מיתוג לסטארטאפ: חובה או בזבוז זמן?

האם מיתוג הוא פריבילגיה של חברה גדולה ומבוססת או הכרח גם לסטארטפים קטנים? איריס שור ושרון חלבני מ”שיווק בצהוב” עם המידע

אחת הבעיות של סטארטאפים קטנים היא שאנחנו מאוד אוהבים לחשוב על עצמנו כחברות גדולות. יש מקומות שההשוואה הזאת יכולה לקחת אותנו קדימה, ויש מצבים שזה בדיוק ההפך. למשל, ההתעסקות של איך נראה הלוגו, הצבע, והאם הכל אחיד בכל הפלטפורמות – זו התעסקות שיכולה לגזול זמן, אנרגיה ומשאבים חשובים.

גם הניסיון לחקות מותגים גדולים, לא תמיד יקדם אתכם, אם למשל אם תשוו את עצמכם ל-Apple ותנסו לחקות את מבנה האתר ואת הפאנל מכירה, אתם לא תשיגו כלום. כי Apple הוא ברנד חזק ומי שנכנס לאתר מכיר אותם שנים וככל הנראה מחפש משהו ספציפי, לעומת זאת, היוזרים בסטארטאפ שלנו לרוב ראו אותנו לפרק זמן קצר, ולא שמעו עלינו לפני.

באופן כללי, לבקש מסטארטאפ להשקיע הרבה כסף וזמן במהלך שיווקי שמטבעו קשה למדידה, כמו מותג גדול, זאת בקשה מוגזמת, אפשר לעצב לוגו בפייבר, לבנות אתר על וורדפרס ולצאת לדרך.

א-ב-ל האם אנחנו יכולים בתקציבים הנוכחיים ובעבודה הקריאטיבית שאנחנו עושים היום, לשמור על אלמנטים שיגרמו ללקוחות שלנו לזכור אותנו, ויעוררו בהם רגש?

התשובה היא שכן, אבל זה קשה ונדיר, מעט חברות מצליחות להגיע לזה. ואם זה לא מדוייק ואתם לא מצליחים ליצור קו מקשר חזק במותג שאתם מנסים ליצור זה יכול להאט ולהגביל אתכם. למשל, יכול להיות שתגלו שקשה לכם לשלב את הרעיון שהשקעתם בו כל-כך הרבה במיילים ובפרסומות, כי זה לא תואם את המסרים והכי חשוב, זה לא מקנוורט טוב. אז, אם אתם הולכים על זה ורוצים ליצור ברנד, תלכו על זה בכל הכוח, רק תזכרו שזה לא פרוייקט קטן ואל תשלו את עצמכם שאם תבחרו פונט, צבע ואיור קטן וחמוד, אנשים יזכרו אתכם.

בפודקאסט, איריס ושרון נתנו כמה דוגמאות של חברות שהצליחו ליצור ברנד חזק כמו zest.is – ים רגב, המייסד סיפר שהברנד היה המוצר הראשון שהם יצרו, הם חשבו על איך לעשות אותו זכיר מבלי להגיד zest. האייקון שמלווה את השם הוא צורת לימון, והצבעים שלהם הם צהוב וסגול. והברנד משדר אנרגיות חיוביות וחדשנות. והם חוזרים על האלמנטים האלה בכל הערוצים, וכל פעם מחדש. אנקדוטה נחמדה שים סיפר, זה שכל שבוע שולחים לו עשרות תמונות של לימונים של חנויות ומוצרים שונים עם השם zest מכל המעגלים, כולל לקוחות.

עוד דוגמה איריס מביאה מהחברה הקודמת שייסדה, OverOps. המוצר הוא טכני של ניתוח קוד בסביבות גדולות, ולכן הם החליטו לבנות מוצג מאוד קליל, ויצרו לצורך זה סדרה של מפלצות, שכל אחת מתארת סוג של בעיה אחרת. הם עשו במפלצות המון שימושים, החל מההודעה על גיוס כסף, שהמפלצת לוחצת את היד של המשקיע; עובדים חדשים שנכנסו קיבלו איור עם מפלצת; הפוסטים בבלוג היו מלווים באיורים מתאימים ועוד.

וזה עבד, כי הם עשו את זה טוב, התמידו בזה וחזרו על האלמנטים הזכירים בכל פלטפורמה שוב ושוב. התקבלו פידבקים מעולים של לקוחות וקולגות שחשבו שהם חברה ענקית כי כל הזמן ראו אלמנטים שקשורים אליהם ברחבי הרשת, למרות שהיו בזמנו צוות של כ-15 אנשים.

אז מה אתם אומרים? אתם הולכים על זה ומנסים ליצור ברנד חזק או שאתם משקיעים את האנרגיות במקומות אחרים בסטארטאפ?

שיווק בצהוב

שיווק בצהוב הוא פודקאסט עם פרקים קצרים וממוקדים, בהם איריס שור ושרון חלבני מסירות מחסומים וחושפות אסטרטגיות שיווק מהלב של הסטארטאפים ומניסיון של שנים

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: