גיוס: Yotpo מגייסת 15 מיליון כדי לפתח את פלטפורמת ביקורות המוצר שלה

הפלטפורמה של Yotpo מאפשרת לגולשים להשאיר ביקורות על מוצרים וכך למעשה לייצר תוכן, שמגדיל מכירות באתרי המסחר. היום הודיעה החברה על גיוס של 15 מיליון דולר

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

בין אם מדובר בגאדג’ט שעולה מספר דולרים ב״עליאקספרס״ או מוצר שעולה מאות דולרים – לעיתים רחוקות אנחנו רוכשים מוצר מבלי לקרוא את הביקורות ואת ההערות של הגולשים עליו. Yotpo, פלטפורמה לשיווק באמצעות תוכן גולשים וצרכנים, הכריזה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס של 15 מיליון דולר, אשר משלים סך גיוס כולל של 30 מיליון דולר.

הגדלת המכירות בעזרת ביקורות מוצר

הרעיון העומד מאחורי הפלטפורמה שפיתחה החברה הוא לעזור לעסקים להגדיל את המכירות שלהם, באמצעות יצירת תוכן וביקורות מאומתות מרוכשים אמיתיים, ושיתופם במגוון מנועי חיפוש והרשתות החברתיות. לשם כך מציעה החברה מערכת תגובות בה יכולים הרוכשים לשתף אודות חוויית הרכישה או השימוש במוצר. באמצעות הביקורת נוצרת למעשה קהילה סביב המוצר, שמעלה את החשיפה אליו ויכולה לגרום לרוכשים המביעים עניין להפוך ללקוחות בעצמם.

לקוחותיה של החברה, אתרי המסחר עצמם, יכולים להנות מאנליטיקות מפורטות המציעים מידע נוסף אודות המכירות השונות. מידע זה כולל בין היתר את המכירות שהגיעו ישירות מהפלטפורמה של יוטפו, כמה משתמשים בחרו לרכוש את המוצרים השונים בעקבות ביקורות שראו באחת הרשתות החברתיות, בהודעת מייל או בשאר הערוצים בהם תומכת יוטפו ומידע נוסף ושימושי.

על פי החברה, המערכת שפיתחה עוזרת לעסקים לשפר את הנוכחות שלהם ברשת בכך שהיא מפיקה עד פי 10 יותר תוכן גולשים מאשר מייצרים מתחריה, כאשר תוכן זה כולל ביקורות משתמשים למותג החברה, אתריה ומוצריה. הפלטפורמה, שהפיקה עבור לקוחותיה הכנסות מצרפיות בסך 50 מיליון דולר בשנה האחרונה בלבד, מאפשרת הזדמנויות שיווק חדשות באמצעות שילוב של טוויטר, גוגל ופייסבוק. על פי הודעת החברה, היא נהנתה בשנה האחרונה מקצב גידול מרשים של כ-400 אחוזים השנה בהשוואה לשנה הקודמת במדדים כמו מספר הנרשמים, כמות התוכן והביקורות, וכניסות משתמשים (traffic) לאתרי לקוחות.

Yotpo הוקמה ב-2011 על ידי תומר טגרין ועמרי כהן, ומעסיקה נכון להיום כ-75 עובדים היושבים במשרדיה בתל אביב. מאז הקמתה עומד סך גיוסי ההון של החברה, כולל הגיוס האחרון, על 28 מיליון דולר. הגיוס האחרון הובל על ידי Marker LLC בשיתוף משקיעים חדשים כמו Innovation Endeavors של אריק שמידט, יו”ר גוגל, וכן Vintage Investment Partners. למשקיעים החדשים, הצטרפו גם המשקיעים הקיימים: קרנות Blumberg Capital ו-Access Industries ועוד.

החברה, שחצתה לאחרונה את רף מאה אלף הלקוחות, הכריזה כי כספי הגיוס מיועדים להתרחבות בשוק האמריקאי בעזרת פתיחת סניף בניו יורק וכן להכפלה של מספר עובדי החברה עד סוף 2015. בנוסף, הודיעה החברה על מינוי חבר דירקטוריון חדש, וורן אדלמן, לשעבר מנכ”ל GoDaddy.

בתגובה לגיוס, מסר תומר תגרין, מנכ”ל ומייסד שותף של Yotpo: “עד עכשיו, תוכנות למתן חוות דעת לא הצליחו לעקוב אחר העדפות המשתמשים, מה שמנע מהמותגים לראות את האפשרויות של תוכן המיוצר על ידי משתמשים”. תגרין הוסיף: “Yotpo הקדישה תשומת לב רבה לפיתוח פלטפורמה שמתאימה הן לגולשים בנייד והן למותגים המנסים לתקשר עמם. אנו גאים לראות מספר כה רב של משקיעים שלהוטים לעמוד מאחורי המוצר שלנו ולהצטרף אלינו בשלבי הצמיחה והפיתוח המואצים של החברה, בעודנו עוזרים ללקוחותינו לראות את הכח של שיווק תוכן גולשים”.

 

 

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "גיוס: Yotpo מגייסת 15 מיליון כדי לפתח את פלטפורמת ביקורות המוצר שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Itai Varochik
Guest

אחלה מוצר, שיהיה בהצלחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: