Yevvo הישראלית מגייסת 3.7 מיליון דולר [גיוס]

זוהי ההשקעה החמישית במספר של קרן ההון סיכון Aleph של אדן שוחט ומייקל אייזנברג. Yevvo מאפשרת העברת שידורים חיים לעוקבים היישר מהסמארטפון.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

חברת הסטארטאפ הישראלית Yevvo, המפתחת אפליקציית אייפון המאפשרת למשתמשים בה להזרים שידורים חיים בזמן אמת לעוקבים שלהם, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בגובה 3.7 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון הישראלית החדשה Aleph של אדן שוחט ומייקל אייזנברג, בהשתתפות קרן הון הסיכון Entree Capital.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע לאחר שבתחילת 2013, גייסה החברה סבב סיד בהיקף של 500 אלף דולר ממשקיעים מוכרים בתעשייה, כגון Plus Ventures, DreamIt Ventures ו-EntreeCap שהשתתפה בסבב הגיוס הנוכחי, לצד מספר משקיעים שכבר היו מעורבים בעסקה או שניים בחייהם: אדן שוחט (שהשקיע בחברה באופן פרטי לפני הקמת הקרן), אייל גורה (יזם סדרתי שמכר את PicScount ו-PicApp ועזב לאחרונה את תפקידו כשותף בקרן הון הסיכון פיטנגו), גיגי לוי, אורן אבקסיס ורון גורה, שמכר את The Gifts Project ל-eBay וכעת מנהל את מרכז הפיתוח של eBay בישראל.

מקור: App Store

מקור: App Store

להעביר שידורים חיים בוידאו לעוקבים שלכם, ללא ציוד יקר ומסורבל

האפליקציה, הזמינה נכון לעכשיו לאייפון בלבד הושקה רשמית באוגוסט 2013 לאחר מספר חודשים בבטא, עובדת כך שבלחיצת כפתור אחת ניתן להתחיל את השידור החי. במקביל, נשלחת הודעת Push לכל העוקבים של המשתמש (אצלם צריכה להיות מותקנת YEVVO בנוסף, כמובן) המודיעה על יציאתו לשידור. מאותו הרגע, כל העוקבים יכולים בעזרת החלקה על הודעת ה-Push, להיכנס לשידור החי מכל מקום בעולם ולצפות במה שהמשתמש עושה. הצופים יכולים להגיב בזמן אמת ואף להציף את השידור לעוקבים שלהם, לשתף אותו ברשתות החברתיות וכו׳.

Yevvo נוסדה בדצמבר 2012 על ידי בן רובין (מנכ״ל) ורועי תירוש (COO) לצד איתי דנינו (CTO) ואורי הרמתי שהצטרפו זמן קצר לאחר מכן. החברה מעסיקה כיום 15 עובדים ויושבת בשדרות רוטשילד, ת״א ובסן פרנסיסקו. את הכסף שהתקבל בסבב הגיוס הנוכחי תשקיע החברה על מנת להמשיך את פיתוח המוצר ולהגדיל את משאבי האפליקציה לנוכח הדרישה הגודלת מצד המשתמשים.

״אנחנו מאמינים ש-YEVVO מתחילה עידן חדש בו השיתוף (Share) הופך ללקיחת חלק (Participate) ושמדובר בדור הבא של המדיה החברתית.״ סיפר לי בריאיון מוקדם יותר רובין. ״הדור הבא מדבר על מדיה חברתית בה אנחנו יכולים לקחת חלק במה שקורה עכשיו, מבלי לדעת מה יקרה בשניה הבאה ואף להשפיע על מה שהולך לקרות. כל רעיון השידור הישיר הוא חדש ומסקרן לרוב האנשים. לחלקם זה טבעי יותר ולחלקם פחות, אך הריגוש שבשידור ובצפיה לא קיים באף מדיה אחרת.״

״YEVVO פונה לקהל מגוון וניתן לראות שימושים שונים וקהלים שונים שמאמצים את הדרך החדשה על בסיס יומי.״ מספר רובין. ״ניתן לראות כוכבים שמצאו את הדרך הכי אמיתית לתקשר עם הקהל שלהם, מטיילים שרוצים לפתוח חלון לחוויות שהם חווים בזמן הטיול, ספורטאים שחולקים את הרגעים שלהם, אנשים שאוהבים להביע את עצמם והרבה סוגים נוספים של אנשים וחוויות שמשודרות בזמן אמת. YEVVO מנסה לפנות לאנשים שמעוניינים לייצר תוכן בזמן אמת.״

ההגיון שמאחורי הכסף

רבים העלו תהיות לגבי אופי החברה והעובדה שחברת Consumer ישראלית הצליחה לגייס סבב ראשון (Round A) יחסית גדול לסצינה הישראלית, בעוד אפלקיציות רבות אחרות, המציגות כמויות משתמשים גדולות יותר, עדיין מגששות בחשכה אחרי סבב ההשקעה הבא.

התשובה לשאלה, נעוצה גם היא במספרים, אבל לא במספרים שכולם רגילים להסתכל עליהם. באחת מהשיחות האחרונות שלנו עם בן רובין, מנכ״ל ואחד ממייסדי החברה, הוא שיתף אותנו בכמה סיפורים מאוד מעניינים על משתמשי האפליקציה ובעיקר על צורת השימוש בה. אחד מאותם סיפורים סבב סביב קהילה לא גדולה של תלמידים בבית ספר תיכון בעיר נבחרת בארצות הברית, שהתחילו להתנסות בשירות החדש ולהעביר אותו מאחד לשני במהירות. כאשר בוחנים לעומק את צורות ההתפשטות הויראלית של האפליקציה ואת העובדה שהצוות הצליח לשחזר את ההצלחה ביותר ממקום אחד, מגלים כי אף על פי שנדמה כי מדובר באפליקציה הדומה ללא מעט אפליקציות אחרות המנסות לייצר שיחות וידאו או תקשורת מבוססת וידאו בזמן אמת, יש כאן משהו קצת אחר.

המנגנון שמאחורי Yevvo, מנסה לייצר משהו שהוא בין טוויטר לווידאו לבין אפליקציית QIK שנרכשה על-ידי Skype קצת לפני שהאחרונה נרכשה על-ידי מיקרוסופט. בנוסף ולמרות שהחברים ב-Yevvo לא ממש המציאו את הגלגל מחדש, הם הצליחו לבנות מוצר שנותן לאנשים חווייה אחרת ממה שהם מכירים עד כה בתקשורת בין אישית ולפי תבניות השימוש, נראה שהחוויה הזאת עובדת.

קהל הצעירים, הקהל שבו הצליחה החברה להוכיח את הצלחתה, ידוע בתור קהל הקובע טרנדים עם אלמנט ויראליות גבוה במיוחד ואם מחברים את כל הנתונים יחד (הקהל, החוויה הדיסרפטיבית, מספרי המשתמשים, אחוזי השימוש וצורת ההתפשטות בפועל של האפליקציה), מגיעים לתוצאה שבהחלט מסבירה מדוע חברה כמו Yevvo יכולה לגייס סכומים כאלה. האם היא תצליח לעשות איתם את מה שצריך? את זה רק ימים יגידו.

להורדת אפליקציית YEVVO מה-App Store

אבישי בסה ויניב פלדמן

הגב

4 תגובות על "Yevvo הישראלית מגייסת 3.7 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירון
Guest

יש חברה ישראלית ( flixwagon ) שהמנוע שלה מאפשר גם את מה ש yevvo עושים ומייצרת פתרונות white label או אינטגרציה לקליינטים קיימים כבר כמה שנים…ובהצלחה רבה. כל הכבוד על ההצלחה לגייס כשאפשר לקנות מהמדף …

גלעד
Guest

כל הכבוד!!!
מרגש ומשמח – אחלה חבר’ה.

אריק
Guest

זה בדיחה ?

אדן מה אתה פרייר ?

יש כבר חברה עם מפתחי על יוצאי GAINT STEPS שעושים את זה ברמה מטורפת

הבעיה שאין בזה ולא יהיה בזה כסף

עוד בלון שגורה וחבורתו עושים וימכרו לפריירים בהמון כסף

איתי
Guest

לא כל כך הבנתי מה עושה האפליקציה שגדולות וותיקות ממנה (Ustream ו-TwitchTV) לא מספקות כבר, ועם בסיס משתמשים גדול בהרבה שכולל גם תמיכה באנדרואיד, PC וקונסולות. יש פה משהו יחודי? איזה USP?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: