”התחילו לחפש את מקום העבודה הבא שלכם עם הכניסה לתפקיד”

הדרך לפתח קריירה מוצלחת היא באמצעות חיפוש מתמיד של מקומות העבודה הבאים שלכם כבר ברגע הראשון שהתקבלתם למשרה חדשה

jobs shutterstock

הפוסט נכתב ע”י תאיר קסלר Online Marketing Strategist בחברת SeeV.

אחד המשפטים המוכרים ביותר בעולם הקרייריסטי הוא: “אתה מתחיל לחפש את מקום העבודה הבא שלך ביום הראשון במקום העבודה הנוכחי”. רבים, ביניהם אני, מאמינים כי המשפט הזה נכון אך קיצוני וציני מדי – מעטים בוחרים את מקום העבודה שלהם תוך תפיסה הוליסטית של הקריירה שלהם.

“איזה תפקיד יכול לעניין אותך? באיזה חברה אתה רוצה לעבוד? האם יש תחום שאתה רוצה להתמקצע בו או להתקדם בו?” אלו הן השאלות הראשונות שאני שואלת מועמד בשיחת ההיכרות שלנו. אני שואלת כדי להבין לאיזה כיוון הוא רוצה להתפתח, וכך אדע למקד את המשרות שאני מציעה לו.

תופתעו לשמוע שלרוב המועמדים אין תשובה. הם פשוט לא יודעים מה הכיוון שלהם. הם קמים כל יום בבוקר, כותבים קוד וחוזרים הביתה. בקיצור – למי יש בכלל זמן להוציא את הראש מהמחשב ולבנות קריירה? רוב האנשים לא מכירים את שוק העבודה ולא מתעדכנים בשינויים שחלים בו, לכן הם לא יודעים איך לנווט את הקריירה שלהם קדימה.

אני בטוחה שלא פעם אתם נתקלים בהצעת עבודה שיכולה להתאים לכישורים שלכם אבל אתם לא טורחים להעמיק ולקרוא אותה. אתם עובדים בעבודה שאתם אוהבים ומרוויחים אחלה שכר אז למה לבזבז את הזמן בקריאת משרות? למה בכל זאת אתם צריכים לעצור ולקרוא את הצעות העבודה? מכיוון שהדרך היחידה לפתח את הקריירה שלך עכשיו, היא לחשוב על איפה אתם רוצים לעבוד בעתיד.

שיפור עמדות ויצירת יתרון יחסי

כאשר אתם מחפשים עבודה, אין דבר יותר מאכזב מאשר לקרוא הצעת עבודה שנשמעת מדהים ולאחר מכן לגלות שאין לכם את הכישורים הנדרשים. ברוב המקרים כנראה שתחליטו להגיש מועמדות בכל מקרה, אבל העובדה שלא סימנתם V על כל הכישורים תיצור אצלכם הרגשה של חוסר ביטחון אשר יקשה עליכם להרשים את המראיין.

אבל אם כבר עכשיו תתחילו להסתכל על משרות שאולי יעניינו אתכם בעתיד, תוכלו לדעת אילו כישורים אתם צריכים לרכוש בזמן הקרוב כדי להיות מוכנים למשרה הבאה שלכם. כנראה שבעוד כמה שנים המשרה הספציפית הזאת לא תהיה זמינה אבל תוכלו לגשת למשרות דומות. בנוסף, תוכלו לשים לב למגמות בשוק העבודה ולהיערך בהתאם.

כדאי לשמור כמה מהצעות העבודה שנראו לכם הכי מושכות ולבנות לעצמכם תכנית אישית להתפתחות מקצועית. כלומר, תזהו אילו דרישות אשר עולות ממשרות שמתפרסמות חסרות לכם, ותרחיבו אופקים על מנת ללמוד אותן – במסגרת עצמאית או בקורס, או פיתוח היכולות במקום העבודה הנוכחי שלכם. ביום שתתחילו לחפש את הדבר הבא, תוכלו לגשת בביטחון ולהציג יכולות מקצועיות כמו גם יכולות אישיות של התפתחות ולמידה אישית.

עוזר לך לבנות את מסלול הקריירה

מכירים את המשפט “החיים קורים בזמן שאתה עסוק בתכנון תכניות”? אז ככה נראים מסלולי הקריירה של אנשים בשנים האחרונות. באופן כללי, מסלולי הקריירה בימים אלו הופכים להיות פחות ופחות לינאריים, נוצרות משרות חדשות שלא היו קיימות כלל לפני כמה שנים ואנשים נוטים להתפתח לכיוונים שמעניינים אותם ולא לכיוונים של Title נדרש.

אם מטרות הקריירה שלכם נראות מטושטשות ולא ברורות אתם נורמליים לחלוטין. המשרות שמתפרסמות ומושכות את תשומת לבכם הן אלו שיעזרו לכם להבין “מה אתם רוצים להיות כשתהיו גדולים” ולראות יותר בבירור את הדרך למשרה הבאה שלכם.

מראה לך שהתרחיש הגרוע ביותר הוא לא באמת כזה גרוע

בואו נחשוב על הגרוע ביותר – יום אחד אתם קמים בבוקר ומגלים שפיטרו אתכם. מלחיץ! אבל למזלכם, מכיוון שבמהלך כמה שנים הסתכלתם מדי פעם בפרסומי משרות אתם יודעים איפה להתחיל, לאיזו חברה לפנות ואיפה מחפשים אנשים עם הידע שלכם. אל תחששו לשלוח קורות חיים לחברה שאתם רוצים לעבוד בה, אפילו שהם לא מצהירים על חיפוש עובדים. צרפו מכתב מקדים שמסביר למה אתם רוצים לעבוד בחברה זו ותסבירו כיצד אתם יכולים לתרום לחברה. כמו כן, בדקו אם אתם מכירים מישהו מתוך החברה שיכול לקדם אתכם – כי אם אין פרוטקציות יש קשרים.

השורה התחתונה היא שכבר מעכשיו אתם צריכים להכין את עצמכם למשרה הבאה שלכם בלי לחץ. בטח כולכם מכירים את ההבדל בין לאכול ללנשנש. אז תתחילו “לנשנש” משרות, תסכלו מה מעסיקים דורשים, מה מהווה יתרון ובאיזה תפקיד ואיפה אתם באמת רוצים לעבוד. תתחילו לבנות לכם תכנית עקב אחר אגודל, תשקלו תנאים, תתייעצו עם אנשים ותוודאו כי המשרה הבאה שלכם תתאים לכם בול!

קרדיט תמונה: jobs via shutterstock.

 

הכתבה בחסות See.v

SeeV היא חברת השמה בוטיק לתחום ההייטק אשר הוקמה ב - 2007 ע"י 4 בוגרי ממר"ם.
בזכות שיטות הגיוס והאיתור החדשניות של החברה, היא צמחה במהירות והפכה לחברת ההשמה הגדולה והמובילה בישראל להייטק.
החברה עובדת עם המגוון הרחב ביותר של חברות בתחום התוכנה בישראל,
החל מחברות ענק ועד לשפע סטארטאפים בשלבים שונים. ההצלחה של החברה הגיעה מכיוון שאנשיה יודעים להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, לפני כולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

17 תגובות על "”התחילו לחפש את מקום העבודה הבא שלכם עם הכניסה לתפקיד”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

לא חבל על הזמן שלנו, מה חדש בכתבה זו? מה עוזר לנו לקרוא עוד כתבה סתמית?
אתר כל כך איכותי, מציג כתבות לא תורמות במאום, חבל.

אנונימי
Guest

כמה אופייני לפוסט של חברות כ״א, שעושות כסף רק ממעבר בין עבודות של אנשים.
אם התקבלת לעבודה, תתרכזו באיך להשתלב בה כמו שצריך.

תומר
Guest

שטויות כאלה מזמן לא שמעתי. יש גבול לרמה שאפשר לרדת.

אלעד
Guest

אחלה כתבה! עוזר מאוד במיוחד למי שמחפש עבודה ובפרט לכאלה שכבר עובדים.

TEEMO
Guest

ברגע שהבנתי מי הכותב , במה הוא עובד , הכתבה הזה הפכה “נחמד” ל PIECE OF SHIT

איציק
Guest
זוהי אמירה לא “מעט” בעייתית אלא מאוד בעייתית. כל חברה שמקבלת אותך לעבודה אמורה לסמוך עלייך שאתה מחוייב אליה זה, מסכים עם הנהלים, מפוקס על המטרות שלה ומעל הכל היא משרה שאותה רצית, וזאת בהנחה שלא באת לעבוד בבורגראנץ. (כולם מסכימים שמדובר בהיטק?) אם אתם מתחילים משרה חדשה ומיד מתחילים לפעול בלמצוא לחפש את העבודה הבאה שלכם אתה עושים לעצמכם נזקים בכמה היבטים, את ההבטים פחות חשוב להזכיר כאן כמו לתקן את הניסוח בכתבה: חשוב: אם אתם מעויינים להתקדם בסולם המקצועי חשוב שתבינו קודם את התפקידים השונים בתחום שלכם, תבחנו לעומק את תאור המשרה, תחומי האחריות שלה ואזורי מומחיות נדרשים.… Read more »
מיקו
Guest

וואו, כלכך הרבה אינטרס של חברות כוח אדם בכתבה מפגרת, בתור מי שמגייס להייטק אני מסתכל קודם כל שהאדם לא עובר כל שנתיים שלוש למקום אחר, בטח שאני לא לוקח עובדים מחברות השמה כי שם נשארים רוב העובדים שלא מסוגלים להתקבל בזכות עצמם.
מי שעובר הרבה חברות זה אומר שהוא או בעייתי או לא אמין ולא מסתדר עם אנשים אחרים…..
גיבוב שטויות בכתבה של אינטרס לא סמוי.

גם אתה מגבב
Guest

מיקו,
גם מה שכתבת זה גיבוב שטויות (למרות שהייתי רוצה להסכים שאכן צריך לגייס עובדים כמו שכתבת) כי בדיקה קצרה בלינקדאין תראה לך שכל המתכנתים עוברים לחברה אחרת כל שנתיים בערך (בין שנה ו-9 חודשים לשנתיים וחצי)
עם עובדות אי אפשר להתווכח

גילי
Guest

מיקו , בכללי אנשי גיוס כח אדם ואתה בעיקר , חרא של אנשים , האנשים הכי שנואים עליי אחרי אנשי מכירות . ” רוב העובדים שלא מסוגלים להתקבל בזכות עצמם.” “זה אומר שהוא או בעייתי או לא אמין ולא מסתדר עם אנשים אחרים” כמה שטויות אתה מדבר. אני מתפלל שאתה תפוטר ולא תמצא עבודה.

ליאור
Guest

לא יעבוד עם הישראלים. רק ברגע שמישהו מעצבן אותם בעבודה הם יחפשו מקום עבודה אחר.

רוב המתכנתים המחוננים שאני מכיר הגיעו דרך חברות השמה. למה לא לתת למישהו אחר לעשות את העבודה השחורה במקומך על אחת כמה וכמה שזה לא עולה לך שקל.

ani
Guest

SEE.V + GeekTime כתבות כאולה יותר פוגעות בכם מאשר עוזרות. חבל על הכסף (של SEE.V) והפגיעה במוניטין של שניכם. הקוראים שלכם לא טיפשים…

ערן
Guest

חבל שהתחלתם לפרסם כתבות חסות כמו ynet, אתם פשוט מורידים את המוניטין של האתר.

ברק
Guest

הכותרת קצת חוטאת לתוכן.
מי שטרח לקרוא יכול להבין שהכתבה לא מציעה להחליף מקום עבודה כמו גרביים, אלא לנהל את הקריירה בצורה נכונה יותר תוך הסתכלות לעתיד.

Isaac
Guest

לדעתי סתם מהלך מרקטיאלי של חברת SEEV,
halabi, פור ריל ?

רותם
Guest

מה אם למשל לראות איך אתה הכי מצליח לבצע עבודה משמעותית שתתרום לבאר שממנה אתה שותה בכל חודש?
פלא שזורקים אנשים בגיל 40 לכלבים? כל השוק הזה הוא מסחרה אחת גדולה בבני אדם והיא מתחילה ונגמרת בהתייחסות של אנשים למקום העבודה שלהם. מקומות העבודה כבר כ”כ התרגלו להתנהלות האנוכית הזו שכיום אין שום מחוייבות של מקום העבודה לעובד שלו.

אורי
Guest

הרבה זמן לא ראיתי כתבה שעושה שירות גרוע כל כך לעובדים ועלולה לסכן אותן ומיטיבה רק עם הכותב והקולגות שלו

אביב
Guest

כלי שעוזר לניהול קריירה, למצוא מה הטרנדים החמים בשוק העבודה, מה עולה ומה יורד. איזו טכנולוגיה יש לה הכי הרבה ביקוש: http://www.jobstrends.co.il

wpDiscuz

תגיות לכתבה: