Yotpo הישראלית גייסה 1.5 מיליון דולרים [גיוס]

כמה פעמים הגעתם לאתר כלשהו, רציתם לקנות משהו, אבל לא סמכתם על הביקורות? את הבעיה הזו בדיוק Yotpo פותרת. הרעיון הוא פשוט, חיבור מערכת ביקורות לרשתות החברתיות

תמונה: יח”צ

ברכות ל-Yotpo, חברת סטארטאפ ישראלית העוסקת בפלטפורמה לביקורת חברתית של אתרים, שהשלימה סבב גיוס של 1.5 מליון דולר, בהובלת Rhodium וקבוצת גנדיר. בסבב לקחו חלק גם זוהר גילון והמשקיעות הקיימות בחברה, Explore ו-2bAngels.

נכון להיום עושים שימוש במערכות החברה יותר מ-2,000 אתרי מסחר שונים ברחבי העולם, וכ-120 אתרים בממוצע מצטרפים מדי שבוע. למעשה, מאפשרת המערכת קבלת החלטות מסחריות טובה יותר, ובכך הופכת את האתרים ליותר אמינים בעבור הלקוחות.

החברה עצמה נוסדה בשנת 2011 על-ידי תומר טגרין, המשמש כמנכ”ל, ועמרי כהן, המשמש כ-CTO. נכון להיום היא מעסיקה 12 עובדים במשרדיה בתל אביב.

עמרי, שלומות, ברכות על הגיוס החדש. מה אתם עומדים לעשות איתו?

בגדול הוא נועד להגדיל את הפיתוח. החברה עצמה תגדל ל-14 אנשים בערך, שיתמקדו בפיתוח המוצר והגדלת ההפצה.

בוא נחזור רגע אחורה. מה בדיוק אתם עושים?

אנחנו נותנים פיתרון לאתרי מסחר ברשת, בכל מה שנוגע לחווית הביקורות – התוכן שגולשים יוצרים על המוצרים. המוצר שלנו אמור לסייע לאתרים האלה לייצר תוכן, לייצר קהילה סביב התוכן הזה, ודרך כל זה לעזור להם לשפר את המכירותף או ה-conversions בעגה המקצועית.

מאיפה בא הרעיון?

תומר ואני חשבנו על זה לפני שנה ושמונה חודשים בערך, וזה בא מכורח. באתרי מסחר, מלבד האתרים הגדולים ביותר, יש בעיה קשה עם ביקורות על המוצר. נתקלנו בבעיות האלה כשבעצמנו רצינו לקנות מוצרים. יש למעשה שלוש בעיות שאנחנו באים לפתור:
1. מימד האמינות של העולם הזה, כי היום כשאת קוראת תוכן שמישהו כתב אין לך באמת מושג מי זה.
2. בעולמות תוכן שונים ייתכן שתכירי את האדם שכתב את הביקורת, מהרשת החברתית למשל. בביקורות השגרתיות באתרים אין שום דרך לדעת את זה.
3. כשקוראים ביקורת אין מושג אם האדם מומחה בתחום שלו, איך הגיבו בעבר לתוכן שהוא ייצר בתחום. בדרך כלל כשאנשים מגיבים באתר מסוים הם פותחים משתמש עבור זה. מה שאנחנו עושים זה לאסוף את הביקורות מכל רחבי הרשת לאותו המוצר, אנחנו מנקזים את התוכן וכך בתור מי שביקר אתה יכול לראות כיצד השפעת על אנשים, ובתור קורא התוכן אתה יכול לקבל הרבה יותר מידע, וגם לדעת אם אתה מבין במה שכתבת, ואם אתה בכלל אמיתי.

למה שאתרים ירצו לעשות את זה? הם יכולים פשוט לשים פלאגין לפייסבוק או משהו.

זה באמת אחד הקשיים הכי גדולים שלנו. בסופו של דבר אין שום מערכת שמחברת את השכבה החברתית של הלקוחות ואת עולם התוכן הביקורתי.

מי המתחרות שלכם בשוק?

יש כמה, בעולם ההערות והביקורות, אבל הן מתמקדות פחות בביקורות. מי שכן התעסק בביקורות לא מתעסק כרגע ברשתות חברתיות ובאיחוד המידע מכל רחבי הרשת.

הצלחתם להגיע לגיוסים נאים מאוד תוך פחות משנתיים. בוא תעודד את היזמים שבין הקוראים ותספר על הדרך שעברתם.

האני מאמין שלי הוא שהיום יש הרבה “הייפ” סביב יזמות בארץ, יש כל מני תוכניות כאלה או אחרות, והמון פלטפורמות ליזמות. הטיפ הכי גדול, אם אני בכלל במקום של לתת כזה, הוא פשוט לקום ולעשות. פחות להסתובב בכנסים, אלא להתמקד בעשיה. אני חושב שעם הכלים הטכנולוגיים היום, וכל מה שיש לנו מוכן על המדף, לקחת רעיון לשלב של ביצוע זה עניין של חודשים ולפעמים שבועות, וצריך פשוט לקום ולעשות.

אני חושבת שהנטייה של רבים מאיתנו היא להתמקד בעיקר במנכ”ל שבין היזמים, אני לא בטוחה למשל שיש פה הרבה שיודעים איך קוראים ל-CTO של פייסבוק, גוגל או אפל. ספר לי קצת איך אתה תופס את התפקיד.

אני חושב שסטארטאפ זה משחק קבוצתי, והקבוצה היא זו שקובעת. אנחנו מאוד מנסים לשים בצד את הגדרות התפקיד וכל אחד מנסה לתת את המקסימום. אני בא ממקום של לעשות, ופחות אכפת לי מי מדבר ואת מי מצטטים. בסופו של דבר ההצלחה היא רק של קבוצה, ורואים את זה בהרבה מאוד חברות מצליחות.

ולסיום, אולי זה קצת מוקדם שניה ורבע אחרי גיוס, אבל איפה אתם רואים את עצמכם בעוד חמש שנים?

החזון הוא להיות בתפוצה כמה שיותר גדולה, בכמה עשרות אלפי אתרים, שמייצרים מאות אלפי ביקורות בחודש. שנהיה חברה שמכניסה כסף, שהעסק יעבוד.

ובאופן אישי?

אנחנו בכזה עולם של אי ודאות, שקשה לדעת. אני רואה את עצמי ממשיך להיות יזם, זה עושה לי טוב ונראה לי שאני לא רע בזה. מעבר לכך, אני לא יודע להגיד.

וידאו: Yotpo Product Reviews System

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג’אדג’טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

4 Comments on "Yotpo הישראלית גייסה 1.5 מיליון דולרים [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
פבל
Guest

בהחלט קבוצה חריגה בעולם הגיוס. מכיר מוצרים יותר בשלים שלא מצליחים לגייס כמוהם.
מניח שהתשובה נמצאת בנטוורקינג וחבל שהמראיינים לא שואלים יותר בכיוון הזה.
במילים אחרות, לא נראה לי שהיזם הרים טלפון לרודיום ואמר “שלום, יש לי סטארטאפ בשלב התחלתי בואו ניפגש”…..—->פגישה—>השקעה בתנאים טובים

Daniel Alper
Guest
אלעד
Guest

אהבתי מאוד את הצניעות ואני ממש מתחבר למה שנאמר בכתבה על העולם של היזמות בארץ (פחות לדבר ויותר לתת עבודה..)

שיהיה לכם המון המון בהצלחה! :)

לאוניד
Guest

שרות די מעניין, אך דבר אחד אני לא הבנתי – הרי הרעיון מתבסס על ניסיון לפתור את הבעיה של תגובות פיקטיביות למוצר או שרות באתרים שונים ובכך לעלות רמת מהימנות שלהן ולכן כעת אני מזהה את הצורך למתג את ה-Yotpo כמותג שפותר את הבעיה ובכל מקום בו מופיע נאמר תג מטעם החברה או לוגו שלה, אומר לגולשים שעל ביקורות שיש באתר ניתן לסמוך בעניים עצומות.

האם יש בדבריי אמת או שלא הבנתי משהו ? :-)

בברכה,
לאוניד אוסטרובסקי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: