טסלה הרחיבה את הבטא של הנהיגה האוטונומית שלה, ונהגים מתעדים כמה רגעים מלחיצים

הסרטון הזה יצליח להלחיץ גם את הרגועים שבנהגים

בימים הקרובים עומדים לעלות לכבישי ישראל רכבי הטסלה הראשונים עם יכולות נהיגה אוטונומית מוגבלים למדי, אבל בארצות הברית כבר פועלת מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, ה-FSD (או Full Self Driving) בשלב בטא מתקדם אצל חלק ממשתמשי טסלה. ועד כמה שנהיגה אוטונומית היא דבר מרשים, היא גם מעוררת לא מעט חששות. נהג טסלה בשם צ’אק קוק החליט לנדב את הטסלה שלו לסדרת בדיקות של סיטואציות בעייתיות כדי לראות האם אפשר לסמוך עליה, והתוצאות די מדאיגות.

ממבט הרחפן: הטסלה ממשיכה להתקדם לעבר נתיב עם רכבים

קוק לקח את ה-Model Y שלו, שמצוידת בגירסת הבטא העדכנית של FSD לאיזור די בעייתי בו הוא מנסה לבצע פנייה שמאלה לתוך כביש מהיר תוך חצייה של 3 נתיבים של תנועה נגדית ללא רמזור. בשביל שתוכלו לשפוט את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, הוא הרים לאוויר גם רחפן שהשקיף על הסיטואציה, ואז נתן קוק למערכת הנהיגה האוטונומית להתמודד עם הפנייה.

בסרטון ניתן לראות כיצד הטסלה של קוק מתקדמת אל עבר הפניה כדי לחכות לרגע הנכון, אך כבר בניסיון הראשון קוק נאלץ לבלום את הרכב שגולש אל תוך נתיב הנסיעה כשמכוניות מתקרבות במהירות גבוהה יחסית כדי לבטל את המערכת האוטונומית. “אני לא הייתי נכנס לשם, כי אני יודע שיש מכוניות שמגיעות במהירות גבוהה והן היו צריכות לבלום”. גם בניסיון השני קוק בולם את הרכב בחשש. בפעם השלישית, הכל עובד כשורה, אבל גם בפעמים הבאות הרכב מתחיל להכנס לפניה כשהיא לא פנויה.

לאורך הסרטון קוק קצת מתנהג כמו מורה מעיק לנהיגה, אך מבט הרחפן מעיד על כך שיש לו סיבה אמיתית לחשש עם כמה רגעים מלחיצים למדי. עם זאת, אנחנו כמובן לא יכולים לדעת כיצד המכונית הייתה מתנהגת אלמלא קוק היה בולם אותה, בערך כמו שאתם לא הסכמתם עם הבלימות של הטסטר שלכם.

קבלו את הידיעות החמות ביותר ברגע שהן עולות קבלו את הידיעות החמות ביותר ברגע שהן עולות הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

ערוץ יוטיוב אחר בשם AI Addict הציג גם הוא סרטוני נסיעה עם שלל תקלות ורגעים מלחיצים שיגרמו לכם להתכווץ בכיסא הכוללים פניה קרובה מאוד לרכב חונה, כניסה פתאומית לנתיב של חניון, מעבר נתיבים מסוכן ועוד.

בסרטון אחר של אותו ערוץ, הרכב מגיע למצב שבו הוא נוסע על נתיב נגדי, חוצה צומת וכמעט מתנגש ברכב אחר.

כדאי לזכור שכל המשתמשים הללו נמצאים בתוכנית הבטא של מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, שעוד לא שוחררה לציבור הרחב, ולפחות לפי הדוגמאות הללו, די בצדק. כשהאפליקציה שלכם בבטא קורסת, זה אולי לא נוח, אבל אפשר לחיות עם זה, כשמערכת נהיגה אוטונומית בבטא עושה טעות – זה יכול לעלות בחיי אדם.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

16 תגובות על "טסלה הרחיבה את הבטא של הנהיגה האוטונומית שלה, ונהגים מתעדים כמה רגעים מלחיצים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

א. יש גם המון סרטונים מעולים.
ב. זאת בטא! ברור שזה לא אפוי ואף אחד לא מכריח אותם להשתתף בניסוי הזה.

יאיר
Guest

זה הנוהל הרגיל בעדכוני בטא? כל אדם יכול להתקין אותה ולסכן את עצמו ואת כל מי שמסביבו?

...
Guest

זה בטא, ככל שהם נוהגים יותר הגרסה משתפרת, ככה AI עובד, אני לא יודע איך אתה ראית את זה אבל אני מאוד התרשמתי, נכון שיש עוד עבודה והמוצר רחוק משלמות אבל עם השנים הטכנולוגיה תתפתח ותהיה נגישה לכולם.

אם אתה לא יודע בהזדמנות של הכביש אולי נראות זולות ולא איכותיות אבל אתה לא יודע כמה כוח עיבוד יש במכוניות האלה רק בשביל ליצור את ההדמיה הזאת, בלי קשר לכמות החיישנים שיש ברכב הזה

...
Guest

בהזדמנות = בהדמיות

טאלוס
Guest

לא מסכים, כל נפגעי תאונות הדרכים ומשפחות הרוגים של תאונת אלה יגידו לך שהגורם העיקרי לרוב התאונות זה האדם ! המכונה לא מושלמת ויש לה עוד דרך אבל בסופו של דבר הרכבים יהיו בטוחים יותר ומהירים יותר לטובת כולנו.

משה
Guest

אני לא מצליח להבין את זה, אתה כבר יושב ברכב. יש לבן אדם משהו יותר טוב לעשות מלנהוג? המחשב עם הציפ הכי חזק, והחיישנים הכי משוכללים הוא בן אדם. וזה מוכח כבר הרבה שנים. “בת אדם” שזאת גירסת הבטא גם עושה לא רע

אף אחד
Guest

משה משה משה…

nope
Guest

שכחת לרשום בס”ד

אבי רחובות
Guest
כן, כמו לקרוא, לישון לראות סרט. העתיד האמיתי הוא בכך שלמחשב יש מהירות תגובה שלאדם פשוט אין. מחשב יכול לקרוא את החיישנים השונים מהגלגלים ולדעת בדיוק אם האוטו יכול להתהפך או להסתובב ואיך (ועוצמה) לבלום. ייקח זמן (כמי שהתעניין בתחום). כוח העיבוד עדיין לא מספק, אבל תוך 12-15 שנים (וזו תחזית ריאלית מאוד, בטח אם יהיו כבישים בהם רק מחשבים ינהגו וככה לא יצטרכו להתמודד עם טעויות אנוש) אתה יכול לצפות לירידה בתאונות דברים לכמעט אפס מושלם. מעבר לחיי אדם, תחשוב על המיליארדים שמושקעים בבטיחות, בפיצויים, בתמרורים ורמזורים ובפקקים. הכל ייחסך הכל יהיה יעיל בטוח ונוח יותר. ככה האנושות מתקדמת… Read more »
בצל כחול
Guest

מה אתה מדבר שטויות. כח עיבוד יש כבר היום בצורה שמספיקה לעבד את המידע הזה בזמן אמת.
הבעיה היא עדיין הקוד עצמו שאחראי על קבלת ההחלטות.
אתה יכול לראות בבירור שכל הטעויות שהרכב עשה זה בגלל קבלת החלטה שגויה ולא בגלל מהירות תגובה לא מספיקה.

רופא
Guest

הlidar סנסורים הבנויים על אור לא מספיק מדוייקים. וכן יש בעיה, בגלל שהמחשב בתוך המכונית הוא מוגבל יחסית, אתה צריך לשלוח המון תמונות בזמן אמת למחשב חיצוני כדי שיהיה לו את איתה איכות עיבוד.
מאסק דא טוען שזה לא אוטונומי

גיל
Guest

תגובה לפנתיאון.
אותו פנתיאון של ממציא מצלמת הוידאו שאמר שזה לא יתפוס, או של ביל גייטס שאמר שאף אחד לא צריך יותר מ 640kb במחשב אישי…האוטומוביל לעולם לא יצליח להחליף את הסוס!

פרופורציונר
Guest

צריך לקחת בחשבון גם את כל הפעמים שהמערכת הצילה את הנוסעים מתאונה שאדם לא היה יכול לעצור, ברוב המקרים הוא גם לא מודע לזה כי המכונית לא נכנסה מראש למצבים מסוכנים.

מה מספר התאונות (כולל כאלה שאדם מנע) של רכבי טסלה ביחס למספר המכוניות? האם הוא גבוה מהרגיל?

רופא
Guest

כן אבל שיש תאונה, בהגדרה משהו עשה טעות.. כי לפ החוקים זה חא אמור לקרות. ואז נכנס העניין המשפטי.
לא בטוח שקהילות או מדינות יקבלו עובדתית שהחברה שיצרה רת הרכב לא אשמה.
או שמי שיצר את הרכב ישפט על הריגה ברשלנות, זה די קיצוני

אלון
Guest

אני דווקא הופתעתי לטובה מכמה יפה המערכת עבדה רוב הזמן.

ייני
Guest

אני אוהב לשמוע איך הוא מתייאש כל פעם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: