שתיה ח(כ)מה יותר: YOUTILIGENT מגייסת 1.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי רוצה להכניס קצת סדר ותובנות מבוססות דאטה לפאב או בית הקפה השכונתי באמצעות רכיב IoT שעוקב אחר הרגלי הצריכה של הלקוחות. אבל יש לו תחרות לא קטנה

מקור: Unsplash

הסטארטאפ YOUTILIGENT מאפשר לעסקים בתחום המזון והמשקאות לעבוד חכם יותר באמצעות רכיב שעוקב אחר הרגלי הצריכה של לקוחותיהם בזמן אמת. הפיתוח מיועד למכונות קפה, ברי מים, מקפיאי גלידות ומקררים למיניהם, והוא מאפשר לדעת איזה מוצר נצרך בכל רגע נתון, באיזו מידה, ומתי הגיע הזמן לחדש את המלאי. על מנת להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה, הודיעה החברה לאחרונה כי השלימה סבב גיוס סיד של 1.5 מיליון דולר מקרן Cornerstone ומהרשות לחדשנות.

בר מים חכם – על אמת

כיום, נותני השירות בשוק מכונות המשקה והמזון פועלים בצורה אקראית כמעט לחלוטין, כשנתונים על היקפי ואופי הצריכה מגיעים באיחור, אם בכלל. העובדה ״על עיוור״ יכולה לגרום או להוצאה מיותרת של משאיות עם סחורה, או לחילופין לחוסרים בשטח בגלל שלא התקבל דיווח בזמן על צריכה מוגברת של מוצר מסוים. YOUTILIGENT (יוטיליג׳נט) יודעת לברר בדיוק מה הסטטוס בשטח, ושולחת עדכונים אוטומטיים בזמן אמת. החברה רוצה לשנות את האופן בו ספקים ונותני שירות מתקשרים עם הצרכנים שלהם באמצעות תובנות עסקיות, לוגיסטיות ותפעוליות, במקום השערות והערכות. היא עושה זאת באמצעות פלאג חכם המתאים כמעט לכל מכשיר חשמלי, וטכנולוגית למידת מכונה.

״הפלאג דוגם את התנהגות החשמל של המכונה באופן רציף. לכל פעולה במכונה יש חתימה שונה (מעין א.ק.ג. למכשירים) ועל ידי כך אנו יודעים לומר בכל רגע נתון איזה משקה המכונה עושה (קפוצ’ינו, אספרסו וכו’), להתריע על המועד הבא לאספקת פולי הקפה, לנטר את מצבה המכני של המכונה ואף לחזות קלקולים עתידיים במכונה, ולהתריע על הצורך בפעולת תחזוקה במכשיר וכו’״, כך הסביר לגיקטיים אביחי בליצקי, מייסד משותף ומנכ״ל החברה. מעבר לחיסכון הכספי, ביכולתה של הטכנולוגיה להביא להפחתה של 20% בזיהום האוויר הודות ליעול תהליכי ההובלה.

YOUTILIGENT לא לבד בשוק, ומתחרה בולטת שלה היא Weissbeerger הישראלית גם כן, שנרכשה על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם, Anheuser-Busch InBev; הפתרון שלה מתחבר לצנרת הבירה בברים או למערכות השתייה הקלה ברשתות המזון המהיר באמצעות חיישן, ומרגע ההתקנה נאגר מידע אודות נקודות המכירה, מידע המועבר למבשלת הבירה או יצרנית המשקאות הקלים. אותו ברז בירה מספק נתונים על פעילותו בזמן אמת, ויורד עד לרזולוציות של האם הלקוח קיבל בירה שנמזגה בקצב הנכון ובטמפרטורה הרצויה. לדברי YOUTILIGENT, הייחודיות שלה באה לידי ביטוי ביכולת לשלב את הטכנולגיה במכשירים קיימים באמצעות פתרון פלאג אנד פליי, בלי התערבות כלשהי בחומרה של המכשיר. כמו כן. מדובר בהתקנה זולה ופשוטה שניתן לביצוע על ידי כל אחד.

YOUTILIGENT הוקמה ב-2017 על ידי אביחי בליצקי, המשמש כמנכ”ל, ואדים חשנסקי, סמנכ”ל פיתוח ואביב לוין, סמנכ”ל מוצר בחברה. הסטארטאפ פועל במסגרת חממת SouthUp בקיבוץ נירעם שבעוטף עזה, ומועסקים בו 8 עובדים. בשלב הראשוני הם מתמקדים בתחום המזון והמשקאות, והם ביצעו ומבצעים פיילוטים עם מספר חברות בהן בן אנד ג׳ריס, מי עדן, נסטלה, טמפו וקוקה-קולה ישראל. המימון האחרון ישמש להמשך פיתוח הטכנולגיה, הרחבת הפתרון לתמיכה במגוון רחב יותר של מוצרים, וביצוע פיילוטים נוספים בארה״ב ואירופה.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "שתיה ח(כ)מה יותר: YOUTILIGENT מגייסת 1.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

הפתרון מבוסס צריכת חשמל מעניין, אבל ברוב בתי הקפה המכונה ידנית והפרופיל משתנה מבריסטה לבריסטה ועוד. אם אין שבב בתוך המכונה שיהיה אפשר ליצור שת”פ ולהתחבר אליו זה אתגר רציני

wpDiscuz

תגיות לכתבה: