4 כללי יסוד לאפליקציה שלכם בלעדיהם היא לא תשרוד

את Temple Run ו-Waze כולנו מכירים אך יש אפליקציות כמעט זהות שנעלמו מהעולם זמן קצרצר לאחר שהגיחו אליו. המסקנה? לא מספיק רעיון טוב – צריך לדעת להפוך אותו למוצר חווייתי ומהנה. יש לכם אפליקציה בתנור? קבלו כמה טיפים שיהפכו את האפליקציה שלכם לטובה וידידותית יותר

Screen Shot 2015-03-30 at 13.23.50
“את האפליקציה הראשונה שלי פיתחתי כשהייתי סטודנט,” מספר לירן, מפתח מובייל ותיק. “היה לי רעיון מצוין וחשבתי שכולם יתלהבו וישתמשו באפליקציה, ולא הבנתי למה היא לא מצליחה. רק שנים אחר כך, כשצברתי ניסיון בפיתוח של לא מעט אפליקציות מובילות, נפל לי האסימון: את הגולשים מעניין לא רק מה מציעים להם – אלא גם איך מציעים להם. ברור שצריך להציע להם משהו שיהיה בעל ערך עבורם, אבל זה לא מספיק. גם השירות הכי חיוני או המשחק הכי מתוחכם לא יהיו שווים כלום אם הגולשים לא ייהנו מהשימוש בהם ולכן יחליטו לוותר על התענוג…”

תמיד יהיו מתחרים- ההבדל טמון בחווית השימוש

בעולם הדיגיטל, כפי שלירן גילה על בשרו, שם המשחק הוא חוויה. כשגולש ירגיש שטוב לו ושהוא נהנה הוא יישאר באתר שבו הוא נמצא, ואילו אם משהו יציק לו ויפגום בהנאתו – האתר יינטש במהירות בלי קשר לאיכות התכנים המופיעים בו.

וכשמדובר באפליקציות, חוויית המשתמש משמעותית אף יותר: היום כבר ידוע כי לחוויית המשתמש השפעה מכרעת על הרצון של הגולש להשתמש באפליקציה, להתחבר אליה פעם נוספת ולהמליץ עליה לגולשים אחרים – ומנגד, חוויית משתמש שלילית עלולה ‘לקבור’ אפליקציה. כ-26% מהגולשים, כך על פי הסטטיסטיקה, מוחקים אפליקציות לאחר השימוש הראשון, ושיעור גבוה אף יותר של משתמשים לעולם לא ייכנסו אליה שוב.

מה אפוא כדאי לעשות כדי ליצור חוויית משתמש חיובית? כיצד לגרום לציבור המשתמשים להתאהב באפליקציה ולרצות להשתמש בה באופן קבוע? תהליכי האפיון והפיתוח של אפליקציה כוללים, מן הסתם, סוגים שונים של כללים ושל פעולות: אנו נתמקד בארבעה מתוכם, ארבעה עקרונות חשובים במיוחד, שהקפדה עליהם תגדיל את סיכוייה של האפליקציה להפוך לפופולרית ולצבור משתמשים נאמנים וקבועים.

1. תכל’ס, למה לי?

הגולש שמוריד את האפליקציה שלכם מחנות האפליקציות חייב להבין במהירות כיצד היא יכולה להועיל לו ומדוע כדאי לו להיכנס אליה. שימו לב: מה שבעיניכם מובן מאליו אינו מובן כלל וכלל לאחרים. חשוב שהגולש יצליח לחוות תוך מספר שניות את יתרונותיה של האפליקציה ולהבין מה הערך שלה – לא במסרים שיווקיים ובפרסומות (ממילא שטח המסך שלכם מוגבל), כי אם בהתנסות ובחוויה.

2. וואו, כמה הסברים…

אנו חיים בעידן שבו לאף אחד אין זמן וסבלנות לקרוא הסברים מפורטים – כולם רוצים לדעת הכל כאן ועכשיו. מסיבה זו חשוב לוודא שהשימוש באפליקציה הוא קל, אינטואיטיבי ופשוט: המציאות מלמדת שאם האפליקציה דורשת יותר מדי הוראות הפעלה כדי לדעת להשתמש בה, הגולשים מעדיפים לצאת ממנה ולא לקרוא את ההוראות.

3. ואם לא בא לי?

לא פעם ניתן לראות אפליקציות שדורשות מהגולשים הרשמה או מילוי פרטים כתנאי לכניסה אליהן – וזו, רבותיי, טעות קריטית. גולשים רבים חוששים מהשארת פרטים או מקבלת פרסומות ודואר זבל, ובקשה כזו כבר בשלב ההיכרות עלולה להבריח אותם. את איסוף הפרטים כדאי לדחות לשלב מאוחר יותר, כשהגולש כבר מבין מדוע כדאי לו להשתמש באפליקציה. ואגב, מומלץ לאפשר לגולש ליהנות מהאפליקציה לזמן מה ללא הרשמה ואף ללא תשלום- כך הוא יכיר אותה טוב יותר, יבין את הערך שלה ויחוש כלפיה אמון.

4. מה, זהו?!

אחד העקרונות החשובים בעולם האפליקציות הוא לא לחשוף את כל היכולות והפיצ’רים של האפליקציה כבר בהתחלה. כדאי לאפשר לגולש להתקדם בקצב שלו ולמצוא בעצמו עוד ועוד אפשרויות – כך, מצד אחד, אנו מונעים ממנו עומס של מידע בגישושים הראשוניים, ומצד שני מאפשרים לו לחוות את האפליקציה וליהנות מתחושת הגילוי.

לסיכום

בתהליך אפיון האפליקציה נסו להיכנס לנעלי הגולשים ולהבין מה אתם הייתם רוצים לראות באפליקציה. ודאו שהאפליקציה קלה ופשוטה לשימוש, שאינה דורשת מאמץ רב כדי להבין אותה, שהיא אינה ‘מאיימת’ על המשתמשים ושהיא מצליחה להציג במהירות את חשיבות השימוש בה.

קרדיט תמונה: apps via shutterstock

הכתבה בחסות תבונה

כולם רוצים להיות הטובים ביותר, TVUNA הפכה זאת למציאות עם הטכנולוגיות הכי חדשניות, הפרויקטים הכי מורכבים והמומחים המובילים בתחומם. בניית אתרים ואפליקציות Mobile, רשתות חברתיות, סרטוני אנימציה ועוד – החברות הגדולות במשק בוחרות ב-TVUNA מבית SQLINK שוב ושוב לנהל עבורן את הנכסים הדיגיטליים שלהן. כי כשלוקחים את הדיגיטל לאקסטרים, אפילו השמים הם לא הגבול.

רותם רוגובסקי, SQLINK

סמנכ"ל בקבוצת SQLINK ומנהל חטיבת הניו-מדיה בחברת הבת תבונה. מומחה ל-UI ו-UX, מבכירי אנשי הניו-מדיה בישראל, מייעץ לחברות וארגונים מהמובילים במשק בתחומי אסטרטגיית דיגיטל, ארכיטקטורת מידע ופיתוח מערכות Web. בשעות הפנאי מסתובב בארץ עם הרחפן שלו ויוצר סרטונים ויראליים של ישראל ממעוף הציפור.

הגב

5 תגובות על "4 כללי יסוד לאפליקציה שלכם בלעדיהם היא לא תשרוד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דינו
Guest

אני עוקב אחרי גיקטיים כבר שנים. הרצון להיות הבית של צרכן הטכנולוגיה ה״טיפש״ מצד אחד לסטארטפיסט הכלכליסט דרך הגיק המבריק הובילה למצב של תוכן כמעט לא ראוי לקריאה. רדוד. שטחי. ללא שום יתרון על בלוגים באנגלית – חבל כי האנשים שמובילים את גיקטיים הם מעולים ובעלי כוונות טובות.

shimi810
Guest

1. או 5. אמורים להיות: פודקאסט ״השבוע״.
כל כך הרבה דברים חשובים באפליקציות וסטרטאפים

אור
Guest

לפי התמונה והכותרת הייתי בטוח שאראה סודות פרוטוטייפ ופסיכולוגיה.
עדיין לא הבנתי מה אני קורא :/

Hila Yonatan
Guest

תודה, והיה נחמד לראות לדוגמא או שתיים – היה יכול לשדרג.

נועה
Guest

או טיפים לכתבה. למשתמש אין כוח לקרוא כמויות של טקסט יבש. שימו תמונות, קצת לשפר את החווייה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: