יוטפו גייסה עוד 75 מיליון דולר: "יצאנו לגייס בחשש רב"
חברת הסטארטאפ הישראלית Yotpo מפתחת פלטפורמת שיווק דיגיטלית שמיועדת לאתרי המכירה, ומספקת להם תובנות על ביקורות של הרוכשים; עומרי כהן, מייסד שותף ו-COO מספר כי בגלל המגפה העולמית החברה נפגשה רק עם משקיעים שכבר ראתה בעבר
הסטארטאפ הישראלי Yotpo, שמפתח פלטפורמה לשיווק אתרי קניות מקוונים, מודיע היום על השלמת סבב גיוס E בהיקף של 75 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות Bessemer ובהשתתפות Access Industries, Vertex Ventures וקרן Hanaco.
רכישות אסטרטגיות
מאז הקמתה התמקדה Yotpo באתרי מכירות מקוונים והציעה להם מערכת ביקורות רוכשים, אשר איפשרה את שיתופן של הביקורות במגוון מנועי חיפוש ורשתות חברתיות. בשנתיים האחרונות ביצעה יוטפו מספר רכישות שהקנו לה יכולות חדשות. ב-2018 רכשה יוטפו את Swell Rewards אשר איפשרה לה להציע ללקוחותיה בניית מועדוני לקוחות (Loyalty Programs), כך שכל חברה יכולה לבנות לעצמה מועדון לקוחות עם תגמולים משלה, בין אם מדובר בדולרים, מטבע וירטואלי, קופונים וכדומה. אותה חברה שנרכשה איפשרה גם יצירת מערכת Referral היודעת לתגמל לקוחות אחרים שמובילים לקוחות חדשים לבצע רכישה.
גם אתם תהיתם פעם מה אומר השם Yotpo?
בתחילת 2020 רכשה Yotpo את SMSBump, אשר הוסיפה לה יכולות שיווק באמצעות הודעות טקסט. בכך, חנויות מקוונות יכלו להוסיף אפשרות לשמירה על קשר עם הצרכן, עדכונים על סטטוסי הזמנות, דיווחים על מבצעים ושליחת הצעות מותאמות אישית. החברה גם השיקה מערכת לבניית גלריות פשוטות ונוחות, ומערכת אנליטיקות לחנויות. כל הכלים הללו אמורים בסופו של דבר לסייע לחנויות מקוונות ליצור יותר רכישות באתרים שלהן.
עתה מדווחת יוטפו כי מאז סבב הגיוס האחרון ב-2017, נצפתה צמיחה של יותר מ-300% בכמות הלקוחות ועלייה של 250% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR), כשבין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות בולטות כמו Steve Madden ו-Patagonia. מאז הקמתה גייסה החברה כ-176 מיליון דולר.
בשיחה עם גיקטיים מסביר עומרי כהן, מייסד שותף ו-COO ביוטפו, כי ב-3 השנים האחרונות, החברה שילשה את יכולות הפיתוח שלה עם 4 מרכזי פיתוח בישראל ובבולגריה. "בנינו תשתית דאטה מאד חזקה, וצוותי מדעני-דאטה משתמשים במאגר העצום של הדאטה שלנו כדי לטייב את הערך שהמוצרים שלנו נותנים ללקוחות" הוא מסביר.
"יצאנו לגייס בחשש רב", מודה כהן. "בגלל הפחד של המשקיעים ומגבלות על טיסות ומפגשים פיזיים, התמקדנו בשיחות רק עם משקיעים שכבר פגשנו בעבר, שהיה לנו איתם אמון, וחשבנו שנוכל לסגור איתם השקעה בלי להיפגש". כהן חושף כי משקיעים רבו הראו בהתחלה סימני היסוס, ולאורך התהליך המצב התייצב: "וגילינו שיוטפו היא על צומת של שתי קטגוריות שצמיחתן מואצת עקב הקורונה: תוכנה כשירות (SAAS) ואי-קומרס. כתוצאה מכך, נוצר ענין עצום של משקיעים, ולבסוף נאלצנו לדחות משקיעים רבים שרצו להצטרף לסיבוב הגיוס".
Yotpo נוסדה ב-2011 על ידי תומר תגרין ועומרי כהן, ומעסיקה יותר מ-500 עובדים במשרדיה אשר בתל אביב, יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.
הגב
11 תגובות על "יוטפו גייסה עוד 75 מיליון דולר: "יצאנו לגייס בחשש רב""
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
חסרים לי נתונים בכתבה. אני לא מגיע ממקום של זלזול, אבל יש פה קצת תחושה של יח"צ.
השאלות הקשות:
החברה קיימת מ-2011, כמה גיוסים נעשו מאז? (לא כמות כסף, כמה סיבובים?)
החברה קיימת 9 שנים, למה היא עדיין מגייסת? ולמה היא לא רווחית?
מתי היא צופה להיות רווחית? למה לא גיוס בבורסה?
ברור לי שאף אחד לא חייב לי תשובות (זו חברה פרטית), אבל אני כן מצפה לשאלות כאלו מהצד של גיקטיים.
די כתוב בהתחלה שזה סבב E אז אתה מוזמן לספור לבד מה המיקום של האות בא"ב.
וואלה צודק. חיפשתי מספר ולא אות. זה עוד מעלה את השאלות האחרות, סיבוב חמישי זה טירוף כבר למען האמת.
מי אמר שהיא לא רווחית?
מי אמר שהיא כן?
אני לא יודע, זו הסיבה שהייתי שמח אם היו נוגעים בנקודות האלו.
אני באמת לא מגיע ממקום של לזלזל אלא נטו רצון לקבל יותר ידע שבד"כ לא מביאים. התרגלנו לקבל ידיעות על גיוסים כאילו זו חגיגה אבל יש מלא שאלות מאחורה שצריך להביא לשולחן בעקבות הגיוס.
אני לא חושב שקראתי אי פעם כתבה על חברה פרטית, שבה מפרטים על רווחיות, קרבה להנפקה וכו׳. כמו בכל תחום, יש מתחרים ואתה לא מתכוון לחשוף פרטים שמעניינים טוקבקיסטים אבל יכולים להזיק בחוץ. לפי התגובות שלך פה אתה דורש דברים שלא חייבים לך ולא לאף אחד. מה תעשה עם המידע הזה?
בהמון גיוסים מפרטים אם הכיוון הוא הנפקה, האם רווחיים וכדומה (גט לדוגמא).
וסביר להניח שלא רווחיים או לפחות לא רווחיים מספיק אחרת לא היו מגייסים כסף, אבל אם הם מצליחים לגייס סכומים כאלה כנראה שהכל טוב שם. לא הייתי דואג להם
כפי שאמרתי, אך אחד לא חייב לי כלום.
וזה שאף פעם לא שאלו את השאלות האלו לא אומר שזה לא נכון. יש פה ידיעה חדשותית כביכול שעומד עיתונאי שמקבל מידע מהחברה ומעביר אותה כלשונה מבלי לשאול שאלות קצת מעבר.
הציפייה שלי היא מהאתר ולא מיוטפו. המינימום הוא לסכם ב"שאלנו אותם למה גייסו ככה והאם הם רווחיים ולא התקבלה תגובה".
מי האידיוט שקרא לחברה בשם שכל מי ששומע אותו עולה לו ישר בראש קללה ברוסית
זה שמקים חברה ולא זה שעסוק בטוקבקים
יוטפויומט. הוצאת לי את המילים מהפה