הקהל הצעיר נוטש את פייסבוק והגיע הזמן להערך בהתאם

אם אתם מחפשים לפנות לקהל צעיר, פייסבוק היא כבר לא הדרך וזה צפוי רק להתגבר

mobile and young teens

קרדיט צלם\תמונה: Hero Images, Getty Images Israel

מאת רענן ערן

אתחיל בלשתף כמה סטטיסטיקות מאירות עיניים. לפי דו”ח של “Salesforce”, במהלך 2018, 66% מתקציב הפרסום בדיגיטל יוקדש לגוגל, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, כשמרבית הדולרים ילכו לגוגל ופייסבוק. לעומת זאת, פרסומים מהימים האחרונים דוקא מצביעים על כך שהקהל הצעיר נוטש את פייסבוק, וכי יוזרים בכל הגילאים מבלים פחות שעות בפלטפורמה מדי יום. פייסבוק אולי מנסה להלחם בתופעה על ידי תיעדוף של פוסטים מאת חברים על פני תוכן ממומן, אך מסתמן כי מאמציה לא כל כך עובדים.

יכול להיות שאנשי שיווק עושים טעות בכך שמשקיעים כל כך הרבה בפלטפורמה שעלולה באופן פתאומי לאבד את הפוטנציאל שלה להגיע לקהלים מסוימים? האם הם מזניחים את הנכסים הדיגיטלים שלהם?

רוצים להגיע אל הקהל הצעיר? פייסבוק היא כבר לא הדרך

למרות שיש לה יותר משני מליארד משתמשים חודשיים, פייסבוק צפויה לאבד בערך שני מיליון יוזרים מתחת לגיל 24 במהלך 2018, ועל פי eMarketer, התהליך כבר קורה בקצב מהיר יותר מן המצופה. האם הסיבה לכך היא חוויית משתמש דלה? מכיוון שאותם היוזרים נוהרים לעבר אפליקציות כגון אינסטגרם וסנאפצ’אט, התשובה לשאלה היא כנראה “כן”. בשנה הקרובה, 1.9 מליון יוזרים מתחת לגיל 24 יתווספו לסנאפצ’אט, ו-1.6 מיליון לאינסטגרם.

המונח “צריכת תוכן” כבר מזמן לא רלוונטי

משתמשים לא רוצים לצרוך תוכן, אלא לבוא באינטראקציה עם תוכן. אותו העיקרון תקף גם כשמדובר במודעות או בתוכן ממומן. אינסטגרם וסנאפצ’אט מציעות חוויה כזאת בדיוק, ומאפשרות לכל יוזר, “משפיענ\ית”, או מותג לספק לעוקביהם הצצה אינטימית אל תוך חייהם או המוצרים שלהם. הפוקוס הוא שיחה דו-כיוונית עם הקהל לצורך קבלת פידבקים ותובנות לגבי מה הם רוצים וצריכים. עם פיצ’רים כמו סטורי, סקרים, פילטרים, והודעות פרטיות, כל אחד ואחת יכולים לבטא את עצמם באופן מלא ולבוא באינטראקציה עם כל אדם או מותג שמעניין אותו או אותה. השורה התחתונה היא – כאשר לא מתעניינים בדעתם האישית – משתמשים צעירים פשוט מאבדים עניין.

קיימות סיבות נוספות לנטישה ההמונית של הקהל הצעיר את פייסבוק והמעבר לשימוש באינסטגרם וסנאפצ’אט. ראשית, אינסטגרם וסנאפצ’אט מתמקדות בסיפוקים מידיים. הפלטפורמות מציגות פיסות של תוכן ויזואלי המספקות את היוזרים באופן מיידי, בעוד שהתוכן בפייסבוק מצריך יותר זמן ומאמץ (זה לא מקרי שפייסבוק שמה דגש על וידאו). בנוסף, שלא כמו פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ’אט הומצאו בעידן הסמארטפונים ומציעות חוויית משתמש שעולה בקנה אחד עם מסך המובייל.

גם משתמשים מבוגרים יותר מאבדים עניין בפלטפורמה

על פי דו”ח רווחי החברה במהלך הרבע האחרון של 2017, משתמשי פייסבוק מבלים בפלטפורמה כ-50 מליון שעות פחות מדי יום. בנוסף, בפעם הראשונה במהלך ההיסטוריה של פייסבוק, מספר המשתמשים הפעילים בארה”ב מדי יום צנח בכ-700,000. בינתיים, מדדי סנאפצ’אט במהלך הרבע האחרון של 2017 הצביעו על עליה בכמות המשתמשים הפעילים אשר מונים 178 מליון מדי יום.

המסר לאנשי שיווק

2018 התחילה עם שינויים משמעותיים בתחום הרשתות החברתיות. שינויים שאנשי שיווק לא יכולים להתעלם מהם. משתמשים נוטשים את פייסבוק עכשיו, אבל מי אמר שתהליך זהה לא יתרחש עם אינסטגרם וסנאפצ’אט? בטווח הארוך, השקעת כמות משאבים רבה ולא פרופורציונאלית במדיה חברתית תפגע בנכסים דיגיטליים דוגמת אתר החברה שלך. לכן, עכשיו הזמן לשקול כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש של האתר שלך, לבוא באינטראקציה עם קהל היעד, לאסוף תובנות ערכיות, להאריך את זמן השהייה של גולשים באתר, ולגרום להם לחזור ולבקר בו שוב.

הדרך הטובה ביותר להשיג את כל המטרות הללו, היא “לייבא” את הפעולות והפיצ’רים האהובים והמוכרים שקיימים באינסטגרם, סנאפצ’אט ורשתות חברתיות נוספות, אל האתר שלך. לדוגמא, להשתמש בתנועה “סווייפ ימינה” (טינדר) לטובת ניווט נוח יותר באתר כגון הוספת מוצרים לסל הקניות, או בחלון צ’אט בכדי לענות על שאלות הגולשים באופן מיידי. בנוסף, העברת מסר באופן ויזואלי בעזרת “סטורי” היא הדרך האולטימטיבית לעורר את עניין הגולשים. אפילו אינסטגרם העתיקו את פיצ’ר ה”סטורי” של סנאפצ’אט שהפך למוצלח ופופולארי יותר מן הגרסה המקורית.

טקטיקה נוספת היא שימוש בסקרים, צ’אט-בוטים, ומבחני אישיות על מנת להבין לעומק מה גולשים חושבים על המותג או התוכן שלך, ומה הם רוצים היו רוצים לראות או לקבל בעתיד. למעשה, איסוף תובנות עמוקות על קהל היעד היא ההשקעה המשתלמת ביותר לאנשי שיווק, מכיוון שישנה חשיבות גבוהה ביותר לפרסונליזציה של התוכן עבור המשתמשים ומתן יחס לכל אחד כאילו היה אדם ייחודי ולא רק “יוזר”.

יש לכם רעיונות נוספים בסגנון הזה? הרגישו חופשי לשתף בתגובות.

הכותב הינו מייסד ומנכ”ל FORTVISION

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

10 תגובות על "הקהל הצעיר נוטש את פייסבוק והגיע הזמן להערך בהתאם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אהרון
Guest

ראיתם את זה?
“אינסטגרם וסנאפצ’אט מתמקדות בסיפוקים מידיים. הפלטפורמות מציגות פיסות של תוכן ויזואלי המספקות את היוזרים באופן מיידי, בעוד שהתוכן בפייסבוק מצריך יותר זמן ומאמץ”
אז זהו, סיפוק מיידי, כאן ועכשיו, רדוד, שטחי, ולרוץ הלאה.
כך גדל הדור הצעיר וכך אנו נראים…

מנה
Guest

אוווווו…. עמוק….

mishu2
Guest

אבל זה לא חדש…
גם פייסבוק נחשבת לספקית של תוכן עם סיפוק מיידי אם משווים אותה לYNET.
במקום לקרוא כתבות ומאמרים מלאים אנשים מעדיפים לראות סרטונים. אחרי הסרטונים באורך המלא, המציאו את ה VINE כי סרטון של 30-40 שניות זה כבר ארוך מידי אז צריך משהו קצר של 6 שניות. אז עכשיו גם זה ארוך מידי ואנשים מחפשים רק תמונות.

מסינור אפל
Guest

מיי ספייס מוסרת ד”ש

מישהי
Guest

וכל החברים האחרים בצוות מוסרים דש

NoOne
Guest

הסיבה שאני כבר לא משתמש בשום רשת חברתית היא כי פשוט חבל על הזמן…
החיים קצרים ולא מעניין לראות עוד ועוד תוכן רדוד ומשעמם.

Mr.
Guest

אני גם מרגיש ככה מאותה סיבה, אבל מצד שני מרגיש לפעמים פספוס של מידע שדווקא כן חשוב לי, והדרך הכי קלה להשיג אותו הוא באמצעות הפייסבוק. עוד לא מצאתי לזה פתרון טוב

עודד
Guest

אני לא משתמש בפייסבוק בגלל שזה פחות מעניין מחדשות או תכנים מקצוניים. יש המון תכנים מסחריים ופרסומות. המערכת הפכה למורכבת וכבדה. יש יותר מידי הגדרות ואפשרויות. וגם יש בעיית פרטיות. לא מתאים לאף אחד שהמשפחה של האקסית עוקבת אחרי החברה החדשה. זאת רק דוגמא אחת קטנה. פייסבוק זה אמפרייה נופלת. היא הובלה על ידי צוקרברג בצעירותו עבור קהל בגיל שלו. הוא לא מבין מה רוצה הדור הצעיר של היום. העולם משתנה. גם לדור הצעיר אין כסף. פרסומות זה לא בשבילו. הדור הצעיר מחפש אינטרקציה עם המין השני וחיזוקים חברתיים. זה מגיע מקבוצות מסירונים.

Torin shalom
Guest

פשוט השעבוד לא שווה את זה. תחושות קשות עולות עם השימוש והנוכחות המסיבית בפייסבוק ובמקום הנאה מקבלים דיסכול ודכאון ממש מהאינטראקציה עם אנשים כוחניים בעלי דיעות שונות.

פייסבוק היא זירת קרב ולא כיף להיות בה. הפולשנות שלה לחיים הפרטיים לא מקובלת עלינו ולא מעוניינים לשלם את המחיר.

הם צודקים. הילדים.

Lisa Hayoun
Guest

ברור. אני בעבר הייתי מכורה לפייסבוק כיום לא מוצאת בו עניין. החשיפה לתכנים של חברים וחשיפתם של החברים לתכנים שלי ירדה, פרסומות ממומנות תופסות את כל הפיד, תגובות של חברים לתגובות של מישהו שאינו חבר תופסות מקום בפיד, אנשים מתייגים אותי בתכנים פרסומיים ולא ניתן להסיר את התיוג בקלות (חייבים לדווח, להסיר מהחברים או לפנות למפרסם במקום לבקש remove tag בקלות כבעבר).
תוסיפו על זה את העובדה שחברת פייסבוק אינה נגישה לאנשים וגם המייל שפירסמה והמספרי טלפון שפירסמה נעולים ולא נגישים אז גם לדווח על בעיות אי אפשר.
בקיצור שעמומון וחווית משתמש לא נעימה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: