המדריך לסרטון הטוב ביותר; באדיבות YouTube

יוטיוב מפרסמת מדריך חינמי המתאר כיצד ליצור תכנים איכותיים בוידאו, איך לקדם אותם משלב הטרום-הפקה ועד לשיווק שאחרי הפצת הסרטון באתר. בקרוב אצלכם.

מקור: תמונת מסך מהמיני אתר החדש

ביוטיוב רוצים לעזור לכם לשפר את הסרטים והסרטונים שאתם מעלים אליה. לצורך כך, פירסמה גוגל מדריך מיוחד, שניתן להוריד בחינם, בן 70 עמודים, המוקדש כולו ליצירת תוכן איכותי יותר עבור אתר הסרטונים.

Creator Playbook

לטענת יוטיוב, המדריך החדש אוצר בתוכו טיפים, פרקטיקות מומלצות, ואסטרטגיות שיוכלו לעזור לכל יצרני התכנים לצבור קהל צופים נאמן בערוץ שלהם ביוטיוב. המדריך מפורט למדי, וכולל את כל שלבי ההפקה השונים הנדרשים ממי שמתכוון להשקיע ברצינות בסרטונים באתר. בין הנושאים הנבחרים תוכלו לקרוא כיצד להגדיר את ה-METADATA בסרטון שלכם, איך להתייחס להערות, כיצד להפיק את המירב מהקישורים בתוך הסרטון, איך ליצור קשר עם הצופים, כיצד להפעיל במקביל לסרטונים אתר אינטרנט או בלוג שיאפשר לכם לשמר את הקשר עם הצופים ולחזק אותו, ועוד.

המדריך בא בעיקר לענות על פער הידע שיש ליוצרים רבים, שרוצים ויכולים לשפר את הסרטונים שהם מעלים ליוטיוב, אבל אולי לא יודעים בדיוק איך לעשות את זה. עבור יוצרים שכאלה, המדריך יכול להיות מתכון אולטימטיבי לשיפור איכות הסרטונים שהם מעלים.

מקור: תמונת מסך מהמדריך החדש של יוטיוב, עיבוד תמונה

אבל, כפי שכולם יודעים, האיכות איננה מתחילה ונגמרת ביוטיוב. כי הרי גם הסרטון הכי ביתי עם המצלמה הכי קופצנית ורועדת יכול להפוך תוך שעות וימים לויראלי, ולצבור מיליוני צפיות באתר. אז מעבר שיטות וכלים שיאפשרו לנו להרוויח את המקסימום מהפלטפורמה של יוטיוב, ישנם עוד כמה דברים פשוטים שהיינו רוצים לדעת, שישפרו את ההבנה של כולם לגבי האתר, והיכולת של יוטיוב לדחוף קדימה סרטון אחד או אחר.

למשל, אחת מהשאלות שעולות בעניין זה היא על פי אלו קריטריונים יוטיוב בוחרת את הסרטונים שמופיעים בדף הבית שלה. האם מדובר רק בהיסטורית הצפייה של הגולש שהרגע הגיע לשם, או אולי יהיו שם גם סרטונים שאלגוריתם כזה או אחר מקדם, כפי שקורה באתרים אחרים, שגם בהם האתר מבוסס על תוכן גולשים ועל הדירוג ההדדי של הגולשים אחד את השני (Digg, Reddit וכו’).

מאמץ משותף

המאמץ של יוטיוב לעזור למשתמשים הרשומים באתר להפיק תכנים איכותיים יותר, ולהצליח לשווק את התוכן שלהם ברשת בצורה טובה יותר היא מאמץ שעתיד לשאת פירות עבור היוצרים, אבל גם עבור יוטיוב. בשונה ממתחרותיה, כגון VIMEO, שמרכזות את משקל הכובד שלהן בלהפוך לזירת האחסון הגדולה של סרטונים ברשת, ביוטיוב שינו כיוון והחליטו שהם גם רוצים להעלות את האיכות.

במקביל, אנחנו יודעים שביוטיוב מנסים גם לקדם את השידורים החיים באתר, וכבר היום מי שייכנס ל-www.youtube.com/live, יוכל לצפות בשידורים חיים המשודרים כבר עכשיו בשידור חי דרך הרשת, ובהקלטה של חלק מהשידורים החיים ששודרו בעבר. הקידום של שידורים חיים דרך יוטיוב עשוי להעניק לאתר יתרון מוחץ מול המתחרים שלו, במידה ויוטיוב יהפוך למדיום הנבחר של גופים רבים כפלטפורמה לשידור חי אינטרנטי.

וידאו: שיר שהוקלט בשידור חי בערוץ החי של יוטיוב

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: