Yoovi: פיתוח ישראלי לשיתוף תמונות פשוט, בעיקר להורים

אפליקציה חדשה תאפשר להורים לשתף את תמונות הילדים שלהם, בצורה חלקה, תוך כדי שמירה על איכות התמונות ופרטיות הילדים.

מקור: Yoovi, עיבוד תמונה

מקור: Yoovi, עיבוד תמונה

בין אם אתם הורים, סבים, דודים או לחילופין אם יש לכם את האחיינים החמודים ביותר בעולם ואתם פשוט לא מסוגלים להפסיק לצלם אותם, אפליקציה חדשה בשם Yoovi תעזור לכם לארגן ולשתף את התמונות הללו בצורה הנוחה ביותר עבורכם. נעים להכיר.

שיתוף תמונות אישי

במידה ויש לכם פייסבוק או טוויטר, סביר להניח שבמהלך הימים האחרונים יצא לכם להתקל בסרטון או בקישור לאפליקציית Yoovi, שהפכה לויראלית עוד לפני שהושקה. מדובר על אפליקציה שנועדה לעזור להורים לשתף את תמונות ילדיהם בצורה הטובה והנוחה ביותר, תוך שמירה על פרטיותם.

באתר הקמפיין מסבירים היזמים כי כהורים צעירים הבינו שסידור תמונות הילדים באלבומים שונים, שיתופים בצורה פרטית ואפילו הגיבוי וההדפסה שלהם לוקחים יותר מידי זמן ואנרגיה – מה שלרוב ההורים לא קיים כיום. במהלך השנה האחרונה עבדו על פיתוח הפתרון הנוכחי, הנקרא על שם ביתו של לויט ומיועד במיוחד עבור הורים צעירים.

האפליקציה עצמה מאפשרת למשתמשים לשתף אלבומי תמונות למשתמשים ספציפיים ובאיכות הטובה ביותר שניתן. כך לדוגמה, יוכלו הורים לשתף אלבום המונה למעלה מ-10 תמונות שונות ישירות אל הסבים והסבתות, שבלחיצה אחת יוכלו לצפות בנכדים האהובים עליהם.

דגש נוסף באפליקציה הנוכחית, היא להציע את השימושיות הנוחה ביותר שתתאים לילדים, הורים ולמבוגרים. המשמעות היא שכבר בעת פתיחת האפליקציה, יוצגו אוטומטית כל התמונות ששותפו עם המשתמש. כך למעשה לא יצטרך להסתבך עם הגדרות, כניסה לאלבומים, חיפוש משתמשים ספציפיים או אפילו אישור בקשות מיוחדות.

הורים למען הורים

בראיון לגיקטיים הסביר איתן לויט, ממייסדי האפליקציה, שעל מנת להציע את המוצר הטוב ביותר עבור ההורים, החליט לפנות אליהם ישירות ולשאול אותם מהם החסרונות הקיימים במוצרים בהם משתמשים כיום. כך לדוגמה, למד שלהורים או לדודים קשה עם עומס הנוטיפיקציות המגיע עבור כל תמונה ותמונה הנשלחות כבודדות, כמו גם שאלה מצפים כי קצב העלאת התמונה יהיה מהיר במיוחד ובמאסות גדולות ככל שניתן.

לצד הפרטיות והנוחות, דגש נוסף הוא על איכות התמונות, במטרה שיהיה אפשר להדפיס אותן. למעשה, לויט הודה כי מדובר במודל העסקי העתידי של המוצר. לאחר ההשקה המיועדת של האפליקציה, מתכננים היזמים להציע גם שירות הדפסת תמונות בתשלום – כך שכל תמונה שסבתא תרצה לתלות על המקרר או למסגר ליד שולחן המחשב, תודפס ותגיע עד אליה בלחיצת כפתור ומבלי להטריד את ילדיה העסוקים.

השאלה המתבקשת היא מדוע החליטו השלושה לייצר עוד אפליקציה לשיתוף תמונות, למרות השפע הרב הקיים כיום בשוק. לויט מסביר כי בעוד שרוב המשתמשים מעדיפים לשלוח תמונות באמצעות אפליקציות מסרים, רשתות חברתיות או אפילו אימייל – הם מודעים שמדובר בפתרון “צדדי” שאינו עובד בצורה הטובה ביותר עבורם, מכיוון שלא מדובר במטרה המקורית מאחורי אותן אפליקציות.

האסטרטגיה של השלושה הייתה ליצור מוצר העונה על הצורך האחד הזה, ועושה זאת בצורה הטובה ביותר. כתוצאה מכך, החליט להשאיר את השימושית בתוך הטלפון עצמו. האפליקציה מבוססת על רשימת אנשי הקשר של המשתמש והתמונות המופיעות בתיקיית התמונות שלו – כך שאינו צריך לחבר פלטפורמות נוספות כגון המחשב האישי, אלא פשוט לדאוג שלשני אנשי הקשר יהיה את האפליקציה המדוברת.

הסיבה בגללה החליטו לעבוד עם כתובות מייל ולא עם חיבורים לרשתות החברתיות, כפי שרוב האפליקציות עושות כיום, היא בדיוק בגלל הגישה הדוגלת בפרטיות המשתמשים. עם זאת, לויט מבהיר כי ניתן יהיה לשתף את התמונות גם ברשתות החברתיות, אך זה יעשה בצורה פרטנית לכל תמונה על ידי המשתמש, במטרה להעניק לו את השליטה לגבי איזה תמונות “יוצאות לאוויר העולם” ואיזה נשארות אצל הסבא והדודה.

האפליקציה העתידית. מקור: Yoovi

האפליקציה העתידית. מקור: Yoovi

טרום השקה ויראלית

אך עם כל הכבוד לאפליקציה, הייחוד של הקמפיין שהשיקה החברה הוא בכך שאינה מציעה את האפליקציה להורדה, אלא למעשה פונה אל קהילת המשתמשים העתידית על מנת לקבל תמיכה ועידוד לקראת ההשקה. מדובר על מודל הדומה לזה שקיים באתרי מימון המונים, רק שבניגוד אליהם החברה אינה מעוניינת בכסף, אלא בכתובות המייל של המשתמשים.

בעמוד הקמפיין שהושק מסבירים היזמים, איתן לויט, אסף ענבר ורותם אלימלך, כי הם זקוקים לגייס לפחות 20,000 אימיילים על מנת לקבל את ההשקעה, שתאפשר להם להשיק את האפליקציה המדוברת. למעשה, הקמפיין הנוכחי מדגיש את הגישה האישית של האפליקציה. בדיוק כפי שעירבו את ההורים בתהליך קבלת ההחלטות ופיתוח האפליקציה, כך מעוניינים לערב אותם גם בתהליך ההשקה, במקום להעלות אותה לחנות ולהגיד להם “תורידו”.

נכון להיום הצליחו השלושה לגייס למעלה מ-5,000 אימיילים מתוך היעד הסופי, כאשר מקווים להגיע אל 50,000 ואף 100,000 אימיילים של משתמשים המעוניינים באפליקציה העתידית. עם זאת, לויט מבהיר כי גם לאחר שהקמפיין יגיע ליעדו ויסגר (בעוד כחודש), יקח עוד חודש וחצי זמן עד שהאפליקציה תהיה זמינה לציבור הרחב. זאת לאור ההתאמות שעליהם לעשות למשתמשי אייפון ואנדרואיד, לצד כמה תיקונים ושפצורים שעליהם צריכים לעבוד לפני ההשקה הרשמית.

לעמוד ההרשמה

וידאו: For parents by parents

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

8 תגובות על "Yoovi: פיתוח ישראלי לשיתוף תמונות פשוט, בעיקר להורים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גלעד
Guest

תראו את זה לייב: http://live.yevvo.com/u/yoovi

לייקי
Guest

גלעד , לא יודע מה זה אבל
א’ נראה לי לא קשור בכלל
ב’ זה לא לייב …
כנס לזה תשמע מה הוא אומר , אח”כ תצא ותחזור שוב אומר את אותו דבר …
דש

אסף
Guest

כל הכבוד ליזם שמעביר הרצאות לרווחת שאר הסטארטאפיסטים

רציתי לדעת ספציפית, מה השוני לעומת אפליקציית Keepy ?

איתן לויט
Guest

קיפי היא אחלה אפליקציה ואופיר היזם שמאחוריה הוא אדם שאני אישית לומד מהדרייב ויכולות הביצוע שלו.

קיפי היא כמו פלייליסט של הציורים של הילדים שלך, בעוד יובי היא הרבה יותר כמו וואטסאפ של תמונות.. ההבדל הוא מהותי, קיפי מיועדת לשמירת התיעוד על עבודות הילדים בעוד יובי מיועדת להחליף את הקבוצות המשפחתיות בוואטסאפ.

מקווה שעניתי.

פויה
Guest

אחרי תהליך הרישום ומסירת פרטים ובחירת תמונה מתקבלת הודעה שהאפליקציה רק למוזמנים

מוחקת לא מורידה יותר למכשיר לעולם

איתן לויט
Guest

היי,

אני מבין שעברת חוויה לא נעימה, ומתנצל על כך.

לצערי הרב, זאת הדרך היחידה שלנו שמצאנו לעשות בדיקות לאפליקציה שלנו.

יש חוקים של אפל בנושא ובאפליקציה מהסוג שלנו(מיני רשת חברתית) לא יכולנו לעשות בדיקות אמיתיות בדרך אחרת.

אני מקווה שכשנצא לאויר באמת, תנסי אותנו בכל זאת.

בברכה, איתן מיובי

yaniv
Guest

איתן,
האפליקציה נראית אחלה ושימושית למדיי.

גם אני נתקלתי בהודעת הזמינות למוזמנים בלבד ואני חושב שלא צריך לייחצן ולשווק משהו שעדיין לא פתוח לציבור הרחב..
זה לא מייצר ציפייה אלא דווקא את ההיפך

בכל מקרה המון בהצלחה ונמתין לעלייה הרשמית

איתן לויט
Guest

היי יניב,

חשוב לי להבהיר – הקמפיין לא מדבר על זה שאפשר להוריד אפליקציה, זה ממש לא הכוונה שלנו, נהפוך הוא. העניין שהחוקים של אפל מאוד מקשים עלינו לקיים בטא סגורה – מכיוון שאי אפשר יהיה בעצם להזמין בני משפחה.

לכן סגרנו לinvite only.

עדיין, אני שומע את הפידבקים, מתלבט אם לפתוח(אם כי אז יתקבל הרושם שהאפליקציה גמורה, והיא לא), או להוריד מהאפסטור(מה שיפגע בבטא הפרטית), או להשאיר כמו שזה(מה שיאכזב חלק מהאנשים).

בכל מקרה, אני מודה על המאמץ לתת פידבק.

תודה,
איתן לויט

wpDiscuz

תגיות לכתבה: