CityVille גם בגוגל פלוס; האם זינגה בצרות?

זינגה משחררת את המשחק הפופולארי ביותר בפייסבוק גם למשתמשי גוגל פלוס. האם היא עושה זאת מתוך דאגה לעתידה?

מקור: יח"צ

מוקדם יותר השבוע הודיעה ענקית המשחקים זינגה על השקת המשחק הפופולארי ביותר בפייסבוק – סיטיוויל (CityVille) – גם למשתמשי גוגל פלוס. האם היא מנסה להתגרות בפייסבוק, או שאולי עליה להתחיל לדאוג בעיקר לעצמה?

נגישות לכולם

אתמול (ב’) שחררה זינגה את המשחק הפופולארי סיטיוויל גם לפלטפורמת גוגל פלוס. סיטיוויל מצטרף ל-17 משחקים נוספים שכבר זמינים ברשת החברתית, ביניהם Angry Birds, ביג’ולד, זינגה פוקר ועוד.

בעוד שסיטיוויל היה המשחק הפופולארי ביותר בפייסבוק למשך תקופה ארוכה, לאחר השקתו של המשחק Sims Social – החלו השניים להתחרות ראש בראש ואין ספק שלאחר שהאחרון הצליח לעקוץ את פארמוויל ברמת הפופולאריות של המשחק, החלה זינגה לדאוג לעתידה.

למרות או אולי בזכות התחרות הקשה, זינגה החליטה להפיץ את המשחק בפלטפורמות נוספות ובכך לנסות להגדיל את קהל היעד וכמובן את רווחי החברה. אין ספק שמדובר במהלך אסטרטגי עבור שתי החברות – שכן גוגל וזינגה זקוקות אחת לשניה. זינגה צריכה לקבל את “עצמאותה” ולהשתחרר מכבליה של פייסבוק בעוד שגוגל זקוקה לעוד משחקים מצליחים ומעניינים על מנת לפתות את המשתמשים אל הרשת החברתית שלה.

בבלוג הרשמי של החברה כתבה זינגה כי אין זה סוד שהיא מעריצה גדולה של גוגל פלוס ולאחר שיתוף הפעולה שבמסגרתו הפיצה את Zynga Poker בגוגל פלוס, החליטה החברה משחק נוסף באמצעות הרשת החדשה של גוגל. זינגה מסבירה כי מטרתה היא להפוך את משחקיה לנגישים לכולם בכל מקום – לא משנה היכן או באיזה פלטפורמה הם מעוניינים לשחק בהם.

מדוע עשתה זאת?

ייתכן כי הבועה שזינגה ריחפה בה התנפצה? זינגה דיווחה על ירידה משמעותית ברווחיה השנה, אשר ירדו בכ-95 אחוזים והסתכמו בכ-1.3 מליון לרבעון האחרון שנגמר בחודש יוני לעומת 27.2 מליון לרבעון שלפניו, שהסתיים במרץ. לטענתה, העובדה שלא שחררה אף משחק חדש במחצית הראשונה של 2011 בנוסף לכך שהוציאה סכומי כסף גדולים על רכישות, העסקת עובדים וגדילה בינלאומית הם הגורמים העיקריים לירידות המשמעותיות ברווחי החברה.

אף על פי כן ולמרות הירידה הקיצונית ברווחים, אתר AppData מדווח כי משחקי החברה עדיין נמצאים בראש הטבלה. למעשה, לזינגה יש כ-265 מליון שחקנים בחודש בכלל המשחקים הזמינים בפייסבוק, לעומת EA – בעלת ה-Sims Social – שמשתרכת מאחוריה עם כמות של כ-99 מליון שחקנים חודשיים. מתוך 265 מיליון השחקנים בכלל משחקי זינגה, סיטיוויל לבדו מביא כ-72 מליון שחקנים בחודש אחד.

בעקבות הנתונים האחרונים, אין ספק עי עדיין מוקדם מדי לנסות ולקבוע האם זינגה בצרות או לא – אך אין ספק שהבועה התנפצה ועכשיו יש לחברה מתחרות אמיתיות, מה שמצריך חשיבה מאומצת ועבודה קשה במידה והיא מעוניינת להמשיך ולגדול.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "CityVille גם בגוגל פלוס; האם זינגה בצרות?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
JamesCrow
Guest

אל תשכחו שגוגל השקיעה 100-200 מיליון דולר בזינגה ולכן הדבר היה צפוי ורוב קהילת גוגל
מחכה למשחק אסלוסיבי (בתקווה שיקרה אחרי ההשקעה) מבית היוצר של זינגה.

JamesCrow
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: