסט נכתב על ידי Tross Media


חברת טרוס מדיה מתמחה בפרסום מבוסס תוכן ומספקת פתרון כולל לצרכי פרסום אונליין לחברות וארגונים. גולת הכותרת של החברה היא מחלקת האנימציה הייחודית שלה המורכבת מטובי המוחות שיש לשוק הישראלי להציע. החברה מפיקה סרטוני מוצר לסטארטאפים רבים בארץ ובחו”ל וכן לחברות היי-טק, חברות תקשורת ובנקים.

טרוס מדיה מציעה תכנית מימון ייחודית לשיווק סטארטאפים לפני סבב גיוס עיקרי ראשון, בה החברה מממנת עד מחצית מעלות יצירת התכנים והחזר המימון מותנה בהצלחת הגיוס.

בטרוס מדיה מאמינים שתוכן טוב הוא המפתח לפרסום אפקטיבי. החברה בולטת בשוק הפרסום בזכות עקרון אחד פשוט – כל עובדי החברה הם קודם כל אנשי תוכן ויוצרים ורק אחר כך בעלי התמחויות כמו אסטרטגיה, קריאייטיב, גרפיקה ותכנות.

יניב טרוס

מנכ"ל Tross, חברה המתמחה במימון המונים, שותף ב-Crowdfunders' Fund המשקיעה בחברות Hardware B2C. מאמין באנשים ומספרים, וורקוהוליק.

הגב

15 תגובות על "הפקת סרטון תדמית לסטארטאפ: 7 טיפים מומלצים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוראי
Guest

כתבה מעניינת מאד – תודה

Ronnie Alexander
Guest

אני מאד ממליץ על golazo animation
סטודיו מאד אמין שההתמחות שלו היא לא סתם סרטי אנימציה אלא סרטי אנימציה לסטארטאפים להעברת רעיון למשקיעים או לסרטון באתר שמביר את הרעיון בצורה מאד קצרה
אני עשיתי איתם את הסרטון שלי וגיליתי שותפים טובים, מאד אמינים והכי חשוב
הם אני חושב הכי זולים בשוק ברמה כזו גבוהה
ממליץ בחום
golazoanimation.com

יעל
Guest

מסכימה עם כל מילה
סטודיו גולאזו לאנימציה עשו לנו סרטון שהקפיץ לנו את כל תהליך הגיוס
ועשה לנו פיץ’ פשוט טוב וכייפי
ממליצה בחום

Roy Tertman
Guest

פוסט מעולה!! ישנם גם המון אתרים שמאפשרים לייצר סרטון קונספט (או אחר) די בקלות. אחד הבולטים היום הוא Powtoon – מאוד ידידותי ויש להם אחלה פרימיום. יהיה טוב אם יעלו עוד קישורים כי בטוח יש עוד.. :)

משה קפלן
Guest

פוסט מצויין,

מה שמוכיח שגם תוכן ממומן יכול להיות איכותי,
מחכה לפוסט הבא,

ממשיכים לפתח,
משה קפלן

דנה לבנת-גזית
Guest

פוסט מצוין באמת. יש גם את פיל אנימציה המעולים (pil animation) – אלה שיצרו את סרטון הבטיחות של אל על. בפייסבוק שלהם יש מלא סרטים שהם עשו לסטארטפים (וגם לחברות גדולות יותר).

Tzvika Avnery
Guest

קריאה טובה

Roee Sunshine
Guest

אחלה פוסט, נכון ומדוייק.
ועל הסרטון על האפליקצייה בסוף – גדול!!!

Marco Michieli
Guest

בהחלט אתה על הצד הנכון עם החמאה. תמשיכו להפגיז!
#מי ידע שאתה גם יודע לכתוב?

Eyal Hershtik
Guest

מה העלות הממוצעת לסרטון אנימציה ?

פבל
Guest

לא רע

אורן
Guest

יפה מאוד. יש הבנה.
אתם צריכים להשתמש ולהתחיל להציע ללקוחות שלכם לעבוד עם
http://startcut.com/

זה כלי לניהול ושיווק הסרטון לאחר שיש סרטון (לא פחות חשוב מהסרטון עצמו)

לירן
Guest

פוסט מצויין. נותן את הכמה צעדים ראשונים לתכנון נכון של פרוייקט וידאו כזה.
והסרטון…? ואוו, לא הפסקתי לצחוק פה.

בלונדי
Guest

סטודיו ANIMATION COWBOY מס. 1 בסרטוני אנימציה לסטארט-אפים:
http://www.animationcowboy.com

ישי
Guest
אני חושב שאחד הדברים הכי חשובים שלמדתי בסטארטאפים שהקמתי (אחד גם נמכר) הוא החשיבות של איכות. יש המון חברות שמציעות הפקת סרטוני אנימציה – חלקם זולות אפילו אבל מה הטעם להכין סרטון אם בסוף הוא לא משיג את התוצאה (גיוס כסף, או קונברשן גבוה באתר). ולכן חשוב ללכת עם חברה שיודעת לזקק את המסר כמו שצריך שמבינה את השוק ולא רק באנימציה… יש שתי חברות בארץ שמבינות את עולם הסטארטאפים ובונות סרטונים שבאמת עוזרים לגיוס כסף , להחדרת מוצר ולהגדלת מכירות והן Golazo Animation ו PitchAnimation.studio כל השאר זה פשוט בזבוז כסף על משהו שלא משיג מטרה (ואחכ מוציאים עוד… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: