לא תאמינו איך יוטיוב מתכננת להילחם בקליקבייטים
לאתר נמאס מסרטוני הקליקבייט והקונספירציה שינסו לשכנע אתכם שהעולם שטוח, והוא מעדכן את אלגוריתם המלצות הצפייה, כדי שלא ימליץ עליהם
חברות ענק כמו פייסבוק וגוגל לומדות את המשתמשים שלהן באופן מתמיד, מה שאומר שהן מכירות אותנו טוב יותר מההורים שלנו. יחד עם זאת, גם הן לפעמים נכשלות במשימה, ולא מצליחות להתאים עבורנו את הפרסומת האידיאלית או הסרטון שהכי רלוונטי לנו ביוטיוב. השבוע הודיעה יוטיוב, כי היא עדכנה את מנגון ההמלצות שלה, כך שהוא יהיה מדויק יותר ויכיל כמה שפחות תכנים ויראליים, קליקבייטיים וקונספירטיביים.
פעם אחת חיפשתם מתכון לעוגיות, וכל הפיד שלכם מוצף
יוטיוב מעדכנת באופן תדיר את מנגנון ההמלצות שלה כדי למנוע תסכול וייאוש של המשתמשים, כתוצאה מהמלצות על סרטונים שהם בעצם מלכודות קליקים עם כותרות ותיאורים מטעים (״לא תאמינו מה קרה לבחור הזה״). כדי להתמודד עם ההמלצות הכושלות הללו, יוטיוב שינתה את שיטת הדירוג שלה כך שהיא לא תתבסס על כמות צפיות, אלא על האיכות שלהן – כמות הלייקים, דיסלייקים, ופרק הזמן שהמשתמש צפה בפועל בסרטון.
פלטפורמת הוידאו הפופולארית מציינת כי גם סרטונים שלאו דווקא מפרים את התנאים שלה, אבל נמצאים ב"שטח האפור", עלולים להרגיש את הסנקציות שימנעו מהם להתפשט. הכוונה היא לאותם סרטונים קונספירטיביים שעלולים להטעות את המשתמשים, כמו למשל סרטונים המקדמים תרופה ניסיונית מזויפת לטיפול במחלה קשה, כאלו שינסו לשכנע אתכם שהעולם בעצם שטוח או תכנים מתסיסים הכוללים טענות שווא בנוגע לאירועים היסטוריים כמו פיגועי ה-9-11 או הכחשת השואה.
בנוסף, בעקבות פניות חוזרות ונשנות של משתמשים בנוגע לכך שהם מקבלים יותר מידי המלצות צפייה דומות – בעקבות סרטון בודד בו הם צפו, החליטה יוטיוב לרענן את מערכת ההמלצות שלה, כדי שתהיה מגוונת יותר. כיום למשל אם צפיתם בוידאו על יפן לקראת נסיעה מתוכננת, או שחיפשתם מתכון לעוגיות מתפוצצות בפה – כל הפיד שלכם ביוטיוב יהיה מורכב מסרטונים על יפן ועוגיות. כעת, יוטיוב מבטיחה שזה הולך להשתנות, והסרטונים המומלצים שיופיעו בעמוד הבית שלכם יהיו מגוונים יותר ויגיעו ממנעד רחב של נושאים.
מאחורי הקלעים, מה שמאפשר ליוטיוב להציע את השדרוגים הללו זה שילוב של למידת מכונה ועורכי תוכן שיחד משדרגים את המערכת. מדובר בשינוי הדרגתי שבשלב ההתחלתי ישפיע בעיקר על כמות מוגבלת של קטעי וידאו בארה״ב; עם הזמן, וככל שהמערכת תהיה מדויקת יותר, היא צפויה להגיע ליתר המשתמשים ברחבי העולם.
הגב
16 תגובות על "לא תאמינו איך יוטיוב מתכננת להילחם בקליקבייטים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כותרת קליקבייט לכתבה בנושא קליקבייט
עידו – קלעת בול
תודה שהסברת את הבדיחה
בשביל מה יש חברים
אולי במקום להחליט לי מה יהיה בפיד שלי, תעשו כמו באתרים אחרים ותתנו לנו לבחור מקטגוריות, או אפילו שהפיד יהיה ריק.
ואיך תבחר מתוך מליארדי סרטונים?
בשביל זה יש אלגוריתם.
אה סליחה אתה בדואי זקן.. טוב לא חשוב
דיברתי על אפשרות לבחור נושא, לא על הסרטונים הכי טובים מכל נושא.
ככה זה היה עד לקנייה של גוגל
אתם רוצים להגיד לי שהם לא עשו את זה עד עכשיו?!
מתברר
לפעמים מרגיש לי שגוגל זה סטארט אפ של 100 איש…
מנוע חיפוש פח עם חיפוש סמנטי משנות ה90
מתחזקים איזה מערכת הפעלה ואיזה אתר סרטוני גולשים מקרטע מופצץ פרסומות שקנו פעם
אתה צודק לגמרי. גם אני מרגיש ככה!!
יאללה בוא איתי חוזרים ליאהו?
למה המינוסים? כתבתי לפעמים…
יש להם מלא פרוייקטים מדהימים שרק הם יכולים להרים
אבל המנוע חיפוש שלהם רחוק מלהבין מה אני מחפש ויוטיוב כל הזמן נתקע לי
I see what you did there….
I'm very proud kiddo
Now come here and give papa a big hug