מה עובר על זינגה?

החברה שעומדת מאחורי פארמוויל וסיטיוויל מתמודדת עם לא מעט בעיות כמו שחיקה ונטישה של שחקנים שאיבדו את העניין

מקור: תמונות מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

זינגה, בית התוכנה שהביא לעולם משחקים חברתיים פופולריים, כגון פארמוויל, סיטיוויל, מאפיה וורז והלהיט התורן קאסלוויל, נתקלת באחד האתגרים המשמעותיים הראשונים שלה, כאשר היא נכנסת לתקופה רגישה ביותר עבורה.

שחיקת עובדים

הניו-יורק טיימס מדווח כי עובדים רבים בחברת המשחקים המצליחה השיבו לסקר פנימי שנערך בחברה, בו הם דרשו לשנות את תנאיהם.

לפי הדיווח, הם התלוננו על שחיקה מתמדת בעבודתם, עם קביעת יעדים צפופים ולא ריאליים הגוררים שעות עבודה ארוכות. המדיניות שליוותה את זינגה לאורך תהליכי גדילתה נותנים את אותותיהם, וכעת זינגה תאלץ להביא בחשבון את האפשרות שעליה לשנות את דרכיה אם היא רוצה לגרום לעובדים להישאר בחברה לאורך זמן, או אם היא רוצה להחליף אותם בעובדים חדשים.

משחקי זינגה הפופולריים פועלים בתוך זירות הרשתות החברתיות. החברה למעשה החלה את דרכה כחברה המפתחת משחקים לפייסבוק  כאשר הצלחת פארמוויל מעל ומעבר למשחקים פופולריים אחרים שהיו באותה העת הביאו את זינגה לקדמת הבמה. משם, החברה רכבה על ההצלחה ותוך זמן קצר הציגה כותרים נגזרים, בדמות סיטיוויל ועוד. במקביל, החברה פיתחה סט משחקים נוסף, כגון Mafia Wars, אשר זכה גם הוא להצלחה.

תקרת זכוכית

אחת השאלות ששואל עצמו מי שמשחק במשחקי זינגה לאורך זמן, ומגיע לרמות גבוהות במשחקים, היא מה יקרה בשלב הבא, והאם יהיו עוד מטרות שיצטרך להשיג. ב-Business Week דווח השבוע כי ייתכן וקיימת תקרת זכוכית במשחקי זינגה, אשר אינה מציעה לשחקנים המתקדמים במשחק אתגרים אטרקטיביים ברמות הללו.

אם קיימת תקרת זכוכית שכזו, הרי היא פוגעת הישר בזינגה עצמה, ובקהל השחקנים הכי חשובים עבורה, הגיימרים הכבדים. אותם גיימרים הם המאמצים הראשונים של המשחקים החדשים של החברה, והם אלה שעוזרים לדחוף את הנתונים הסטטיסטיים של כל משחק חדש כאשר הם סוחפים אחריהם אלו המשחקים במשחקים בתדירות נמוכה יותר.

End Game Content

אחת החברות שהפנימה את נושא ההמשכיות הזה בצורה מדהימה היא חברת בליזארד. המשחק World of Warcraft שלה הפך להיות ה-MMO הראשון בעולם שהצליח לשכנע שחקנים ששווה להם לשלם תשלום חודשי קבוע, בנוסף לעלות המשחק. מתוך המחויבות שיצר התשלום הזה, או מכל סיבה אחרת, בבליזארד הבינו מהר מאוד שהם חייבים לייצר תכנים למי שעדיין עולה ברמות, ותכנים ייעודיים אחרים לאלו שמשקיעים מאמצים וזמן כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר האפשריות.

כך, בכל כמה חודשים בליזארד מעדכנת את וורלד אוף וורקראפט עם תכנים ייעודיים נוספים ובכל רגע נתון, יש לשחקנים משימות לבצע, קווסטים לסיים, מבוכים לסיים, ועוד.

אם תצליח זינגה לאמץ את אותם שחקנים כבדים אל חיקה, ולהסדיר את תלונות העובדים על היחס מבפנים, היא תשרוד בהצלחה גם תקופה קשה שכזאת. אם לא, היא עשויה למצוא את עצמה מהר מאוד בלי חלק משמעותי מהשחקנים שלה, ועם השלכות כבדות מאוד לגבי העובדים שלה והיעילות שלהם.

וידאו: סיטיוויל של זינגה

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "מה עובר על זינגה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אמיר
Guest

ניתוח שגוי לחלוטין.

זינגה מעולם לא הסתמכה על הגיימרים הכבדים – בדיוק כמו שקונסולת Wii מעולם לא פנתה אליהם.

הבעיה במשחקיות של זינגה נובעת ממיחזור שיטת המשחק, העדר יצירתיות ודווקא מהלך של התקרבות לגיימרים הכבדים על ידי הפיכת המשחקים לקשים יותר שמרתיע את הקז’ואל גיימרס – שהם בסיס השחקנים הגדול של זינגה ואלו שרוממו אותה למצב שבו היא היום.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: