זינגה נפרדת מפייסבוק? כן, אבל לא ממש

ענקית המשחקים משיקה אתר נפרד, בו יוכלו המשתמשים לשחק ולתקשר עם אחרים, גם כאלה שלא כלולים ברשת החברתית שלהם. פרידה מפייסבוק? לא לגמרי. זינגה עדיין זקוקה לה

צילום מסך

זינגה, החברה שהביאה לכם את פארמוויל ושאר ממכרים, הודיעה אמש (ה’) על תוכנית חדשה במסגרתה תפתה אליה את משתמשי רשת הפייסבוק ומפתחיה. האם בכך ייסתם הגולל על היחסים הסימביוטיים בין השתיים? התשובה ככל הנראה שלילית, ושתי החברות ייוותרו שזורות זו בזו בעתיד הנראה לעין.

הרי אם זינגה הייתה יכולה לעזוב את פייסבוק, היא כבר הייתה עושה זאת ממזמן. “שכר הדירה” אותו היא משלמת לענקית הרשת החברתית אינו נמוך כלל וכלל, ולטענת פייסבוק, רווחיהם מזינגה מגיעים לכדי 12 אחוזים מכלל רווחי הרשת.

חברים חדשים למשחק

אז מהי משמעות ההודעה החדשה? עבור המשתמשים מדובר בפלטפורמת משחקים חדשה, מעין רשת חברתית משנית המתלבשת על זו של פייסבוק. עבור השחקנים מדובר ביתרון הן מבחינת הנוחות והן מכיוון שהיא מאפשרת להם ליצור קשר עם שחקנים אחרים, שאינם חלק ממעגליהם החברתיים. כל זאת, דרך Zynga.com ולא דרך פייסבוק.

הקשרים עם שאר השחקנים יעודדו באמצעות המלצות המבוססות על דמיון דמוגרפי וסגנון משחק. לדוגמה, אם אתם בני 25, לומדים לתואר שני, ומשחקים פארמוויל בין חצות לאחת בלילה, תקבלו הצעה להתחבר למישהו עם נתונים דומים. בדרך זו, גדל הסיכוי שתשחקו באותן שעות וכך תוכלו לסייע אחד לשני בזמן אמת.

מהלך נוסף אותו מובילה זינגה היא פתיחת הפלטפורמה למפתחים, שכעת יוכלו לעשות בה שימוש על-מנת לתפעל את המשחקים אותם הם בונים. לצורך זאת, היא תספק ערכה לפיתוח תוכנה, שתפעל על הפלטפורמה החדשה.

עבור פייסבוק, המשמעות היא שהמשתמשים מבלים זמן יקר באתר אחר. זאת אומרת שהם לא רואים את הפרסומות בפייסבוק, לא נחשפים לאפליקציות שאינן של זינגה, ולא נותנים את הדעת לתקשורת פייסבוקית שאינה קשורה למשחק עצמו. יש לזה אפקט משמעותי על הטראפיק של פייסבוק, ומכאן על הרווחים.

מצד שני, זינגה לא יכולה להרשות לעצמה ניתוק מלא מפייסבוק. לרשת החברתית יש כמיליארד משתמשים, בעוד לזינגה יש 240 מיליון בלבד. מכאן, שמשתמשי פייסבוק שאינם משחקים במשחקי זינגה הם למעשה המשתמשים העתידיים של ענקית המשחקים, ולכן היא חייבת לשמור על קשר.

זינגה, אם כן, לא יוצרת פלטפורמה שתחליף את פייסבוק, אלא כזו המקבילה לה. מכאן שהרשת המקבילה אינה אלא מחווה למשתמשים הקיימים, שעבורם חווית המשתמש לא תהיה תלויה בפייסבוק לבדה.

את הרווחים פייסבוק תמשיך לגזור, מכיוון שעל-מנת לרכוש מוצרים וירטואליים שונים עבור המשחקים, המשתמשים עדיין ייאלצו לעשות שימוש ברשת החברתית. בנוסף, על-מנת להתחבר למשחקים באתר החדש, המשתמשים ייאלצו לעשות שימוש בזיהוי הפייסבוקי שלהם. ועוד: פייסבוק קרדיט הוא עדיין מטבע עובר לסוחר בזינגה, והחברה לא צפויה להפסיד רבים מרווחיה.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: